bestaat er zoiets in de wereld als....

Pagina: 1
Acties:

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
een klein accutje die mij 4,5 volt levert en die ik gewoon thuis kan opladen en waar ik dus in de bus enzo m'n mp3 discman kan op aan sluiten. Dat ding vreet batterijen, en oplaadbare batterij pikt ie niet (die zijn na 15 minuten op) omdat die nooit 1,5 volt zijn maar altijd iets van 1,25 ofzo. Dus gewoon een klein accutje wat nog wel handteerbaar is en ik gewoon in m'n tas kan houden en daar m'n mp3 discman op aan sluiten. Daar zou ik behoorlijk gezegend mee zijn. Iemand enig idee of die bestaan en waar ik die kan halen? Ben zelf niet zo technisch dus inelkaar zetten zelf lijkt me geen slim plan :)

• Freezerator
  • Laatst online: 10:25
Bij elektro speciaal zaak?

Conrad?

Verwijderd

Neem gewoon de accu van je oude telefoon als je die hebt :7 die heeft écht veel capaciteit bij mij, 9 volt en 600 mAh
edit:
moet je natuurlijk wel een transistor ertussen (laten) zetten

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

transistor...
tja... moeje ook aan het rekenen...(kanniknie) je kan ook gewoon een regelbare spanningsregelaarprint bij conrad oid kopen.... snoertjes eraan, stekkertjes, instellen, aansluiten en klaar...

• Morgoth
Ten eerste heb ik geen oude telefoon :)

EN ten tweede uh... die transistor is dan om de 9 volt te reduceren naar 4,5 volt ofzo? En die kan ik bij elektro zaak kopen?

Maar ik heb liever gewoon een kant en klaar ding.... zit hier ook geen conrad in de buurt |:( wel van die doe het zelf zaken enzo... is dat wat ?

Ennuh is daar nog een naam voor ofzo? Anders moet ik helemaal gaan uitleggen wat ik bedoel aan die vent en dat vind ik irritant :)

Maar bestaan die wel? Ik bedoel dus kant en klare dingen?

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Op donderdag 18 januari 2001 18:33 schreef wfvn het volgende:
transistor...
tja... moeje ook aan het rekenen...(kanniknie) je kan ook gewoon een regelbare spanningsregelaarprint bij conrad oid kopen.... snoertjes eraan, stekkertjes, instellen, aansluiten en klaar...
Wat was er ook alweer mis met een weerstandje? (of ben ik nu dom? :o

Trouwens.. Ericsson telefoons hebben een 4.8v accu... heb je niks nodig.. Op internet zie je regelmatig die dingen te koop voor weinig.. :) (waar weet ik ff niet)

...

• White Feather
  • Laatst online: 13:58
Je kunt toch 4 oplaadbare batterijen nemen ipv 3. Dan heb je 4*1.2=4.8 V.

• Morgoth
maar hoe sluit ik dan zo'n batterij van een mobiel aan op m'n mp3 discman?

en hou zou ik 4 oplaadbare batterijen moeten aansluiten :?

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Betere oplaarbare batterijen of, zoals ze bij mijn fotospeciaalzaak zeggen, accu's want dat zijn het.

Ik had in mijn digitale fotcamera eerst ook gewone .. paar foto's en ze waren leeg. Ik heb nu 1600 mAh Ni-MH accu's van Kodak. Werkt perfect :)

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Morgoth
hmmz, hoeveel volt leveren die krengen :?

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Volgens de omschrijving 1,2 maar mijn toestel heeft ook 4 x 1,5 nofig en het werkt perfect ... ga eens naar zo'n fotaspeciaalzaak daar kunnen ze je vast wel helpen.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Morgoth
klinkt wel als een goed alternatief maar ik heb toch liever gewoon een accutje... iemand daar ervaring mee?

• Jag
  • Laatst online: 14:17

Jag

Je kan op een accu/batterij zien wat z'n capaciteit is. Het wordt aangegeven in ah.
moet je natuurlijk wel een transistor ertussen (laten) zetten
Een transistor nog wel, en hoe wilde je dat doen dan:?

Accu's zijn over het algemeen heel groot, en 4.5V uitvoeringen ken ik niet. Maar goed, ik heb me er nooit in verdiept. Anders ben je toch aangewezen op een batterypack. Gewoon een heleboel batterijen aan elkaar maken. En dan wel oplaadbare nemen, anders kan je elke keer een nieuwe kopen/maken.

Jag

• Morgoth
en hoe fix je dan zo'n batterypack?

Ik snap dat je daar een zooitje batterijen voor nodig hebt, maar hoe sluit je dat aan enzo?

Verwijderd

Wat dacht je van een 12V-220V omvormer voor op de sigarettenaansteker. Ik heb er een van 170W voor mijn laptop(verslaafd?) die draait er 4 uur op, zonder dat de motor loopt.

[foutje]
Ik zie net dat het om een (stads)bus gaat. :Z
Maar toch handig zo'n ding.
[/foutje]

• Morgoth
heheh ik zoeken naar m'n topic is ie gemoved :o

Maaruh iemand enig idee hoe je zo'n batterypack fixed?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:08
je hebt toch ook laders die on-oplaadbare batterijen kunnen opladen? ja ik weet het... klinkt een beetje gek.

of ligt het niet gewoon aan het type oplaadbare batterij?

• Morgoth
misschien, maar toch een 4pack van batterijen gaat altijd langer mee dus das net zo makkelijk....

iemand ENIG idee hoe je dat inelkaar zet? Of kan je dat kant en klaar kopen met connectortje om op m'n mp3discman aan te sluiten?

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
gaat naar dixons ofzo.. vraag om een sony accu/batterypack die de vorm heeft van 3 batterijen.. bestel hem.. en gaat weer weg.. na een weekje kan je hem denk wel ophalen.. er zijn namelijk zat standaard maten met een soort van accuutjes in de vorm van 3 batterijen.. en die Sony rechargable batteries zijn echt goed..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Of ga naar een speelgoed speciaal zaak (radiografische modellen) die gebruiken ook accu-packs.

Do as I say, don't do as I do.

• Morgoth
en hoe sluit je dan zo'n ding aan op je mp3discman? Zit daar gewoon een kabeltje bij wat je erin kan stoppen? Of een kabeltje dat je hem in je batterij houder van de discman moet stoppen?

Verwijderd

Probeer eerst eens wat behoorlijke oplaadbare batterijen. Ik gebruik Philps batterijen voor mijn md-recorder, en die vreet ze net zo hard als gewone batterijen (spelen en recorden). Die nieuwe oplaadbare leveren vaak ook gewoon 1.4~1.5 volt ( er staat op 1.2, maar ze leveren 1.4~1.5 ) en ze houden dat een behoorlijke tijd vol mits je onder de maximale stroomsterkte blijft ( in mijn geval 800mA )

ik heb zeer goede ervaringen met Philps en Sony( die heeft mijn broertje ) oplaadbare batterijen batterijen.

Verwijderd

je heb gewoon 4.5 volt accu's dus wat doet iedereen were lekker ingewikkeld
Pagina: 1