[Radeon X800XT] Storend beeld na vervanging koeling

Pagina: 1
Acties:

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06 09:36

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Hallo, ik heb net geprobeerd de standaard koeler van mijn Connect3D Ati Radeon x800xt te vervangen met een Artic Ati silencer 4.
Ik heb alles gewoon volgens de handleiding gedaan, het enige waar ik even over twijfelde was of ik ook koelpasta over de RAMs aan de onderkant moest doen, het stond zo afgebeeld dus dat heb ik ook gedaan. Na alles te hebben aangesloten startte ik de pc op en ik kreeg storend beeld (klik) . Ik snap er helemaal niks van, ik heb de handleiding rustig doorgenomen en alles stap voor stap gedaan. Ik baal hier enorm van want die kaart is net nieuw en kostte me zo'n 260 euro..

Is dit permanente schade?

En weet iemand het aan kan liggen? ik heb de kaart hier nu naast me liggen, dus als iemand er wat over te vragen heeft kan ik zo kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Fl0yd op 19-11-2005 17:17 ]

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:34
Het kan zijn dat je bij het plaatsen van de koeler wat koelpaste heb gemorst op een paar contactpunten, en dat dit dit veroorzaakt.

wat je kunt doen is gewoon de koeler(s) opnieuw monteren en hopen dat het weg is, als het niet weg gaat heb je denk ik een gevalletje kapotte hardware liggen (beetje slim RMA-en lost dat ook wel op natuurlijk :P)

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Nou, ik hem hem net weer uit elkaar gehaald. Er zat inderdaad wat koelpasta op plekken waar het niet hoorde te zitten, ik heb dat met wc papier schoongemaakt. Nu heb ik hem weer in elkaar gezet en nog steeds hetzelfde..

Wat bedoel je met ' RMA-en' ? Gewoon de originele koeler er weer terug opzetten en dan terugvallen op de garantie?

Oh, en is het slim om eerst even de lokale computerboer er naar te laten kijken? Of gewoon meteen terugsturen?

Verwijderd

Fl0yd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:10:
Nou, ik hem hem net weer uit elkaar gehaald. Er zat inderdaad wat koelpasta op plekken waar het niet hoorde te zitten, ik heb dat met wc papier schoongemaakt. Nu heb ik hem weer in elkaar gezet en nog steeds hetzelfde..

Wat bedoel je met ' RMA-en' ? Gewoon de originele koeler er weer terug opzetten en dan terugvallen op de garantie?

Oh, en is het slim om eerst even de lokale computerboer er naar te laten kijken? Of gewoon meteen terugsturen?
computer boer kan er toch niks meer aan doen,
gewoon orginele koeler er op, opsturen en bidden. :)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is dit ook al voordat windows wordt gestart ? Dus in de post ?

Als dit als in de post is dan is er een grote kans dat je geheugen op je kaart kapot is.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Dit beeld is er ook in de POST, ja. En als het geheugen kapot is, hoe zou dat dan kunnen komen? :/

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Statische elekto :?

Je kan de orginele koeler weer er op zetten en proberen garantie te klamen, maar ja is niet helemaal
eerlijk omdat je er aan de kaart hebt gezeten.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

FouT schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:16:
(beetje slim RMA-en lost dat ook wel op natuurlijk :P)
Oplichting heet dat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:34
ssssst :P

Op het moment dat je zelf iets dergelijks overkomt piep je natuurlijk wel anders.

maar ik denk inderdaad dat je vga stuk is, je kunt proberen hem als garantiegeval aan te bieden of je kunt een nieuwe kopen, dat is jouw keus

edit: typo's het is nog vroeg :P

[ Voor 6% gewijzigd door FouT op 20-11-2005 11:52 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

FouT schreef op zondag 20 november 2005 @ 11:51:
[...]

ssssst :P

Op het moment dat je zelf iets dergelijks overkomt piep je natuurlijk wel anders.
Zeker niet, op het moment dat mij dit zelf overkomt binnen de garantieperiode is het gewoon mijn eigen domme schuld. Het is niet leuk, dat zeker niet, maar de originele koeler er weer op zetten en de kaart RMA sturen onder het mom van "ik weet van niets" is gewoon oplichting. Als dit vaker word gedaan en de zaak komt hier achter is het vanzelf een keer gebeurt met goede service.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik kan je vertellen dat (hoe vervelend dat ook is) je het kan vergeten met je garantie. 8)7
Dit omdat ze er toch wel achterkomen dat er is gerommeld met die kaart.
En dan nog maar niet te spreken over de koelpasta die ze tegen zullen komen.
En laten we eerlijk zijn, je weet zelf ook wel dat je geen recht meer hebt op garantie, maak er dan ook geen gebruik van,, want dat is zoals al eerder werd gezegt niet eerlijk.

• successor
  • Laatst online: 12-06 07:22
als de kaart met standaard koleer goed werkte, ligt het aan jou , en zou het dus niet fair zijn garantie te claimen, vooral als de schade door ESD is toegebracht ....

Out of the box? What box? There is no box.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Als jij de kaart buiten specificaties laat draaien is het logisch dat de fabrikant niet verantwoordelijk is. Een fabrikant moet niet voor de kosten opdraaien die gemaakt worden door het doodflashen, kapotclocken, verkeerd installeren van hardware. Het is een beetje lame om hem dan op te sturen en je mag geluk hebben als ze je een nieuw exemplaar RMA'en.

En volgens mij was het zo dat er op de Arctic Silencers al een soort geleidende tape op het koelblok zitten die bij het vastschroeven van de koeler contact maken met de geheugenchips.

Beetje lame eigenlijk om de kaart terug te sturen, maar als je zeker weet dat het niet jouw fout is dan kun je het altijd proberen.. :)

Ik neem aan dat je jezelf hebt ontladen voordat je de koeler ging vervangen. Het lichaam bouwt namelijk een statische lading op waardoor hardware makkelijk kan doorbranden bij aanraking.

[ Voor 16% gewijzigd door frankknopers op 20-11-2005 12:42 ]

Goud is geen geld

Pagina: 1