Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 12:38

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Hi all,

Ik ben een aan het twijfelen of ik mijn Msc nog moet halen.

Ik heb vorig jaar mijn HBO informatica diploma gehaald en ben begonnen als Software Engineer bij een internationale organisatie. In december ben ik een jaar in dienst. Ik heb het er erg naar mijn zin, het gaat erg goed en krijg genoeg kansen om mezelf te bewijzen op allerlei gebieden. Echter, toen ik vorige week eens tussen de interne vacatures zat te kijken viel het me op dat de eisen voor Software Engineer HBO/WO zijn en voor System Engineer WO.

Het kiezen tussen het halen van een WO diploma of te gaan werken was voor mij erg moeilijk. En nu begin ik weer te twijfelen. Vooral nu ik weet dat er aan de UvA een 1-jarige Master opleiding wordt gegeven die me erg aanspreekt (praktijk gerichte theorie).

Hoe denken jullie hierover? Zal ik er een jaar tussenuit gaan, ik ben nog jong (23). En wat zijn de voordelen van een Msc titel op een ing titel?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Meer deuren welke open gaan.

Ik zit er ook over na te denken maar dan op een ander niveau. Ik kan bij BMW aan de slag gaan na het afwerken van mijn project waarbij ik toch een redelijke functie heb. Aan de andere kant kan ik beter doorstuderen waardoor ik niet enkel in mijn "huidige" branche werk vind maar ook in totaal andere werkgebieden.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 19-11-2005 18:11 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je met alleen HBO dan direct instromen in een 1-jarige master?? Ik ben na mn HBO nu ook bezig met universiteit, maar ik krijg alleen vrijstellingen waardoor ik BA+MA 2 jaar korter kan doen.

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Aan de UvA kun je volgens mij direct instromen. Aan de TUE weet ik dat je eerst een schakelprogramma moet volgen waarna je aan je aster van 2 jaar begint.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> WI :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
Waarom doe je die master niet naast je werk ? Heb je straks het papiertje *en* de werkervaring.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Ik heb m'n manager al eens voorzichtig aangegeven dat ik m'n "twijfels" had over m'n HBO opleiding. Zijn reactie was dat er binnen de organisatie geen plaats was voor deeltijd, omdat je dan niet een 100% bijdrage kan leveren aan de projecten.
Daarnaast denk ik persoonlijk dat het makkelijker is om een HBO opleiding deeltijd te doen dan een WO opleiding.

• StevenK
NDF82 schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:49:
Ik heb m'n manager al eens voorzichtig aangegeven dat ik m'n "twijfels" had over m'n HBO opleiding. Zijn reactie was dat er binnen de organisatie geen plaats was voor deeltijd, omdat je dan niet een 100% bijdrage kan leveren aan de projecten.
Als je in deeltijd studeert, zijn de verplichtingen over het algemeen buiten werktijd.
Daarnaast denk ik persoonlijk dat het makkelijker is om een HBO opleiding deeltijd te doen dan een WO opleiding.
Geen probleem hier :)

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:02:
[...]

Als je in deeltijd studeert, zijn de verplichtingen over het algemeen buiten werktijd.
Ik heb gemaild met de studieadviseur van de UvA en zij zei hierover het volgende:

de opleiding wordt sinds dit jaar wel in deeltijd aangeboden.
In bijgaand document lees je meer over de opzet van de deeltijdvariant
zoals die dit studiejaar wordt gegeven.
Je moet zeker 2.5 dagen per week (min. 20 uur/week - overdag!) ter
beschikking hebben om de opleiding te kunnen volgen - in deetlijd duurt
de opleiding 2 jaar.
[...]

Geen probleem hier :)
Hoe lang duurt jouw deeltijd opleiding dan? En heb je net als ik ook al een HBO opleiding afgerond of doe je de volledige Master in deeltijd?

• StevenK
NDF82 schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:33:
Hoe lang duurt jouw deeltijd opleiding dan? En heb je net als ik ook al een HBO opleiding afgerond of doe je de volledige Master in deeltijd?
Ik doe de volledige bachelor en master Nederlands Recht aan de OU. Ik verwacht dat ik over de totale studie ongeveer 5 jaar doe.

Pagina: 1