Probleem Winxp Internet sharing

Pagina: 1
Acties:

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
Het probleem is als volgt:

Ik heb vorige week een neiuwe modem gekregen ivm met digitaal bellen. Deze modem maakt uit zichzelf een connectie aan (ik hoef dus niet meer een connectie te maken op de computer) dus ik heb nu standaard internet als ik de computer opstart.
Alleen door deze modemwissel werkt de internet sharing niet meer... Ik heb dus wel internet op de 'router'-pc maar niet op alle andere pc's in het huis.

Ik heb dus geen router thuis en mijn 'hoofd'-pc moet dus aan staan als de andere computers internet willen krijgen.

Ik heb al gekeken of alle ip's goed staan en dat is ook zo. Ook de gateway is goed ingevuld maar nog steeds werkt het niet :(

Heeft iemand hier een oplossing voor?

p.s. Het netwerk zelf werkt wel dus ik kan wel gewoon bestanden overzetten van de ene naar de andere pc

erhmm.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Wat heb je allemaal gedaan om te testen ???
ICS al een keer opnieuw aangemaakt ?? zijn er ip adressen veranderd ? Hoe zit het netwerk er op IP uit ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
je hebt het erover dat de internet opgezet wordt door het nieuwe modem en niet meer door Windows XP. Ik ga er dus vanuit dat het om een PPPoE verbinding gaat.
Je zult nu de PPPoE verbinding op je pc gedeelt hebben, terwijl je nu je LAN verbinding gedeelt moet hebben ...

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• Multensor
Ik heb de lanverbinding ook al gedeeld maar dit werkt niet. Ik had eerst idd de verbinding zelf gedeeld.

ik heb geen idee wat een ICS is :-).
En er zijn geen IP adressen veranderd..(wel heb ik dynamisch ip van mijn provider dus die is wel altijd anders).

p.s. het is dus iid een PPPoE verbinding

[ Voor 8% gewijzigd door Multensor op 20-11-2005 14:07 ]

erhmm.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Multensor schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:06:
Ik heb de lanverbinding ook al gedeeld maar dit werkt niet. Ik had eerst idd de verbinding zelf gedeeld.

ik heb geen idee wat een ICS is :-).
En er zijn geen IP adressen veranderd..(wel heb ik dynamisch ip van mijn provider dus die is wel altijd anders).

p.s. het is dus iid een PPPoE verbinding
ICS = Internet Connection Sharing ;)

Post hier eens een ipconfig /all, zodat we mee kunnen kijken naar de instellingen.

public void ik()

• Multensor
Nou hier is de ipconfig /all dan
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barne374/Niels/ipconfig.jpg

Hoop dat je er wat mee kan :)

erhmm.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

En als je beide LAN adapters nu eens opneemt in een brug ??? (beide adapters selecteren en met rechtermuisknop verbindingsburg maken)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 10:53
ICS laat je gateway als dhcp servertje werken he, staat op je andere pc's automatisch ip adres verkrijgen aan?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• Multensor
Donaldinho schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:43:
ICS laat je gateway als dhcp servertje werken he, staat op je andere pc's automatisch ip adres verkrijgen aan?
ik zal het eens ff proberen :D

erhmm.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Thuisnetwerk Wizard al gedaan op alle pc's? :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.vannoort/GoT/thuisnetwerk.JPG

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Multensor
Automatisch ip werkt niet en ik heb idd netwerk instellen van winxp gebruikt maar het werkt dus allemaal niet sniff :'(

erhmm.

Verwijderd

Probeer dan eens gewoon handmatig de volgende acties:

Stel op je "routerpc" bij de netwerkkaart die GEEN verbinding maakt met internet (LAN verbinding 1 dus :P) het vaste ip-adres 192.168.0.1 in, met als subnetmask 255.255.255.0, en geen default gateway.

Vervolgens vink je in het tabblad geavanceerd ofzo (weet even uit mijn hoofd niet waar het staat, en hier op werk mag ik daar niet bij) aan dat je je internet verbinding wil delen.

Vervolgens stel je op de andere pc het vaste ip adres 192.168.0.2 in, subnetmask 255.255.255.0, default gateway 192.168.0.1, en bij DNS servers vul je in : 194.134.5.5 en 194.134.0.97

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 10:03 ]

• Multensor
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 08:45:
Probeer dan eens gewoon handmatig de volgende acties:

Stel op je "routerpc" bij de netwerkkaart die GEEN verbinding maakt met internet (LAN verbinding 1 dus :P) het vaste ip-adres 192.168.0.1 in, met als subnetmask 255.255.255.0, en geen default gateway.

Vervolgens vink je in het tabblad geavanceerd ofzo (weet even uit mijn hoofd niet waar het staat, en hier op werk mag ik daar niet bij) aan dat je je internet verbinding wil delen.

Vervolgens stel je op de andere pc het vaste ip adres 192.168.0.2 in, subnetmask 255.255.255.0, default gateway 192.168.0.1, en bij DNS servers vul je in : 194.134.5.5 en 194.134.0.97
het stukje "Vervolgens vink je in het tabblad geavanceerd ofzo (weet even uit mijn hoofd niet waar het staat, en hier op werk mag ik daar niet bij) aan dat je je internet verbinding wil delen." is niet mogelijk omdat dat dan de "internetloze" verbinding is. Heb het ook geprobeerd bij de verbinding waar het internet wel aan hangt maar dat werkt niet.

Ik heb de rest wel gedaan maar dit werkt nog steeds niet.

erhmm.

Verwijderd

ik bedoelde inderdaad de internet-verbinding. Nu ik het teruglees wel stom idd ;)

Anyway, als het zo niet werkt dan weet ik het helaas ook niet meer. Misschien iemand anders nog ideetjes?
Pagina: 1