Toon posts:

Ik heb WIFI, maar ik kom niet online?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een prachtige nieuwe VAIO laptop gekocht met WIFI. Als ik onder 'lan of snell internetverbinding' kijk dan staat er 'draadloze netwerkverbinding, niet verbonden met firewall'(Internet PRO/Wireless 2200BG).

Als router gebruik ik Apple Express. Dat werkt onzettend goed en twee andere PC's die ik heb rolden automatisch in het netwerk.

Ik heb nog even goed naar de instellingen gekeken (internetprotocol: automatisch adres laten toewijzen/ook DNS automatisch laten toewijzen). Maar ook die zaken zijn volgens mij gewoon goed.

Ik heb voor de grap windows firewall even helemaal uitgeschakeld, maar ook dat werkt niet. Dus de firewall ligt niet dwars. Het draadloze netwerk blijft niet beschikbaar.

Wie helpt mij uit de brand? Waarschijnlijk een beginnersfout.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:04
Heb je die netwerkkaart dan wel áán gezet? (moet soms met knopje)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Vaak hebben laptops een klein schakelaartje om de wireless te activeren. Zoek even in de handleiding of jouw VAIO ook zo'n schakelaar heeft.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-04 11:28
Zie je wel draadloze netwerken? Als je die niet ziet, staat geheid wifi uit, zoals hierboven al wordt gezegd.