Toon posts:

Defecte Samsung 193P

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

Ik heb net een samsung 193p gehaald en na het opstarten lijkt het alsof die het goed doet, maar na een paar seconden valt me beeld weg. :( ik heb al verschillende kabels en pc's geprobeerd en telkens na het aanzetten van de monitor doet die het een tijdje goed en daarna valt mijn beeld weg,.

weten jullie wat het kan zijn ?

het ligt ook niet aan software want in de bios doet die dat al.

monitor kapot?

thanks

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik heb niet zoveel kaas gegeten van TFT-schermen, maar zou het zo kunnen zijn dat-ie het wel doet als je systeem opstart (POST), en vervolgens niet meer doet als windows begint omdat Windows nog probeert je vorige monitor aan te sturen met verkeerde instellingen? Misschien te hoge verversingsfrequentie of een verkeerde driver. Het lijkt me stug dat-ie echt kapot is als er eerst wel gewoon beeld is.

Mijn idee zou zijn dat je:
  • -Met je vorige (of een andere CRT) monitor windows opstart, en vervolgens je monitor verwijdert uit het apparaatbeheer. Om dan de computer uit te schakelen, en met de Samsung eraan weer op te starten.
  • -Probeer op te starten in veilige modus, en kijk of je dan de juiste drivers kunt installeren.
Succes

Edit:
onmogelijke zinsbouw...

[ Voor 3% gewijzigd door JvW op 19-11-2005 15:17 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
alsik de pc opstart en in de bios gaat dan valt hij daar ook al na paar seconden uit

in windows doet die het wel geeft beeld maar dan valt die weer na paar seconden uit.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Heb je Samsung al gebeld over dit probleem?
met je vorige(/ander) monitor had je het niet? -> probleem in de monitor.
Mischien denkt je monitor dat er geen signaal is, en gaat ie in standby?
Kan je de tijd die hij moet wachten voor hij in standby gaat instellen?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Geeft de handleiing iets aan over het ingebruiknemen voor de eerste keer?

Mijn eerdere ideeën lijken inderdaad niet echt aan de orde, maar ik blijf erbij dat je monitor volgens mij gewoon werkt als er eerst wel beeld is. Misschien kun je het hele powermanagement (energiebeheer) uitschakelen, zowel in het BIOS als in Windows.

Is de monitor aangesloten via DVI of D-Sub?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
vorige monitor had dat idd nite het zal wel aan die monitor liggen zucht. helemaal terug naar duitsland :s

Verwijderd

Topicstarter
Na 1 maand heb ik weer van alternate.de een nieuwe gekregen :S zucht die doet het GOED
Pagina: 1