Toon posts:

Hosting elders dan DNS (A-records)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huidige situatie:
Ik heb een wanadoo-cable account met (miezerige) 15MB webspace ruimte. Daarnaast heb ik mijn eigen domein (hier even te noemen: mijndomein.nl die verwijst naar mijn wanadoo webspace (www.wanadoo.nl/~mijnaccount). Dit domein is onder beheer van ENOM/Worldnet, en ik heb volledig toegang tot alle DNS records.

Waar wil ik heen...
Er komt een gigantische fotorapportage. Hiervoor wil ik een aparte (goedkope) hosting regelen, en wel via PCExtreme. Nu wil ik graag bijvoorbeeld fotos.mijndomein.nl laten uitkomen bij mijn hosting bij PCExtreme (zonder nieuw domein), terwijl www.mijndomein.nl blijft verwijzen naar mijn wanadoo-account.
Er is mij vertelt dat dit te regelen is via A-records, waarbij je de (sub)domein doorverwijst naar een IP-adres van PCExtreme.

Hoe moet ik me bovenstaande voorstellen? Hoe weet de (DNS/web)server bij PCExtreme dat het mijn domein betreft en het doorsluist naar mijn PCExtreme homedir? Hoe zit het onderscheidt in elkaar dat ik zowel bij mijn wanadoo als PCExtreme uitkom via mijn DNS records bij ENOM?

Wellicht zeg/vraag ik niet alles op de juiste manier, maar wellicht kunnen jullie mij dan wat bijsturen. Misschien is het bovenstaande wellicht wel helemaal niet aan te bevelen. Wellicht is het zelfs beter om een extra domein bij PCExtreme aan te maken en vervolgens gebruik te maken van webforwards?

Hellup? :)

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Je regelt zelf via DNS dat fotos.jouwdomein.nl bij het ip van pcextreme uitkomt, pcextreme stelt jouw subdomein dan in en that's it...

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:17:
Hoe weet de (DNS/web)server bij PCExtreme dat het mijn domein betreft en het doorsluist naar mijn PCExtreme homedir?
Dat doet Apache voor je, heeft niets met DNS te maken. Hoe die dat doet dat weet ik niet, gewoon een virtual server maken. :P
Hoe zit het onderscheidt in elkaar dat ik zowel bij mijn wanadoo als PCExtreme uitkom via mijn DNS records bij ENOM?
Door meerdere IP's in je record te zetten, bijv. dit toevoegen:

fotos 14400 IN A PC.Extreme.IP.Address

Ik hoop dat iemand anders het beter uit kan leggen. :D

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:29:
[...]

Dat doet Apache voor je, heeft niets met DNS te maken. Hoe die dat doet dat weet ik niet, gewoon een virtual server maken. :P
Zeker via de .htaccess op toplevel niveau. Dat ken ik inderdaad wel.
Door meerdere IP's in je record te zetten, bijv. dit toevoegen:

fotos 14400 IN A PC.Extreme.IP.Address

Ik hoop dat iemand anders het beter uit kan leggen. :D
:)
Inderdaad ja, maar bedankt voor de goede poging!
Wellicht bedoel je "fotos.mijndomein.nl" etc.
Waar staat die 14400 eigenlijk voor?

Waar ik vooral zekerheid over wou hebben is dat ik zonder problemen via mijn DNS A-records de subdomeinen naar verschillende hostings kan laten gaan.
Momenteel zijn mijn A-records leeg, en wordt er alleen maar gebruik gemaakt van Domein-Forwards. Zo heb ik "mijndomein.nl" als "www.mijndomein.nl" beiden naar "www.wanadoo.nl/~mijnaccount" verwijzen. Ook heb ik "vakantie.mijndomein.nl" verwezen naar "www.wanadoo.nl/~mijnaccount/vakanties".
Kan het geen kwaad als ik er een A-record toevoeg van "fotos.mijndomein.nl" naar PCExtreme server?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 18:05 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

TheBorg

Resistance is futile.

Gewoon doen, kan geen kwaad. Ik denk dat zowel 'fotos.mijndomein.nl' als alleen 'fotos' werkt, misschien is dit afhankelijk van de DNS software. Die 14400 is de TTL (Time to Life).

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt momenteel zoals beschreven hierboven, en werkt als een trein.
Pagina: 1