Toon posts:

Probleem weergave foto's met radeon9600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Sinds een tijdje heb ik een probleem met de weergave van jpeg's (en ook in sommige mpeg's) op mijn pc. Het lijkt alsof sommige delen vd foto slechts in 16 of 256 kleuren worden weergegeven. Ik post even een screenshotje ter illustratie:Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/8451/naamloos3sh.jpg met een foto waarop het verschijnsel wel erg duidelijk is (de vlek ter hoogte vd hals). Ik heb zowel de nieuwste ati-drivers als de standaard drivers die meegeleverd worden met xp geprobeerd. Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn hiervan?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:06

Just_I

What did you just say?

Ik denk dat je even een andere monitor moet proberen, bij mij is er namelijk niks mis met de foto.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Het zo makkelijk zijn om ook een link naar het originele plaatje te posten, zodat we zelf eens kunnen vergelijken. Gabage in, garbage out en zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 19-11-2005 17:38 ]

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Afbeeldingslocatie: http://www.avril.cezetmania.info/galerie/undermyskin/6.jpgClickable :)

Screenshot is idd niks mis mee lijkt me :?

[ Voor 7% gewijzigd door BoyGenius op 19-11-2005 17:43 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 17:02
idd
*offtopic*:wel lekker wijf O-)

• Henk007
Ook het origineel heeft jpeg artefacten in de hals en is maar 785*624 pixels met een hoge jpeg compressie ratio, als je gaat inzoomen worden er pixels geïnterpoleerd. Maak eens een echte rescale naar een hogere resolutie met een geavanceerder algoritme, je zult zien dat de kwaliteit dan (visueel althans) beter wordt.

Wat sdomburg hieronder ook zegt dus :)

[ Voor 86% gewijzigd door Henk007 op 19-11-2005 17:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Enige dat me opvalt zijn JPG artifacts, maar dat lijkt meer te liggen aan de compressie die je gebruikt want ik zie ze ook bij je startbutton. Verder lijkt me hier niets mis mee eerlijk gezegd.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Daarbij is het bekijken van afbeeldingen op 118% ook een goede manier om het erger te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb het plots, vd ene dag op de andere, bij het merendeel van mijn foto's. Ik heb die artifacten vroeger nooit gezien.

• Henk007
Okee wij zien natuurlijk niet wat jij op je beeldscherm ziet, daarvoor zou je er een foto van moeten maken. Misschien heb je wel verkeerde instellingen in je beeldscherm gedaan (contrast, helderheid, gamma, color temp, etc.) of hij is defect .
Probeer eens Nokia monitor test of Ct screen

[ Voor 28% gewijzigd door Henk007 op 19-11-2005 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal die test es proberen, merci voor de tip.
Pagina: 1