Problemen met Chaintech Zenith 7NJS

Pagina: 1
Acties:

• stefv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 14:53
Afgelopen week was ik op mijn pc aan het werken totdat deze niet meer reageerde, ik had nog wel beeld maar de pc reageerde niet op muisbewegingen, toetsaanslagen etc. Dus ik had de pc gereboot en tot mijn verbazing kreeg ik geen beeld en hoorde ik ook niet de pieptoon die je te horen krijgt als de post mijn succes doorlopen is.
Ik had de bios gereset maar ook dit mocht niet baten. Dus ik had een post errorcode card erbij gehaald en deze erin gezet. Deze gaf alleen de code FF aan.
Ik heb geprobeerd of het werkte zonder schijven, dvd-rom etc. maar dit werkte ook niet.

Van de processor, videokaart, geheugen, voeding weet ik zeker dat ze werken, vandaar dat ik denk dat het een probleem met het moederbord is. Nou heb op het moederbord gezocht naar doorgebrande condensatoren ed. maar deze heb ik geen gevonden. Op de Northbridge zaten wel wat geelachtige vlekken (zie afbeelding). Misschien dat dit er iets mee te maken heeft.

Afbeeldingslocatie: http://stefvossen.hjhosting.nl/overige/nforce2.jpg

Ik wil zeker weten wat er evt. kapot zou zijn aan de pc, zodat als ik iets bestel niet het verkeerde bestel.

PC specs
Mobo: Chaintech Zenith 7NJS
CPU: Athlon XP 2600+
Mem: Kingston DDR 512 MB
Voeding: 300 Watt Antec

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Uuh hoe weet je zeker dat die andere onderdelen het nog doen? Je hebt ze daadwerkelijk in een andere pc getest?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Neem sowieso de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door.
Hier staan veel nuttige tips in :)

Volgens mij zijn die bruine vlekjes ook normaal. Zie o.a. Google - Afbeeldingen voor vergelijkingen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• stefv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 14:53
The__Virus schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:01:
Uuh hoe weet je zeker dat die andere onderdelen het nog doen? Je hebt ze daadwerkelijk in een andere pc getest?
Jep, alle onderdelen in een andere pc getest.
Thandor schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:05:
Neem sowieso de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door.
Hier staan veel nuttige tips in :)

Volgens mij zijn die bruine vlekjes ook normaal. Zie o.a. Google - Afbeeldingen voor vergelijkingen :)
Heb ik gedaan, helaas zonder resultaat..

Die bruine vlekken dacht ik dat die er misschien waren door oververhitting van de chipset of iets, maar dat is dus niet zo..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

FF is of dood of prima werkend. In jouw geval het eerste.
Kijkende naar andere foto's dan zien we dat er ook ietwat bruine vlekjes en kartels rondom die 'integrated heatspreader' zitten.

Als alle andere onderdelen in een andere PC wel werken dan is het moederbord inderdaad de hoofdverdachte. Je zou dus een nieuwe kunnen kopen of een 2e hands moederbord op de kop kunnen tikken.
HCC2004, € 25,- voor nForce2 planken van willekeurig merk.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.