[XP] hoe gebruikersinstellingen te kopieren op werkstatation

Pagina: 1
Acties:

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 15:43

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Heb een vraagje over de vervanging van een oude server [NT4] voor een nieuwe [MS Server 2k3] waarbij tegelijk een nieuwe domeinnaam ingesteld wordt.

Als de gebruikers geen zwevende profielen hebben, wordt er op de werkstations [w2k en XP] een nieuwe gebruiker aangemaakt, vanwege de nieuwe domainnaam.

De gebruikers zijn dan al hun instellingen kwijt. Om te voorkomen dat ik me de hele dag kan bezig houden met het opnieuw instellen van alle instellingen, vroeg ik me af of je op de een of andere manier alle instellingen zou kunnen kopiëren?

De gebruikersmap in Documents en Settings kopieren levert al heel wat op, maar niet alle instellingen gaan mee over.

Verwijderd

bij xp moet je normaal naar systeem- systeemeigenschappen-gavanceerd-[gebruikersprofielen] en daar instellingen
en dan het profiel kopieren naar de jusite gebruikers, Iedereen? kopieer met bladeren naar de all users map en/of naar de default user map.
Je kunt niet het profiel copyen waar je (nu?) in werkt....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yabadab schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:11:
Heb een vraagje over de vervanging van een oude server [NT4] voor een nieuwe [MS Server 2k3] waarbij tegelijk een nieuwe domeinnaam ingesteld wordt.

Als de gebruikers geen zwevende profielen hebben, wordt er op de werkstations [w2k en XP] een nieuwe gebruiker aangemaakt, vanwege de nieuwe domainnaam.

De gebruikers zijn dan al hun instellingen kwijt. Om te voorkomen dat ik me de hele dag kan bezig houden met het opnieuw instellen van alle instellingen, vroeg ik me af of je op de een of andere manier alle instellingen zou kunnen kopiëren?
Je gaat dus migreren.

Dan gebruik je toch de Migratie tools?

ADMT bijvoorbeeld, dan kan je met niet al te veel moeite de boel overzetten met behoud van rechten op het eigen userprofile.

trust opzetten tussen de 2 domains, users en groepen migreren, netwerkmapping aanmaken vanaf de 2003 server naar de NT4 doos, userprofiles dir backuppen met NTbackup en vervolgens op de juiste plek restoren, met behoud security aanzetten.

Dan worden de NTFS ACLs ook overgenomen, doordat je je users migreert met sidhistory worden die ook goed gezet.

[edit]
Oh wacht. Lokale profielen. Yech.
Zet die tijdelijk om naar roaming, of je mag die inderdaad met het handje bij elk werkstation aflopen. Dat wil je denk ik ook niet :P

Maar ook dat kan ADMTv2 geloof ik zelfs afhandelen meen ik.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2005 18:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device