VIA mobo ipv normale

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 11:14

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Hallo,
bij mij thuis staan alle computers altijd aan. Dit omdat we altijd snel even iets met dat ding moeten doen, en omdat ik mijn centjes ermee moet verdienen. Nu is 99% van ons computergebruik office werk. Dus tekstverwerken, af en toe en excel bestandje doorrekenen en daarnaast mail en web verkeer. Gamen doen we nooit.

Een powerhouse is dus niet nodig.

Nu dacht ik eraan om de compu's te vervangen door een setje met via bordjes. Dat scheelt ruimte, lawaai en (vooral) veel stroom.

Ik weet alleen niet of ik er verstandig aan doe ivm stabiliteit en compatibiliteit. Ook ben ik op zoek naar een lekkere kleine case waar alles toch goed in past. Moet ik nieuwe disks kopen of voldoen mijn oude, maxtors, op een dergelijk bordje.

graag jullui mening.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Volgens mij zijn de standaard VIA EPIA systemen (Mobo incl. CPU) wel stabiel mits de rest van de hardware compatible is. Salland Automatisering heeft een aantal setjes staan bij de lijst met moederborden.

Ben je terughoudend op VIA dan kun je overwegen om een trage AMD Sempron te kopen. Let er dan wel op dat je de Palermo E6 revisies neemt welke Cool 'n Quiet ondersteuning hebben :)

Aan kleine kasten, zoek er gewoon een aantal uit en bekijk of je ze mooi vind en of de indeling van de kast jouw aanstaat. Bekijk ook of er al een (goede) voeding bij zit ja/nee.

De oude hardeschijven gebruiken moet op zich geen probleem zijn mits de interface hetzelfde is als die op het moederbord. Als je de systemen echt stil wilt maken moet je er geen oude, piepende schijven in drukken.
En als de huidige schijven lekker stil zijn hoef je daar niet op te letten ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Thandor op 19-11-2005 17:53 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je een server? Dan zou je een thin client kunnen overwegen.

LinkedIn WoT Cash Converter