Enablen van smtp en nntp op windows 2003 standard edition

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Beste medetweaker,

Ik heb een systeem geinstalleerd met windows 2003 standard edition,
AD opgezet, dns werkend, share gemaakt en een printer gedeeld...werkt.

nu wil ik hier een mailserver van maken. En heb dus nntp en smtp nodig....om exchange te kunnen installeren.Ik dacht even aanvinken in add/remove components.
Daar kan ik niks vinden, in de help gezocht ... daar staat ga naar manage your server add server role.. en kies mail server. Dit zie ik ook niet staan. Bij microsoft op de site gekeken, daar zie ik ook niks staan over het feit dat deze versie geen mail server zou kunnen zijn.

Zie ik iets over het hoofd? Ik heb meerdere keren sbs 2003 geinstalleerd maar daar staat de optie nntp/smtp gewoon in add windows components geloof ik. windows 2000 + exchange, of win 2000 sbs idem...

Wat doe ik verkeerd? (ik voel me nu echt een klungel..)

[ Voor 12% gewijzigd door mangahuisman op 19-11-2005 13:09 ]

Verwijderd

Windows 2003 Standard Edition heeft geen Exchange. Die zul je apart moeten aanschaffen en installeren.

• mangahuisman
Ja, daar ben ik misschien niet duidelijk in geweest sorry.

Ik heb hier exchange 2003, liggen..
Alleen die zeurt bij het installeren om nntp en smtp.... en die kan ik dus tot mijn verbazing nergens terugvinden..

Verwijderd

Die zijn er wel hoor :)
Owing to Microsoft's new 'Security by default' initiative, you need to configure IIS in Windows Server 2003 for Exchange 2003 to work. By default IIS is no longer installed. So you need to added the SMTP, NNTP and ASP.NET services via the ADD or Remove Programs / Windows Components /Application Server

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 13:24

BFS

Rude awakening

Even onder Application Server - IIS kijken, daar staan ze

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 22:16
Die componenten vallen onder IIS

edit:

Gamma.............

[ Voor 38% gewijzigd door satyriasis op 19-11-2005 13:13 ]

• mangahuisman
Beste Collega's bedankt....voor de snelle reacties.

Het is dus add/remove components en dan ook nog eens op iis klikken, dit is een onderdeel hieronder... dus staat niet los in de lijst. Ik keek hier overheen. 8)7

Bedankt.. ik was nog niet wakker..

Verwijderd

Voortaan dus even een zoektocht beginnen voordat je post, zie de quote van wilhemstroker.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.