Toon posts:

[Laptop] Uitschakelen van Touchpad?

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Weet iemand misschien of er een tool bestaat waarmee je de touchpad van je laptop kan uitschakelen. Ik heb al heel wat opties geprobeerd maar niks schijnt te werken. In de BIOS heb ik ook al gekeken maar daar staat niets waarmee je PS/2 of je touchpad kan uitschakelen.

Heb de drivers ervan geinstalleerd met het programma wat erbij zat maar die geeft ook geen optie om hem te disablen. Alleen maar extra fancy rotzooi die ik toch niet gebruik.

Heb ook geprobeerd in 'Device Manager' de PS/2 muis te uninstallen maar als ik dan reboot staat die weer doodleuk in de lijst..

Dus nu vraag ik me af of er misschien een tooltje rondzwerft op i-net waarmee je dit kan oplossen. BVD!

edit: Het gaat hier om een Promedion M570B met P-M 770

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 16:20 ]

Verwijderd

Ik heb gewoon een knopje bij mn touchpad zitten om hem uit te zetten. Anders is er misschien nog een toetsje op het toetsenbord (of toetscombinatie) waarmee dit is te regelen? Of bedoel je dat niet?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 00:00
Meestal is er een toetscombinatie (fn+blauwe toets) of je schakelt de muis uit ipv uninstall, bij uninstall verwijder je hem maar dan word die bij reboot weer geinstalleerd, als je hem uitschakelt in apparaatbeheer niet.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 20:48
Een omslachtige manier is om het kabeltje los te halen binnen in de laptop, meestal is dit een kabeltje + stekkertje wat in het moederbord steekt.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 00:00
Cereal schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:54:
Een omslachtige manier is om het kabeltje los te halen binnen in de laptop, meestal is dit een kabeltje + stekkertje wat in het moederbord steekt.
Inderdaad omslachtigg en als er nog garantie op zit helemaal

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
bij mij (acer aspire 3000) is het Fn + F7
check goed de icoontjes op je toetsenbord, die blauw zijn. en kijk of je hem kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Mja heb nog nooit een laptop opengemaakt dus lijkt me niet echt veilig in mijn geval :) Heb net gekeken bij device manager en daar kan ik hem dus niet disablen :s Alleen uninstallen of driver updaten.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Mischien handig om te weten welke laptop je in je bezit hebt :p. We kunnen op deze manier wel raden maar ik denk dat het dan nog niet echt opschiet.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Lees ik er nu overheen of heb je niet verteld welk merk (en type) het betreft.

dit is voornamelijk erg handig, daar diverse leveranciers er verschillende methodes op nahouden of zelfs geen oplossing hanteren.

Bij bijvoorbeeld een Dell of HP heb je SynAptics Touchpads erin zitten. dan installeer je simpel de software applicatie (neemt het beheer van Windows\Control Panel\Mouse over) en zet je per input device (mouse = input) de gewenste instellingen. Ik heb zo mijn Touch uitstaan als ik een externe USB aangesloten heb en hij staat aan als de USB eraf is, maar dan staat het irri-piele knobbeltje alsnog altijd uit)

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry dacht dat niet echt noodzakelijk was :p

Ik heb een Promedion M570B met P-M 770

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:04:
Ok sorry dacht dat niet echt noodzakelijk was :p

Ik heb een Promedion M570B met P-M 770
Oh je hebt de door ProMedion zelf geclaimded "snelste Notebook ter wereld" (op Cnetrino basis wel eens waar ;)

nu dan, even mee zoeken naar oplsosing..

staat toch best wat in je handleiding:
http://www.promedion.nl/manuals/M560A.pdf

kijk i.i.g. ff wat voor type touchpad je devicemanager aangeeft dat je erin hebt zitten, want dat staat voor zover ik kan lezen niet in die manual :(

Synaptics, vind je tuurlijk op deze locatie

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 16:13 ]

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Ik heb hier hetzelfde probleem, maar ik krijg hem wel uit met de synttapptics software, maar als ik dan een (via een convertertje) een ps2 muis aansluit op de usb poort doet hij nog niks.

Ik ben ten einde raad

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Kan je gewoon in je BIOS uitschakelen....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:06:
[...]

Oh je hebt de door ProMedio zelf geclaimded "snelste Notebook ter wereld"

nu dan, even mee zoeken naar oplsosing..

staat toch best wat in je handleiding:
http://www.promedion.nl/manuals/M560A.pdf

kijk i.i.g. ff wat voor type touchpad je devicemanager aangeeft dat je erin hebt zitten, want dat staat voor zover ik kan lezen niet in die manual :(
Ja die heb hier al hele tijd voor me liggen en er staat heel mooi wat alle toetsencombinaties doen maar staat helaas geen combo bij voor je touchpad. :(

In de device manager wordt die gezien als: 'PS/2 Compatible Mouse'

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 16:17 ]

• schaap2005
Niet bij mij, er staat niks over in.
En om daarvoor een bios update te doen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dat Synaptics maar eens proberen dan.

• schaap2005
Is goed, daar staat idd een optie disable, maar ik kan nog steeds geen ps2 apparaten op de usb poort aansluiten, dus helemaal disable is het niet.

Verwijderd

gewoon een driver van een touchpad van een andere laptop pakken, en dan gewoon die op jou laptop installeren (dit kan door bij stuurprogramma installeren gewoon op de onderste optie te klikken en dan weer zodat je zelf je driver enzo kan kiezen.

• schaap2005
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:28:
gewoon een driver van een touchpad van een andere laptop pakken, en dan gewoon die op jou laptop installeren (dit kan door bij stuurprogramma installeren gewoon op de onderste optie te klikken en dan weer zodat je zelf je driver enzo kan kiezen.
Had ik gedaan, je kreeg er wat leuke frutsels bij maar niets bruikbaars.

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
schaap2005 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:16:
Niet bij mij, er staat niks over in.
En om daarvoor een bios update te doen....
In apparaatbeheer je touchpad softwarematig uitschakelen dan.

Verwijderd

Topicstarter
Hollanda schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:30:
[...]

In apparaatbeheer je touchpad softwarematig uitschakelen dan.
Werkt ook niet, bij de volgende reboot staat die er dan gewoon weer. En heb idd ook al een driver van een andere fabrikant geprobeerd maar daar werkte die ook gewoon onder 8)7

• schaap2005
Die optie staat er niet eens bij, maar daarvoor heb je dan die software waar je hem op disable kan zetten. Als je dat kiest gebeurt er niks meer als je je muis aansluit. Want als je de touchpad niet disabled en dan de ps2 muis aansluit komt er heel even een ballontje waarop staat dat er nieuwe hardware is gevonden, maar hij verwijnt ook direct weer.

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 23:08
En wat doet die Synaptics driver?

Op mijn Asus M6n laptop gebruik ik die namelijk (Synaptics driver wordt door Asus meegeleverd), en ik kan het touchpad gewoon uitzetten. Daarvoor zit een aparte knop op de laptop, maar het kan ook via de eigenschappen van Synaptics --> tabblad Apparaatinstellingen...

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik kwam pas een programmatje tegen dat zodra je aan het typen bent de muis uitschakelt. ik kan het alleen niet meer vinden, maar misschien is dat iets voor je.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:32:
[...]

Werkt ook niet, bij de volgende reboot staat die er dan gewoon weer. En heb idd ook al een driver van een andere fabrikant geprobeerd maar daar werkte die ook gewoon onder 8)7
Heb je dat SynAptics software utility nu geinstalleerd gekregen? en helpt dat?

Verwijderd

Ik wil hier zelf ook nog even op inhaken, ik heb zelf een Jewel (Diamond 2500) en wil dus ook mijn touchpad uitschakelen als ik lange artikelen o.i.d. moet typen. Nu ben ik opzoek naar een utility waarbij ik met een snelle hotkey (toetsencombinatie) kan switchen tussen "touchpad uit" en "touchpad aan" met bijvoorbeeld CTRL+F10 ofzo. Bestaat dit uberhaupt wel? Zo ja, waar is dit te vinden en is dit dan op alle soorten touchpads te gebruiken? :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
hmm en wat als je een hele exotische driver installeert waar je muis helemaal niet mee overweg kan?
voor seriele poort oid

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je echt wel geprobeerd het apparaat uit te schakelen en niet alleen te verwijderen? Als je hem verwijdert komt hij inderdaad gewoon terug maar bij het simpelweg uitschakelen in het Apparaatbeheer zou dit niet mogen. Zo heb ik ook mijn draadloze NIC uitgeschakelt.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/amour021/uitschakelen.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-11-2005 21:04 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Admiral Freebee schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:02:
Heb je echt wel geprobeerd het apparaat uit te schakelen en niet alleen te verwijderen? Als je hem verwijdert komt hij inderdaad gewoon terug maar bij het simpelweg uitschakelen in het Apparaatbeheer zou dit niet mogen. Zo heb ik ook mijn draadloze NIC uitgeschakelt.

[afbeelding]
Probeer dat maar is bij je muis :p

Verwijderd

niemand met een bruikbaar tooltje? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:34:
[...]

Heb je dat SynAptics software utility nu geinstalleerd gekregen? en helpt dat?
Ja ik heb nu dat Synaptics geinstalleerd en het werkt prima nu. Bedankt voor de reacties allemaal :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:20:
Ik wil hier zelf ook nog even op inhaken, ik heb zelf een Jewel (Diamond 2500) en wil dus ook mijn touchpad uitschakelen als ik lange artikelen o.i.d. moet typen. Nu ben ik opzoek naar een utility waarbij ik met een snelle hotkey (toetsencombinatie) kan switchen tussen "touchpad uit" en "touchpad aan" met bijvoorbeeld CTRL+F10 ofzo. Bestaat dit uberhaupt wel? Zo ja, waar is dit te vinden en is dit dan op alle soorten touchpads te gebruiken? :)
Hier heb ik dus ook een hele tijd naar gezocht maar heb niets kunnen vinden :s Maar dat Synaptics komt redelijk dicht in de buurt. Alleen dan moet je dus iets meer stappen maken om hem te disablen.

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-02 07:53

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Hoi

De touchpad gaat automatisch uit als je een muis aansluit (bij mij iig wel)
Ik heb nu me laptop niet bij, ligt nog thuis maar ik kijk vanmiddag wel ff hoe touchpad aan en uit kan
(vereiste is dacht het wel dat je dan usb muis erin moet zetten maar weet het niet zeker)

Ik heb btw ook een Promedion M570B met:
17" WUXGA TFT (1920x1200) Glare Type
PM-770
2048Mb DDR2 ram
8 x DVD duallayer brander
100 GB 5400rpm S-ATA
Geforce go 7800GTX 256 MB GDDR3
Interne Wlan/bluetooth 2.0 module
Interne Tv-tuner
Interne 1,3 Mpixel webcam

Xbox Series X | Playstation 5

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:32:
[...]

Werkt ook niet, bij de volgende reboot staat die er dan gewoon weer.
uit-scha-ke-len
Het door middel van de dropdown list op het eerste tabblad een apparaat uitzetten zonder deze te verwijderen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-02 07:53

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Note* New firmware has been released to allow you to turn off the DJ panel and touch pad with function+F1. This firmware also allows you to turn the fan on max with function+F2

op notebookforum.com is het te vinden
(zoek naar sager 5720, is precies hetzelfde als promedion M570B )
die drivers zitten ook op mijn laptop (net gehoord van me computerdealer )

Xbox Series X | Playstation 5

Pagina: 1