AMD Palomino

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Wie weet of deze processor en de AMD 760 chipset eind februari al beschikbaar zijn ? Ik kan dan namelijk goedkoop een nieuwe computer kopen :9

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:16

Exirion

Gadgetfetisjist

AMD heeft de 1.33GHz Thunderbird uitgesteld omdat ze nog erg tevreden zijn met de prestaties van de 1.2GHz icm DDR-RAM. Ik denk dat de opvolger van de Thunderbird dus nog even op zich laat wachten. Koop gewoon wat joh.. Je kan wel blijven wachten. Ik heb een maand geleden ook gewoon de knoop doorgehakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
In het tweede kwartaal start de massaproductie van de Palomino processors, in het begin met snelheden van 1,4 en 1,5GHz, enkele maanden later gevolgd door een 1,7GHz versie. Zie: http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15348

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 18 januari 2001 17:47 schreef Exirion het volgende:
Koop gewoon wat joh.. Je kan wel blijven wachten. Ik heb een maand geleden ook gewoon de knoop doorgehakt.
Precies, ik 3 maanden gelden, want je blijft wachten, en dan komt er weer QDR RAMals opvolger van DDR RAM enz.........

Q = 4x

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
psies... ik heb de knoop ook maar doorgehakt met mijn gf2. ik dacht van wachten op een 3. maarja...zo kan ik idd bezig blijven.

• ubermaestro
Maar als ik dan een Thunderbird met SDR RAM neem dan kan ik niet meer upgraden zonder me CPU/RAM/Mobo te vervangen. Als de nieuwe chipsets en dergelijken uitkomen heb ik altijd nog goeie upgrade mogelijkheden

• ubermaestro
Maar anders neem ik toch gewoon een Thunderbird met allerlei goede spullen erin zodat ik voorlopig toch niet of te upgraden

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 18 januari 2001 22:20 schreef ubermaestro het volgende:
Maar anders neem ik toch gewoon een Thunderbird met allerlei goede spullen erin zodat ik voorlopig toch niet of te upgraden
Kweet niet wat jij onder een nieuwe chipset verstaat.

Die van mij is ook niet eens zo oud, en na een jaar ligt 'ie er al uit, zal me niet verbazen als dat ook zo is met die Palomino chipset.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Je zou kunnen kiezen voor een moederbord met de KT133a chipset (zoals de Abit KT7a (al dan niet met RAID) of de Epox EP-8KTA3). Dan kun je je huidige SDRAM's blijven gebruiken, de huidige T-Bird of Duron en kun je straks upgraden naar Palomino als dat nodig/wenselijk is.
-=Denk er om dat de MSI KT7-Pro a NIET de KT133a chipset heeft maar de KT133 en dus GEEN ondersteuning biedt voor de Palomino!!=-

Als je nu PC-100 geheugen hebt en dat wel sneller zou willen dan zou ik nog heeeel even geduld hebben tot de AMD760 chipset op wat meer moederborden leverbaar is (de ASUS A7V133 heeft namelijk geen multiplier-instel-mogelijkheden dus is wat lastiger met overklokken EN is vrij duur).
Het aanschaffen van PC133 geheugen nu is misschien minder aantrekkelijk als je toch in de richting van AMD kijkt. De daarvoor geschikte (toekomstige) chipsets gaan allemaal over op DDR-Dimm's. En als je nu dan een moederbord met de AMD760 chipset kiest moet je dus ook automatisch kiezen voor DDR-Dimm's.

Verwijderd

Ik zou op dit moment gewoon een niet te hooggeclockde TBird kopen(zo rond de Ghz) en een KT133A bord. Palomino zal dan nog ondersteund zijn en de volgende generatie (thoroughbred)zal weer een ander moederbord vereisen. dus wachten heeft niet veel zin. Palomino zal niet veel sneller zijn dan TBird dus waar wacht je op. NV20 is misscien wel wachten waard.

• ubermaestro
Het wordt dus een Thunderbird met een KT133a chipset, welke mobo is hier het best voor ? Ik wil wel RAID

Verwijderd

abit kt7a raid is geschikt, voor jouw eisen, naar mijn mening dan.

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 19:46 schreef slacksoff het volgende:
psies... ik heb de knoop ook maar doorgehakt met mijn gf2. ik dacht van wachten op een 3. maarja...zo kan ik idd bezig blijven.
maar het verschil tussen een GeForce2 en een NV20 zal heeeeeel veel worden. Want die NV20 komt met HSR en dat improved de performande al drastisch. En 120fps is wel goed genoeg :9

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:32

FireFlash

need a light?

Ik zou zeker wel wachten als je je proc ff over wil klokken. Palomino generate veel minder warmte... In theorie dan.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Pagina: 1