Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
[ Voor 15% gewijzigd door iH8 op 19-11-2005 13:42 ]
Aunt bunny is coming to get me!
Je ziet dan ook de ProcessID die je dan weer met ctrl-alt-delete in je process lijst kan opzoeken
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Nuja, ik ben erachter gekomen nu net (altijd nadat ik post ontdek ik iets), dat het Skype is
Dit vind ik erg vreemd, waarom zouden ze port 80 moeten gebruiken?
@MiniMan: Hartstikke bedankt. Dat helpt.
Overigens moeten mensen nu niet met allemaal alternatieven aan gaan komen voor IIS
[ Voor 42% gewijzigd door armageddon_2k1 op 19-11-2005 13:45 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
grapjas. mijn apache wilde ook niet meer up met een melding in dezelfde strekking. toen stond er dus plots mooi een shell open op :80. had een update cacti gemist. meteen geexploit. hard gaat dat. fout was net 2 dagen bekend.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:42:
ja, dat heet apache.
Aunt bunny is coming to get me!
Verwijderd
tip voor je: denk niet te grootschalig
dacht dat skype net als sommige torrent clients, als de default poort niet beschikbaar is door natting ofzo overschakelen op poort 80.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:43:
Wow, snelle reakties.
Nuja, ik ben erachter gekomen nu net (altijd nadat ik post ontdek ik iets), dat het Skype is)
Dit vind ik erg vreemd, waarom zouden ze port 80 moeten gebruiken?
@MiniMan: Hartstikke bedankt. Dat helpt.
Overigens moeten mensen nu niet met allemaal alternatieven aan gaan komen voor IISIk gebruik mijn computertje als lokaal servertje puur om php en mysql te editten. Als ik grootschaliger werk gebruik ik wel Apache.
dit omdat die meestal wel openstaat.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Een veel gebruikt 'probleemprogramma' is skype, die wil graag poort 80 bezet houden. Open Skype en ga naar Acties>Instellingen. Vink daar de optie 'Gebruik poort 80 en 443 als alternatief voor inkomende verbindingen' UIT. Met dank aan Peter de Wit voor de how-to!