[Poll] Logitech Harmony serie geleverd zonder IR oog

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:22

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Hoi heb een van die geweldige Harmony 885 AB's en hij werkt echt vreselijk makkelijk heb over het product dan ook totaal geen klachten.
Op een punt na hadden ze er geen IR USB oogje van 2 EURO max !!!! er bij kunnen leveren bij een AB die 200 euro kost.
want deze AB is ook zeer geschikt voor HTPC's

Ik ben benieuwd wat andere er van vinden ben ik nu onredelijk of Logitech plz plaats een reactie wat jullie hier van vinden

btw dit is wat logitech zegt op mijn e-mail's
Reactie (Henri Wekema) 18-11-2005 03:16
Geachte heer Westen,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u heel graag een IR-sensor bij de afstandsbediening had willen hebben.

1. Logitech richt zich inderdaad voornamelijk op computer randapperatuur. De Harmony producten zijn erchter een uitzondering.

2. De afstandsbediening dient inderdaad geprogrammeerd worden via de computer. Dit gaat echter via USB en niet via IR.

3. Op de website heeft de informatie mogelijk niet gestaan, dit is moeilijk te controleren, maar op de doos van het product kan u wel zien wat er bijgeleverd wordt.

4. Wij hebben geen invloed op welke winkels onze producten verkopen. In eerste instantie zullen dit natuurlijk winkels zijn die ons merk al voeren. Er zullen echter ook winkels zijn die specifiek onze afstandsbedieningen verkopen en niet zo zeer andere van onze producten.

5. Helaas heb ik geen informatie over hoe moeilijk of makkelijk het is om een losse IR-sensor te verkrijgen. Wat ik wel weet is dat dergelijke sensoren vaak geleverd worden met bijvoorbeeld een TV-kaart die veel gebruikt worden in multimedia systemen.

6. Wij vermelden nooit wat niet wordt mee gelevert. We vermelden alleen wat we wel mee leveren.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Henri Wekema
Logitech Europe SA
Customer Support

Klant (michael westen) 18-11-2005 12:14
1. Logitech is een bedrijf dat zich voornamelijk richt op computer
randapparatuur
2. Het dient te worden geprogrammeerd met de PC
3. Toen ik hem kocht stont er nog geen pakket inhoud op de web site
4. Dit product word voornamelijk door computerwinkels verkocht (en meer en
meer mensen bouwen zelf een HTPC)
5. Het is vreselijk moeilijk om een losse IR oog voor de PC te vinden
6. Het stont ook niet op de web site dat het niet word meegeleverd

Ik ben altijd een te vrede gebruiker geweest van logitech
(+/- 15 muizen, 2 corles desktops, 3 webcams, 2 speaksets)
En nooit klachten er over gehad altijd complete producten met alle er op en
er aan inc.baterijen.
Maar ik had bij dit product van 200 euro toch echt een 2 euro oogje verwacht
En ik vind dit niet een onredelijke verwachting van een dergelijk duur
product.

Waar het op neer komt is ik vind dat er best een IR oogje bij geleverd had
kunnen worden.

Met vriendelijke groet Michael Westen

Reactie (Henri Wekema) 17-11-2005 01:46
Geachte heer Westen,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat verbaast was dat er geen IR-sensor voor op de PC meegeleverd wordt met de afstandsbediening.

Ik weet niet waarop u die verwachting baseerd. In alle documentatie van deze afstandsbediening komt nergens naar voren dat deze speciaal ontworpen is voor gebruik met een PC en dat er iets dergelijks meegeleverd wordt. De Harmony 885 is een universele afstandsbediening te vervanging van bestaande afstandsbedieningen. Hierbij wordt dus uitgegaan dat u alle apparaten die u wil gebruiken met de Harmony al over een afstandsbediening beschikken, en dus ook over een IR-oog.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Henri Wekema
Logitech Europe SA
Customer Support

Klant (michael westen) 07-11-2005 02:38
Ik heb een harmony 885 remote gekocht voor gebruik met mijn HTPC en de rest van mijn apparatuur.
Maar tot mijn stomme verbazing zat er in de doos geen IR ontvanger zo dat ik hem met mijn HTPC direct kan gebruiken.
Ik vind dit toch wel zeer tegenvallen bij een product waar ik bijna 200 euro voor heb betaald dat er niet een simpel IR oogje van 2 euro af kan om het product compleet temaaken.

met vriendelijke groet michael westen

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 16:09

Just_I

What did you just say?

Ik vind niet echt dat je onredelijk behandeld wordt, er wordt netjes gereageerd om je vragen. Jij wilt graag een IR ontvanger die je op je pc kan aansluiten, maar Logitech heeft die gewoon niet. Misschien zijn ze het vergeten bij het idee of is het er expres buiten gelaten (om je een andere RC te verkopen?). Conclusie is dat jezelf een zo'n IR ontvanger in elkaar moet (laten) klussen of eentje apart kopen (als die er zijn?).
Zoals ik je emails lees (en de reacties van Logitech) lijkt me het meer een fout van jouw om er vanuit te gaan dat je de RC ook voor je HTPC zou kunnen gebruiken. Dit had je bijvoorbeeld ook aan de verkoper kunnen vragen.

offtopic:
Wat doet [poll] eigenlijk in de topic titel:?

[ Voor 5% gewijzigd door Just_I op 19-11-2005 15:59 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:09
Ik kan me eigenlijk helemaal vinden in het antwoord van Logitech. Dat de AB 'iets' duurder is dan de gemiddelde universele AB betekent niet dat ze er meteen allerlei spul bij moeten gaan leveren die niet direct van toepassing is op een universele AB.

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Dus dan ben je het toch eens met het antwoord van logitech en niet met dat van de TS :?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Verwijderd

Ik ben het ook eens met Logitech. Het toevoegen van een ontvanger betekent ook dat ze daar weer support op moeten geven (software etc).
Zo'n ontvanger moet je met niet al te veel moeite kunnen vinden, al op eBay gekeken?

Verwijderd

IR voor de computer moeilijk te vinden? : http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=7281
Ik bedoel maar, simpel :Y)

edit: weet eigenlijk niet zeker of het met afstandbedieningen werkt, lol 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 16:18 ]

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:22

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:17:
IR voor de computer moeilijk te vinden? : http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=7281
Ik bedoel maar, simpel :Y)

edit: weet eigenlijk niet zeker of het met afstandbedieningen werkt, lol 8)7
nee hij werkt niet met de AB (*) en hij kost nog een 21,-- extra, dat oogje dat MS bij zijn AB levert kost max 2 euro als het niet 1 euro is.
(*)kan niet echt software vinden die werkt en ik heb gezocht en deze werkt op andere frequentie's dan normale AB's.
Just_I schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:57:
Conclusie is dat jezelf een zo'n IR ontvanger in elkaar moet (laten) klussen of eentje apart kopen (als die er zijn?).
Zoals ik je emails lees (en de reacties van Logitech) lijkt me het meer een fout van jouw om er vanuit te gaan dat je de RC ook voor je HTPC zou kunnen gebruiken. Dit had je bijvoorbeeld ook aan de verkoper kunnen vragen.

offtopic:
Wat doet [poll] eigenlijk in de topic titel:?
Laat ik nu niet zo handig zijn met een soldeerbout.
Heb hem via het net gekocht en een van de goedkopere modellen is special op MCE gericht dit is het top model.
(poll: het is niet mogelijk via GOT om een poll te starten, een poll is andere vragen wat ze vinden meestal kan je uit 2 of meerde keuzes kiezen je ziet ze vaak op de FP van tweakers.)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:11:
Ik ben het ook eens met Logitech. Het toevoegen van een ontvanger betekent ook dat ze daar weer support op moeten geven (software etc).
Zo'n ontvanger moet je met niet al te veel moeite kunnen vinden, al op eBay gekeken?
als je ongeveer 15 uur zoeken op het net voor iets dat werkt behalve een kompleete AB van MS te kopen voor alleen maar voor het IR oogje wat ik eigenlijk een beetje ver vind gaan maar nu wel aan zit te denken :|

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Verwijderd

Je kunt ze o.a. hier vinden

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ik zie overigens net op de site van Logitech op deze pagina een overzichtje met de functies van de verschillende modellen. Stond dit overizcht er nog niet toen jij de RC kocht. Eer staat namelijk geen puntje bij de 885 voor "Vooraf geprogrammeerd voor Windows Media Center-pc's", hierbij staat aangegeven dat de 680 dat dus wel is. Ik neem aan dat je die bedoelde.
Voor polls maken is idd niet iets standaard van GoT te vinden. Echter heeft BOOTZ een site waarmee je wel een poll kan maken. Ik zoek hem wel even op. Gevonden

[ Voor 9% gewijzigd door Just_I op 19-11-2005 17:30 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Heeft de Harmony 895 dit niet? Ik dacht dat die ontvanger ook los te koop was, voor een euro of 99. Is eigenlijk voor de 895 gemaakt, dus misschien werkt deze alleen op RF signalen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:09
Uit m'n hoofd gezegd: was dat niet een RF-receiver/IR-sender? Dus dat ding plaats je goed opgesteld richting de dingen die je wilt besturen (lees: voor de TV ofzo) en dan kan je via RF met de afstandsbediening je TV bedienen (lekker handig: kan je op de WC zappen op je TV in je woonkamer 8)7 ).
Pagina: 1