.
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:48 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dat kan omdat die gasten gewoon ALLE telefoonnummers van 010-1000000 tot 070-9999999 proberen.UltraSub schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:03:
Wat heet geheim nog tegenwoordig. Wij hebben hier ook een geheim nummer. Toch wordt ik regelmatig gebeld door telemarketeers.. Hoe kan dat dan :-|
1
2
3
4
5
6
7
| for (i = 0; i < 9999999999; i++) { if(Phone.dial(i).isAnswered()) { Phone.handToFreeTeleMarketeer(); } } |
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Dat is niet waar volgens mij. Althans niet op het call center waar ik vorig jaar gewerkt heb.Juup schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:07:
[...]
Dat kan omdat die gasten gewoon ALLE telefoonnummers van 010-1000000 tot 070-9999999 proberen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 for (i = 0; i < 9999999999; i++) { if(Phone.dial(i).isAnswered()) { Phone.handToFreeTeleMarketeer(); } }
Anoniem: 35978
Anoniem: 56708
[ Voor 18% gewijzigd door ScuL op 19-11-2005 16:35 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Anoniem: 115614
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 115614 op 19-11-2005 19:04 ]
Anoniem: 15758
KPN verkoopt jouw gegevens, een publiek geheim.UltraSub schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:03:
Wat heet geheim nog tegenwoordig. Wij hebben hier ook een geheim nummer. Toch wordt ik regelmatig gebeld door telemarketeers.. Hoe kan dat dan :-|
Anoniem: 58485
True. en vaak worden die gegevens ingekocht bij KVK bijv of worden ze zelf opgegeven bij formulieren waar de klant niet heeft genoteerd "informeer mij over nieuwe producten / aanbiedingen etc".Beekforel schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:08:
[...]
Dat is niet waar volgens mij. Althans niet op het call center waar ik vorig jaar gewerkt heb.
Wij hadden gewoon lijsten met Naam / Adres / Telefoonnummer. Ik heb wel een aantal keren mensen met een geheim nummer aan de telefoon gehad. Simpel even de naam controleren, blijkt dat de naam niet klopt én het adres ook niet.
Dat telefoonnummer is gewoon opgezegd en toegewezen aan iemand anders, die heeft er een geheim nummer van gemaakt.
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Waarom zou ik? Mijn KPN lijn werkt altijd ... in die zin van dat ik in de laatste 10 jaar niet heb gemerkt dat het eruit heeft gelegen. En ik heb een korte tijd VOIP gebruikt en heb al een paar avonden gehad dat ik niet kon bellen.Anoniem: 15758 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:05:
Maar mensen, laat KPN toch liggen? Er zijn nu alternatieven als VOIP, dan heb je niets meer met KPN te maken. Het wordt tijd dat die monopolisten eens een rotschop krijgen en in de kou worden gezet.
Wat ruist er door het struikgewas
Wat ruist er door het struikgewas
Nofi, maar het door jou genoemde bedrag van €45 is onzinnig, uitgegaan van €1 belkosten per maand kan je toe met een belbudget abbo voor +/-€20 per twee maanden.Anoniem: 15758 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:40:
Als mensen het tof vinden dat hun persoonlijke gegevens achter hun rug om worden verkocht en dat ze per twee maanden €45 aan abonnementsgeld betalen ook al bellen ze voor €1 per maand (zoals ik), dan is KPN voor hen dé beste keus!
http://frontpage.fok.nl/nieuws/39536
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Ik heb geheim nummer zonder nummerweergave. Ik wil wel even proberen, geef het nummer van die voicemail maar.Anoniem: 57381 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:23:
[...]
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Als je bij KPN aanvraagt om nooit je nummer weer te geven dan is het bij casema op de voicemail wel zichtbaar en op de nummerherkenner niet.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Anoniem: 30386
Je kiest er zelf voor met je geheime nummer om iemand op te bellen, en vervolgens mag die persoon je absoluut niet terugbellen?Anoniem: 57381 schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:39:
[...]
Jemig, kennelijk zijn er nog maar weinig mensen die hun privacy belangrijk vinden tegenwoordig. Maar zou het kunnen dat er mensen zijn die een hele goede reden hebben om een geheim nummer te hebben en dat ze absoluut 100% zeker willen zijn dat de andere kant daar niet achter kan komen? Geloof me, die mensen zijn er, ik ken ze!
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Zoals ik al eerder postte, wil ik best even proberen. Ik ben alleen veel te lam om zelf het nummer op te zoeken dus ga ik het pas proberen zodra dat Casema telefoonnummer hier wordt gepost.Anoniem: 57381 schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:50:
[...]
........
p.s. jammer dat er zo weinig tweakers zijn die dit even kunnen proberen en hun bevindingen willen geven (hint).
Anoniem: 24202
en waar komen die lijsten vandaan? inderdaad dus eerst dus alle combinaties proberen te bellenBeekforel schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:08:
[...]
Dat is niet waar volgens mij. Althans niet op het call center waar ik vorig jaar gewerkt heb.
Wij hadden gewoon lijsten met Naam / Adres / Telefoonnummer. Ik heb wel een aantal keren mensen met een geheim nummer aan de telefoon gehad. Simpel even de naam controleren, blijkt dat de naam niet klopt én het adres ook niet.
Dat telefoonnummer is gewoon opgezegd en toegewezen aan iemand anders, die heeft er een geheim nummer van gemaakt.
CISSP! Drop your encryption keys!
Ik geloof best dat er flink gehandeld wordt, maar 5 euro per nummer geloof ik niet. Bron?laurens0619 schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:18:en je hebt ook nog legale handel in telefoon nummers, die bedragen zijn ziek. adressenboeren vangen zon 5 euro per werkend telefoon nummer....
[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 21-11-2005 21:26 ]
{signature}
Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.
Vanaf 22 november 2005 geeft het voicemailsysteem niet meer door vanaf welke telefoonnummers u bent gebeld. U hoort bij het afluisteren van uw voicemail alleen de datum en het tijdstip van het bericht.
[ Voor 68% gewijzigd door boots op 24-11-2005 00:31 ]
ooit van belbudget gehoord?Anoniem: 15758 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:40:
... en dat ze per twee maanden €45 aan abonnementsgeld betalen...
[ Voor 9% gewijzigd door mcB op 24-11-2005 00:50 ]
Strix (Skullflame)
Belbudget zou inderdaad beter bij mijn belgedrag passen. Maar wel een addertje: gesprekskosten zijn wel opeens vier keer duurder! Dus áls ik een keer voor €10 bel dan ben ik gelijk €40 kwijt. Dan is de drempel om belbudget te nemen opeens wel heel groot.mcB schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:48:
[...]
ooit van belbudget gehoord?
Je gelooft trouwens toch ook niet echt dat KPN de enige bron is waar de telemarketeers hun nummers vandaan halen. Persoons/gezinsgegevens is big business geworden. Er zijn al ontelbaar veel partijen die informatielijsten verkopen (ja, ook telefoonnummers)
dat is lekker. duys ook van mensen die nummerweergave niet uit hebben staan krijg je het nummer niet meer te horen, en is dus terugbellen niet mogelijk als ze niet hun nummer hebben ingesproken.
[ Voor 68% gewijzigd door engelbertus op 24-11-2005 09:35 ]
dan moet je niet naar vaste of buitenlandse nummers bellen, want mobiele nummers en betaalnummers blijven even duur. gebeld worden kost niets extra dus dan kun je ook dat afspreken.Anoniem: 15758 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:11:
[...]
Belbudget zou inderdaad beter bij mijn belgedrag passen. Maar wel een addertje: gesprekskosten zijn wel opeens vier keer duurder! Dus áls ik een keer voor €10 bel dan ben ik gelijk €40 kwijt. Dan is de drempel om belbudget te nemen opeens wel heel groot.
En natuurlijk zijn er meer partijen, maar KPN is wel de grootste aangezien bijna alle gezinnen/woningen een KPN-abonnement hebben; studenten vaak uitgezonderd. En ik denk dat KPN er een aardig centje mee verdient anders zouden ze de privacy van 'geheim nummer'-klanten niet op deze wijze schenden. Sowieso vind ik niet dat iemand jouw gegevens mag verkopen aan een ander, alleen als jij expliciet toestemming geeft (en dus niet impliciet door het accepteren van 20.000 voorwaarden die geen hond leest).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq