Port informatie achterhalen?

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Misschien is dit wel een domme vraag, maar ik weet totaal niet op wat voor zoekwoorden ik moet zoeken.
Ik krijg als ik in IIS mijn webserver opstart de melding dat port 80 al in gebruik is. Dat vind ik vreemd, want in de firewall staat ie toch echt uit (in de router) en ik kan me geen programma herinneren die het gebruikt. Ook heb ik al veel vaker IIS gebruikt en dus is dit nieuw voor me.
Is er een programmaatje waarmee ik kan kijken welke processen of welk programma port 80 gebruikt?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

download nmap en doe een portscan

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-04 19:19
port mon van sysinternals ?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

ik gok dat je een backdoortje hebt waarop een shell draait. probeer er eens heen te telnetten etc. en probeer bv. eens een netstat.

[ Voor 15% gewijzigd door iH8 op 19-11-2005 13:42 ]

Aunt bunny is coming to get me!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

Neus

www.zenaconsult.com

netstat -ao | findstr ":80"

Je ziet dan ook de ProcessID die je dan weer met ctrl-alt-delete in je process lijst kan opzoeken

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

ja, dat heet apache.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Wow, snelle reakties.
Nuja, ik ben erachter gekomen nu net (altijd nadat ik post ontdek ik iets), dat het Skype is :/ )
Dit vind ik erg vreemd, waarom zouden ze port 80 moeten gebruiken?

@MiniMan: Hartstikke bedankt. Dat helpt.

Overigens moeten mensen nu niet met allemaal alternatieven aan gaan komen voor IIS 8) Ik gebruik mijn computertje als lokaal servertje puur om php en mysql te editten. Als ik grootschaliger werk gebruik ik wel Apache.

[ Voor 42% gewijzigd door armageddon_2k1 op 19-11-2005 13:45 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

grapjas. mijn apache wilde ook niet meer up met een melding in dezelfde strekking. toen stond er dus plots mooi een shell open op :80. had een update cacti gemist. meteen geexploit. hard gaat dat. fout was net 2 dagen bekend.

:X

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

> Ik gebruik mijn computertje als lokaal servertje puur om php en mysql te editten.

8) iis is ook best wel een alternatiefje 8)

tip voor je: denk niet te grootschalig

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-04 19:19
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:43:
Wow, snelle reakties.
Nuja, ik ben erachter gekomen nu net (altijd nadat ik post ontdek ik iets), dat het Skype is :/ )
Dit vind ik erg vreemd, waarom zouden ze port 80 moeten gebruiken?

@MiniMan: Hartstikke bedankt. Dat helpt.

Overigens moeten mensen nu niet met allemaal alternatieven aan gaan komen voor IIS 8) Ik gebruik mijn computertje als lokaal servertje puur om php en mysql te editten. Als ik grootschaliger werk gebruik ik wel Apache.
dacht dat skype net als sommige torrent clients, als de default poort niet beschikbaar is door natting ofzo overschakelen op poort 80.

dit omdat die meestal wel openstaat.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

(jarig!)
inderdaad, die port zal skype wel pakken omdat die vaak bijv. ook in bedrijven wel open staat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Ff een copy past:

Een veel gebruikt 'probleemprogramma' is skype, die wil graag poort 80 bezet houden. Open Skype en ga naar Acties>Instellingen. Vink daar de optie 'Gebruik poort 80 en 443 als alternatief voor inkomende verbindingen' UIT. Met dank aan Peter de Wit voor de how-to!
Pagina: 1