Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[lease 2006] wat worden de maandelijkse kosten?

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:52

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik zit me dit af te vragen, maar vind het nergens op internet. Wat gaat me een lease auto per maand kosten. Vanaf 2006 moet je de belasting over de auto maandelijks gaan betalen.

Voorbeeld: auto is 25.000 waard, leasebedrag 600 euro paar maand (fictief allemaal he effe)

bijtelling is dan 22 % van 25.000 is 5500, * 40 % belasting / 12 = ~180,- per maand

Stel eigen bijdrage van 70 euro voor prive gebruik en een leasebudget van 500.

Wat je dan per maand betaald is 600-500+180=280 euro?

Nu de vraag: wordt de eigen bijdrage prive gebruik (70 euro) er meteen maandelijks vanaf getrokken, of moet je dat tegen het einde van het jaar (zoals van te voren was) alles betalen?

Ook mag ik 1/3 van de bijtelling terugvragen, zit dit dan ook al doorberekend in het maandbedrag?
Ik vraag me dit af omdat ik aan het twijfelen ben tussen 2 auto's. Als de maandlasten minder zijn, ga ik misschien voor de duurdere.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20
Hier zijn al meer topics over. In dit voorbeeld wordt op je salaris ingehouden:

41,45% van (22% van 25000 - 12 * 70)=1931,57 = 160,96
Eigen bijdrage à 100

Totaal inhouding: 260,96.

Daarmee is de auto ook meteen helemaal fiscaal afgehandeld en kun je niet achteraf nog iets aftrekken ofzo.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik zit ook al te wikken en wegen omdat ik eind december weer een nieuwe lease auto mag bestellen.

Rij momenteel een Peugeot 307 1.6 XSi met een cataloguswaarde van € 21.140 en een eigen bijdrage van € 65- per maand. Als ik dit omreken kom ik op een maandelijks bedrag van precies € 200,- uit. Wat ik persoonlijk nog erg goed te doen vind.

Ik wil in januari graag een Audi A3 1.9 TDI gaan rijden t.w.v. € 33.000. Aangezien ik een categorie hoger mag leasen gaat mijn eigen bijdrage wel omlaag en betaal ik nu € 45,- per maand. Na een nieuw rekensommetje kom ik op het volgende maandelijkse bedrag uit: € 280,- per maand.

Toch valt me dat mee, slechts € 80,- per maand meer voor een auto die € 12000,- duurder is dan mijn huidige. Op jaarbasis valt dat dan nog mee. In de oude situatie betaal je het ook wel, nu reserveer ik maandelijks een bedrag (uit 13e maand en bonus / aandeel uitkering) voor de kosten van m'n lease-auto :)

Het klinkt wel veel, € 280,- per maand betalen voor je auto maar voor dat geld koop je zelf nog altijd geen nieuwe Audi A3. Dus als leaserijders moeten we sowieso niet zeiken en gewoon een grote jongen zijn en netjes betalen. Vind ik dan :P

Dit is trouwens een handige link om snel je bijtelling te berekenen:

http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html

• StevenK
Staar je niet blind op die site, want die knakkers gaan er vanuit dat elke bijdrage aftrekbaar is.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:28

Wokschotel

Op 6 wielen

StevenK schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:05:
[...]

Staar je niet blind op die site, want die knakkers gaan er vanuit dat elke bijdrage aftrekbaar is.
Niet wéér die discussie hè :P

De islam kan uw vrijheid schaden

• StevenK
Wokschotel schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:30:
[...]

Niet wéér die discussie hè :P
:+ Wat mij betreft is er geen discussie :X

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

StevenK schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:45:
[...]

:+ Wat mij betreft is er geen discussie :X
Hehe :P

Ik mag trouwens 280 euro per maand netto aftikken voor mijn leasebak. Auw :X

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Join the club ;)

Het is dus blijkbaar ook niet meer mogelijk om de eigen bijdrage af te trekken aan het eind vh jaar, dat zuigt toch ook wel redelijk. Maar ja, ik wil zonodig perse Audi rijden, dus wie mooi wilt rijden, moet maar pijn lijden :P

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kazuka schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:29:
Het is dus blijkbaar ook niet meer mogelijk om de eigen bijdrage af te trekken aan het eind vh jaar, dat zuigt toch ook wel redelijk.
Waarom dan niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• StevenK
Het ligt veel genuanceerder, maar daar hebben we in twee andere topics al uitgebreid over gediscussiëerd.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Omdat hij betaald voor een luxe auto, die hoger ligt dan een bepaald budget?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Wokschotel schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:58:
[...]

Hehe :P

Ik mag trouwens 280 euro per maand netto aftikken voor mijn leasebak. Auw :X
x 2 hier ;)

daarom rijd ik ook niet prive

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

paQ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:00:
[...]

x 2 hier ;)

daarom rijd ik ook niet prive
Ik denk dat ik mijn leaseauto ook eruit gooi. Dat scheelt 170 euro per maand. Daarvoor kan ik met mijn privé auto (BX) toch aardig wat rijden, ook al rijdt dat ding 1:10 op Super 98 :P

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Euh ik weet nog niks van leasen, weet alleen dat ik nu net een aanbieding heb ontvangen met een leasebedrag van 715/maand (incl brandstof).

Waar vind ik informatie over welke auto in aanmerking komt?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:43
Wokschotel schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:02:
[...]

Ik denk dat ik mijn leaseauto ook eruit gooi. Dat scheelt 170 euro per maand. Daarvoor kan ik met mijn privé auto (BX) toch aardig wat rijden, ook al rijdt dat ding 1:10 op Super 98 :P
Plus het dure onderhoud dat je dan nog moet betalen voor je oudere auto.
Je verzekering, wegenbelasting etc. Kun je vaak ineens een stuk minder kilometers maken. Als het zou kunnen, zou ik zo weer in een leasebak stappen. Nadeel is alleen dat je die meestal niet krijgt als je in een winkel werkt.

Systemspecs

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ik had niet meer gecheckt omdat ik niet dacht dat mensen nog zouden reageren...weekend he, reageren mensen minder, onder werktijd forum kijken is ook veeeeel leuker ;)

Ik heb 'm al besteld. Het kost me ook wel wat, maar ik ben helemaal weg van de nieuwe Seat Leon. Voor geintresseerden (op autoweek.nl kreeg ik vragen wat ik besteld had): Die heb ik dus besteld, metallic zwart model Stylance met radio (mp3, geintregreerde bluetooth carkit, donkere ramen en regensensor pakket (regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel)

• Rambo
Ik weet alleen dat ik voor 715euro een auto kan leasen, maar weet niet de looptijd of km's, dus eigenlijk weet ik niks? FF contract afwachten dan (post)...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Rambo schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:16:
Ik weet alleen dat ik voor 715euro een auto kan leasen, maar weet niet de looptijd of km's, dus eigenlijk weet ik niks? FF contract afwachten dan (post)...
incl of excl benzine?

op www.directlease.nl en www.leaseplandirect.nl kun je alvast wat kijken, altijd leuk :)

Feli met je contract btw

• pven
  • Niet online
Hoe kom ik er ook al weer achter welk belastingtarief ik moet hanteren? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• StevenK
pven schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:50:
Hoe kom ik er ook al weer achter welk belastingtarief ik moet hanteren? :?
Staat op je loonstrook.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

BredeP schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:42:
[...]

Plus het dure onderhoud dat je dan nog moet betalen voor je oudere auto.
Je verzekering, wegenbelasting etc. Kun je vaak ineens een stuk minder kilometers maken. Als het zou kunnen, zou ik zo weer in een leasebak stappen. Nadeel is alleen dat je die meestal niet krijgt als je in een winkel werkt.
Mijn vader rijdt erg veel, maar speelt met zijn C5 diesel gelijk met alleen de kilometervergoeding. Wordt nu wel wat lastiger met de dieselprijzen, maar hij had de boetes gezien op het leasecontract als je eruit stapt. En daarvoor maakt het niet uit of je ontslagen wordt of ontslag neemt, dokken moet je toch |:(
Hij heeft dus een jonge 2e hands gekocht, en gaat uit van 3 jaar rijden ofzo. Daarna gaat hij waarschijnlijk kleiner rijden.
De leaseregeling was inmiddels zodanig dat het weinig opleverde om een leaseauto te rijden, en veel nadelen had als je ontslagen werd. Keuze snel gemaakt lijkt me :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat hangt maar net van de regelingen binnen het bedrijf af natuurlijk

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
MBV schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:56:
[...]

Mijn vader rijdt erg veel, maar speelt met zijn C5 diesel gelijk met alleen de kilometervergoeding. Wordt nu wel wat lastiger met de dieselprijzen, maar hij had de boetes gezien op het leasecontract als je eruit stapt. En daarvoor maakt het niet uit of je ontslagen wordt of ontslag neemt, dokken moet je toch |:(
Hij heeft dus een jonge 2e hands gekocht, en gaat uit van 3 jaar rijden ofzo. Daarna gaat hij waarschijnlijk kleiner rijden.
De leaseregeling was inmiddels zodanig dat het weinig opleverde om een leaseauto te rijden, en veel nadelen had als je ontslagen werd. Keuze snel gemaakt lijkt me :)
Bij mij staat in het contract dat als ik ontslagen wordt geen boete hoeft te betalen (voor zover ik me kan herinneren)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Gunner schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:59:
Dat hangt maar net van de regelingen binnen het bedrijf af natuurlijk
Helemaal gelijk in. Alleen zijn dat soort details erg belangrijk als je erover nadenkt om weg te gaan als het mgmt je niet aanstaat ofzo.
offtopic:
Mijn vader heeft 5 jaar in een XM gereden die na 3,5 jaar uit de lease had gemoeten "Ja, ik kan nog steeds niet kiezen wat voor nieuwe auto het gaat worden..." :+. Stuurbekrachtiging viel af en toe uit door gebrek aan onderhoud 8)7. Die lancia erna was ook geen feest, en toen is hij bij een ander bedrijf gaan werken

• Rambo
Boy schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:47:
[...]

incl of excl benzine?

op www.directlease.nl en www.leaseplandirect.nl kun je alvast wat kijken, altijd leuk :)

Feli met je contract btw
(dankje :))
715 en daarin moet een carkit zitten en navigatie, incl diesel.
Heb zelf al gekeken op die site en heb iets leuks gevonden voor 745 euro. Maar er staat bij exclusief BTW, in het contract wordt alleen gesproken over 715 euro, niks over BTW. Ik mag toch hopen dat er niet nog eens BTW over die 745 euro wordt berekend?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Rambo schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:42:
[...]

(dankje :))
715 en daarin moet een carkit zitten en navigatie, incl diesel.
Heb zelf al gekeken op die site en heb iets leuks gevonden voor 745 euro. Maar er staat bij exclusief BTW, in het contract wordt alleen gesproken over 715 euro, niks over BTW. Ik mag toch hopen dat er niet nog eens BTW over die 745 euro wordt berekend?
Ik hoor van de ene wel BTW, andere niet BTW... ik geloof dat ik nog BTW betaal...offerte wat ik kreeg was volgens mij incl btw...snap ut ook allemaal niet...ik heb op een gegeven moment maar gewoon besteld, momenteel kan het alleen nog beter uitpakken...

Pagina: 1