OfficeStation

Pagina: 1
Acties:

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 17:19
Ik las pas in een pc-blad wat over de officestation.

Afbeeldingslocatie: http://www.officestation.nl/images/officestation2.gif

Dit kastje is een soort terminal, en moet er voor zorgen dat er meerdere personen op 1 pc kunnen werken.

Nu wilde ik weten of mensen hier er ervaring mee hadden, voordat ik er een blind aanschaf.

Kijk voor meer info op www.officestation.nl

PS: ik had al gezocht via de search, maar ik kon er niks over vinden.

Extra pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.officestation.nl/images/Rear.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.officestation.nl/images/Front.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 20-11-2005 12:07 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Het ziet er uit als een Thin Client die via RDP verbinding maakt met je XP machine. Al lijkt mij dit raar, gezien het feit dat XP maar 1 user per keer ingelogged kan hebben (correct me if i'm wrong).

• mhr-zip
Yapser schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:28:
Het ziet er uit als een Thin Client die via RDP verbinding maakt met je XP machine. Al lijkt mij dit raar, gezien het feit dat XP maar 1 user per keer ingelogged kan hebben (correct me if i'm wrong).
Mja het gaat niet via RDP, maar wel zo iets. Je kan max 10 clients gebruiken per pc.

Werkt alleen met

Windows XP Home Edition
Windows XP Professional Edition
Windows 2003 server
Windows 2000 Professional

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22
Je kan geloof ik wel meerdere keren ingelogd zijn onder XP, als ik bijvoorbeeld op mijn bureablad msn heb ingelogd kan ik nog met een ander profiel aanmelden en daar ook een ander account van msn online doen.

Het zal dus wel mogelijk zijn.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
één gebruiker kan maar één keer ingelogd zijn, maar als je meerdere gebruikers gemaakt heb is het opgelost.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

mhr-zip schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:34:
Windows XP Home Edition
Windows XP Professional Edition
Windows 2003 server
Windows 2000 Professional
Gezien het ding een LAN-poortje heeft en het enkel met die OSsen werkt lijkt me het sterk dat het -geen- rdp is ;)

• mhr-zip
Icey schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:41:
één gebruiker kan maar één keer ingelogd zijn, maar als je meerdere gebruikers gemaakt heb is het opgelost.
Je moet onder windows een host programma installeren. Een soort terminal server idee volgens mij. (correct me, if i'm wrong)

En dan kan je 10 keer inloggen, desnoods onder het zelfde account.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beetje jammer dat o.a. de pdf manual dan weer op een Chello homepagina site staat.

Reactieformulieren maken weer gebruik van een formmail script op een andere servert, en zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen als ik die site eens uitpluis.

Wekt niet echt vertrouwen imho.

[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2005 12:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

BackSlash32 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:54:
Beetje jammer dat o.a. de pdf manual dan weer op een Chello homepagina site staat.

Reactieformulieren maken weer gebruik van een formmail script op een andere servert, en zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen als ik die site eens uitpluis.

mjah, maar aan de andere kant, elk bedrijfje moet ergens mee beginnen, en als er weinig geld is, is het makkelijk om te beknibbelen op de hosting kosten door een klein pakketje te nemen en de rest te hosten op gratis space.

maargoed, ik gok dat ze er een stukje software bij doen zodat je meerdere terminal users kan laten aanmelden op een XPhome machine, en niet de terminal service gebruiken van windows zelf.

edit: de FAQ heeft het ook over een Office Station install program... ik gok dat dat dan het programma is dat de terminal service gaat verzorgen.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 19-11-2005 13:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• mhr-zip
BackSlash32 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:54:

Hij is getest in de pc-active, en die waren er tevreden over. Er zaten geen onoverkomelijke aders onder het gras.

Nog extra linkje:

http://forum.pc-active.nl/viewtopic.php?t=13279

• mhr-zip
Iemand, enig idee of dit ook over een adsl verbinding werkt?

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 22:16
Ziet er wel aardig uit, maar om maar een paar pc's te simuleren kwam ik lang geleden een ander programmaatje tegen:

BeTwin

Je sluit usb keyboards en muizen aan, en gebruikt meerdere videokaarten in 1 pc. Met het programma kan je aangeven welke apparaten op welke pc horen. Erg simpel systeem en werkt vlekkeloos.

• mhr-zip
tiro schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:36:
Ziet er wel aardig uit, maar om maar een paar pc's te simuleren kwam ik lang geleden een ander programmaatje tegen:

BeTwin

Je sluit usb keyboards en muizen aan, en gebruikt meerdere videokaarten in 1 pc. Met het programma kan je aangeven welke apparaten op welke pc horen. Erg simpel systeem en werkt vlekkeloos.
Het idee hiervan is hetzelfde.

Maar je moet wel dicht bij de bestaande pc zitten. Terwijl de officestation via het netwerk kan gaan, zover als het netwerk reikt. En misschien zelfs over internet.

• mhr-zip
Hier nog een link van, volgens mij de producent http://www.ncomputing.com/

Topic loopt wel storm zeg, ik had verwacht dat tweakend nederland het wel wat zou vinden voor ouders/zusjes.

Je timmert 1 bak goed dicht, waarop iedereen kan inloggen. En nooit meer problemen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ik geloof dat de prijs 199,00 euro is. Wellicht ook wel handig te vermelden. Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Jammer dat je geen spelletjes kan spelen tegen elkaar op die manier ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• mhr-zip
c70070540 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:31:
Ik geloof dat de prijs 199,00 euro is. Wellicht ook wel handig te vermelden. Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Jammer dat je geen spelletjes kan spelen tegen elkaar op die manier ;)
Spelletjes spelen kan wel denk ik, alleen niet alle directx games.

Ik las ergens dat hij 210 euro koste, maar misschien is dat inclusief verzenden.

Hier nog een folder er van: http://www.ncomputing.com/images/L110%20e-brochure.pdf

Pagina: 1