Toon posts:

[Airport Express] Snelheid probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds deze week maak ik gebruik van Airport Express die als router fungeert (hiervoor een draadhebbende netwerk, modem/router+hub). Aan het netwerk zijn drie computers aangesloten:
- 2 windows pc's
- 1 iBook.

Nu probeerde ik laatst vanaf mijn iBook een film te kijken die op 1 van de windows pc's staat. Bij het afspelen haperde af en toe de film (om de paar minuten). Vreemde is dat ik hiervoor er totaal geen last van had. Bij het overzetten van bestanden merk ik dat ik maar rond de 1.6 MB per seconde kom, terwijl dit theoretisch veel hoger zou moeten liggen. Overigens zou 1.6MB/s gewoon voldoende moeten zijn om een avi van 180 MB, 20 min te kijken.

Alle aangesloten computers hebben verder volbereik. heb ook al geprobeert om alles in elkaars buurt te leggen (straal van nog geen meter). Ook dit hielp niet.

Kent iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

P.S. weet niet of dit echt in apple talk hoort of in netwerken. mocht het ergens anders horen kan een mod'je het dan verplaatsen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 16:13 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

AVI is een klote formaat om te streamen, en dat komt vooral tot uiting met wireless.

Advies: Download het compleet en draai het af. :Y)

1.6MB/s is nog vrij realistisch op een netwerk met niet helemaal optimaal bereik. Zeker als er 3 computers zijn aangesloten (de snelheid van de traagste bepaald de snelheid)

[ Voor 40% gewijzigd door Oxi op 19-11-2005 16:20 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
avi is idd niet de meest beste formaat.maar volgens mij zou het bij vcd mpeg1 gewoon wel goed moeten horen gaan en ook met vcd wil het niet echt... zelfs nog erger ....

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Stel dat alle aangesloten apparaten 802.11g zijn... Zit je op die 52Mbps... Gedeeld door acht kom je uit op ongeveer 6.5MBps. Echter, daar gaat eerst ongeveer 40% (IIRC doen de 802.x proto's het het beste bij ~60% belasting) en ik denk nog een beetje vanwege Wifi an sich... Maar dan zou je alsnog dik boven de 3MBps horen te komen...

Vermits er natuurlijk niet ook andere systemen van het netwerk gebruik maken... Want de bandbreedte in de lucht moet je natuurlijk met ze delen... Dus als toevallig een van de andere bakken staat te downloaden ofzo... Ja, dan is het rap gebeurd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Liegebeest op 19-11-2005 23:48 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Topicstarter
uhm goed laten we er vanuit gaan dan 1.6 megabytes dus 16 Mbps, een net getal is (gemeten met ftp transfer van 180MB). Dat verklaart nog steeds niet dat een vcd steam niet goed loopt. plus minus 10 MB per min is het bij vcd. ik heb 1.6*60 dat is 96MB per minuut.

Dat zou toch gewoon dan goed moeten gaan of zie ik wat over het hoofd :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 02:14 ]

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:22
Als jouw speler genoeg buffert is dat geen probleem.
Ik denk dat je het daarin moet zoeken. Videoformaten
die gemaakt zijn om te streamen worden gebufferd bij
het leven, bij vcd moet je dat zelf ff doen (lees: naar je
harde schijf en dan afspelen).

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
uhm goed laten we er vanuit gaan dan 1.6 megabytes dus 16 Mbps
Iemand hier kan niet tellen :) 1B!=10b... 1B=8b !!

Wat betreft het VCD en buffer verhaal kan ik helaas niet helpen... Sorry...

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Topicstarter
ja heb idd een beetje makkelijk gedaan met de getallen. maar dan nog is het gewoon vreemd dat het fout gaat :?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:23

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:12:
Beste mensen,

Nu probeerde ik laatst vanaf mijn iBook een film te kijken die op 1 van de windows pc's staat. Bij het afspelen haperde af en toe de film (om de paar minuten). Vreemde is dat ik hiervoor er totaal geen last van had.
Ik heb precies het zelfde probleem en altijd al gehad, met een iBook 800 mhz. Mijn conclusie was na wat testen dat het een performance probleem is en dat is behoorlijk slecht, want iedere knappe pc laptop trekt dit probleemloos.

Echter, als het eerst altijd prima werkte, dan weet ik niet wat er mis is. 1.6 MB is wel te weinig, ik haal met een asus accesspoint 2-2.4 mByte/s.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
http://www.macosxhints.co...1107090652912&query=samba

netwerk tussen windows en mac is verre van ideaal ;)

[ Voor 29% gewijzigd door lowfi op 22-11-2005 18:55 ]

• Q

Q

Godverdegloeiende!

Dit moet in een sticky/faq!

Ik zet die tcp no delay onzin uit en voila, ik kan probleemloos een filmpje kijken via mijn wireless connectie.

Ik zie met tests duidelijk verschil. Aan heeft als gevolg dat datatransfers met heel veel pieken en dalen verlopen. Uit heeft als gevolg dat de datatransfers vrijwel geen pieken en dalen meer vertonen en veel constanter zijn.

Met andere woorden: dikke zoen van Q. :> }) Koel. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu op mijn stage, zal het ook direct testen als ik thuis ben, maar zo te horen van Q sta ik je een bakkie leut (of iets in die richting) schuldig =)

Verwijderd

Topicstarter
goed dat was niet de oplossing voor mij =(

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
kreeg em hier niet echt aan de slag, dat hele bestand komt bij mij niet eens voor
invoeren in terminal levert wel de wijziging op, maar is niet de oplossing

PSN: djmurcielago

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
bestand kan je aanmaken

Verwijderd

Topicstarter
er staat ook een in 1 van de commentaren een link naar een pkg die het voor je doet

• Q

Q

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:27:
goed dat was niet de oplossing voor mij =(
Alleen mijn laptop is draadloos. Test eens door de express via een kabel op de pc aan te sluiten en op deze wijze te streamen. Of nog beter: test ook eens met een utp kabel tussen laptop en machine.
Als dat laatste al niet lukt....

Verwijderd

Topicstarter
met utp kabel ging het perfect. heb hiervoor namelijk draad-hebbend-netwerk gehad.

• Q

Q

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:35:
met utp kabel ging het perfect. heb hiervoor namelijk draad-hebbend-netwerk gehad.
dan pc op airport express via kabel en laptop wireless. Andersom ook proberen.
Pagina: 1