[XP] Na reinstall bestanden neit meer te benaderen*

Pagina: 1
Acties:

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb mijn winXP pro gereinstalled, heb geprobeerd die security tab weer te krijgen dmv uitzetten simple sharing ofso maar krijg nog steeds niet die tab terug :(

(heb hele crap gedaan uit de faq) en GoT al afgestroopt helaas zonder gevolg...

Iemand enig idee??

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:21
Heb je de reinstall wel weer op een ntfs partitie gedaan? Op een FAT32 systeem krijg je namelijk geen security mogelijkheden.

Stay safe

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
Master FX schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:34:
Heb je de reinstall wel weer op een ntfs partitie gedaan? Op een FAT32 systeem krijg je namelijk geen security mogelijkheden.
dat verklaart een hoop, hij staat op fat32

Hoe krijg k dan mijn bestandjes terug???

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:21
Hoe bedoel je terug? Over welke bestanden heb je het nu dan? Zijn er bestanden op je FAT32 partitie waar je nu niet meer bij kunt? Of heb je het over bestanden op een NTFS partitie? Als je die niet kunt benaderen kun je op die bestanden proberen de "ownership" terug te krijgen via de "security tab" (die het dus wel doet op NTFS-partities)

Stay safe

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
Al mijn partities zijn FAT32, en blijkbaar zijn die bestanden van een oude(inmiddels dus niet meer bestaande) user

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FAT32 doet niet aan rechten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
Dan zou dit dus een heel ander probleem zijn. Ik kan wel door al mijn mappen bladeren echter kan ik de bestanden niet meer zien. Het zou evt ook kunnen dat een virus het zaakje op de schop gegooid heeft...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heb je toevallig niet per ongeluk de schijf geformateerd?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
Rob schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:54:
Heb je toevallig niet per ongeluk de schijf geformateerd?
Nope zeker niet, dan zouden namelijk ook mijn dirs weg zijn ;) Ik vrees met grote vrezen dat een virus mijn zooi weggegooid heeft :(

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Al geprobeert om chkdsk te draaien? Al je schijf bekeken met één van de tools die in OM FAQ / Beleid staan beschreven? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik begin even met je topic titel aan te passen zodat het OS erin staat - let hier aub ook zelf op :)

Verder zal je inderdaad wat duidelijker moeten worden - heb je nou echt FAT32 of NTFS? (Dit kan je zien als je kijkt in diskmgmt.msc)? Heb je nou nog wel alle directories, maar geen files meer? Of kan je niet meer aan je files en krijg je dan een foutmelding? :)

Zit je wel op het laatste servicepack van Windows XP? :)

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
elevator schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:25:
Ik begin even met je topic titel aan te passen zodat het OS erin staat - let hier aub ook zelf op :)

Verder zal je inderdaad wat duidelijker moeten worden - heb je nou echt FAT32 of NTFS? (Dit kan je zien als je kijkt in diskmgmt.msc)? Heb je nou nog wel alle directories, maar geen files meer? Of kan je niet meer aan je files en krijg je dan een foutmelding? :)

Zit je wel op het laatste servicepack van Windows XP? :)
Allereerst, dat was k ff vergeten :+

Ten tweede t gaat om fat32 partities waarvan de bestanden niet meer te lezen zijn (waarschijnlijk verwijderd door een virus), k heb alle tooltjes en disk check progsels al geprobeerd helaas werkt niets :( (ook SP's geinstalleerd natuurlijk)

k heb besloten om al mijn directories maar weg te gooien en de data als verloren beschouwd.

Iedereen toch bedankt voor de info

-BJ

[ Voor 3% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 21-11-2005 17:21 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kan Knoppix de bestanden wel lezen? Ik meen bij iemand wel eens een vergelijkbaar probleem te hebben gehad.

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
SSH schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:11:
Kan Knoppix de bestanden wel lezen? Ik meen bij iemand wel eens een vergelijkbaar probleem te hebben gehad.
had em ff in de server bak gehangen, archlinux niets meer dus k weet eigenlijk wel zeker dat de bestanden niet meer bestaan :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk anders nog even in de OM FAQ / Beleid. Kan je wellicht nog helpen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1