Toon posts:

Problemen met Norton Goback 2006 --> windows start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik op mijn pc norton systemworks 2006 geïnstalleerd, waarbij helaas ook Goback mee geïnstalleerd werd. Sindsdien kreeg ik telkens vóór het opstarten van windows een scherm van Goback, waarin een of andere foutmelding gegeven werd. Deze melding verdwijnt na enkele tellen, waarna windows normaal opstart. Omdat ik deze melding en heel goback zat was, heb ik de daarop volgende keer bij de geavanceerde opties van goback in het schermpje dat ik dus te zien krijg vóór het opstarten van windows (in dit scherm staat dat je op spatie kunt drukken binnen zoveel seconden voor deze opties) Goback uitgeschakeld... althans, dat dacht ik. Hoe je dit moest doen had ik in de knowledge base van symantec terug gevonden. Sindsdien start windows echter niet meer op, maar komt er een akelig blauw scherm met de melding van een of ander probleem met goback2k.sys, waarna ik opnieuw op zou moeten starten en eventueel een van de geavanceerde opstart mogelijkheden van windows moet gebruiken. Dit heeft probleem niet verholpen.
Nu heb ik op de tweede schijf in m'n pc (gelukkig) ook nog windows staan, en vandaar kon ik nog wel opstarten. Onder schijfbeheer heb ik toen gekeken naar de andere schijf met de windows die dus niet meer opstart. Op deze schijf blijken alle partities, behalve die waar windows op stond verdwenen. De windowspartitie is actief en in orde, heeft alleen geen stationsletter meer, en kan deze ook niet krijgen. Met partition magic zie ik op deze schijf helemaal geen partities meer, ook niet de windowspartitie. Blijkbaar heeft Goback dus m'n partities geblokkeerd/verborgen.

Mijn vraag is nu natuurlijk, hoe ik dit weer ongedaan kan maken. Op de site van symantec heb ik terug gevonden dat dit eventueel zou kunnen door een tool op de cd te gebruiken. Probleem is echter dat ik bij symantec mijn versie gedownload heb, en enkel een image op mn harde schijf heb, die nu dus niet meer toegankelijk is. Verder staat er dat ik een windows 98/me opstart diskette nodig zou hebben voor dit programma, dit snap ik ook niet helemaal, want een dos opstartdisk kan zowiezo niet op ntfs partities komen.

Iemand ervaring met dit probleem en weet hoe dit op te lossen?

mvg,
Bas Versluis