Toon posts:

systeem restart automatisch.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn systeem blijft maar spontaan restarten ;S.
Of ik nou ingame zit of een film kijk of muziek luister of gewoon zit te browsen.
Soms dan gooit die er gewoon een restart in :S.

nu heb ik in de log gekeken en kreeg ik 2 warnings en 1 error.

1 warning was voor te veel ip's ofzo
"TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP."

2e warning was:
"De systeemtijd is gedurende 49152 seconden niet door de tijdservice gesynchroniseerd omdat geen van de tijdproviders een bruikbaar tijdstempel heeft kunnen aanbieden. De systeemklok is niet gesynchroniseerd."

en de error was:
"Foutcode; 1000000a, parameter1: 9cc86240, parameter2: 00000002, parameter3: 00000000, parameter4: 8051ec1c."

zou iemand weten waar ik dit moet zoeken???
ik heb van dit probleem nml nog nooit gehad.

please help :D

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat heb je met je systeem uitgevreten? Overgeklokt? Zo ja, schroef hem eens terug.
Er kan nog heel wat meer mee aan de hand zijn. Hoe oud is je systeem? Hoe lang bestaat het probleem?

Geef eens zoveel mogelijk info want hiermee valt niet echt te werken (tenzij iemand wat kan met die foutcode)

Verwijderd

Topicstarter
ok m'n systeem is van april dit jaar:

hier m'n info:

1 x MSI K8N NEO4 Platinum
1 x Athlon64 939 3500+ Winchester 2200Mhz PC Zaak BOX
1 x Corsair 1024MB DDR400 Value Dual Channel kit
1 x MAXTOR 120.0Gb 7200RPM 6Y120MO 8MB SATA
1 x NEC ND-3520 Dual Layer Zilver
1 x PSU 550W Triple Fan
1 x AOPEN 6600GT 128Mb

niks is overgeklokt.

ik heb mijn systeem di/wo ergens m'n pc geformateerd.
en vanaf vrijdag heb ik hier last van :S??

ik heg geen gekke dingen met m'n pc gedaan.
staan alleen 3 games op msn ventrilo enzo.

beetje wazig.

please help me

ps thnx voor snelle respons

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Updates geinstalleerd? Anders heb je snel wat vervelende zaken te pakken :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Topicstarter
alle updates gehad ja

Verwijderd

Bekijk de WOS Windows XP en 2000 BSOD guide eens.

:S werkt hier niet :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:16
Control Panel » System » Advanced » Settings knopje bij “Startup and Recovery” » “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
laatste reply.

ik ben beetje noob qua dat soort dingen.

heb nl versie zou je ff vanaf start willen doen :D

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:16
Start » Instellingen » Configuratiescherm » Systeem » Geavanceerd tabblad » Instellingen bij 'Opstart- en herstelinstellingen' » 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uitvinken :)

The devil is in the details.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:39

DataGhost

iPL dev

En als je dat gedaan hebt kan je de eerstvolgende keer dat je een BSOD krijgt de informatie die op het scherm staat noteren en dan zoeken (in de Windows XP en 2000 BSOD guide bijvoorbeeld) in plaats van een topic openraggen in het bovenste forum waar je iets in kan posten. Uit je topicstart zie ik namelijk vrij weinig PMG (eerder WOS), hoewel ik je probleem aan de titel al zag (net als de oplossing).
Als je ook even had gezocht op de titel van je topic had je tig topics gezien die dit topic volledig overbodig maken.
Een klein beetje inzet tonen is ook niet verkeerd, uit je TS blijkt namelijk dat je geen moeite hebt gedaan om te zoeken (wel in je eventlog maar daar keek je niet goed) en daarna vragen om een vertaling van 12 woordjes engels -> nederlands (waar alleen 'start' nog voor geplakt hoeft te worden) vind ik persoonlijk redelijk not-done

edit om niet te kicken: je hebt niet eens op mn link geklikt.
Registratievoorwaarden en faq heb je die al gelezen trouwens? daar staat al 'please use search' en als ik me niet vergis is dat wat je leest voordat je je kan registreren, dan klik je op 'Ik heb deze voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord.' en dan mogen wij ervan uit gaan dat jij eerst zoekwerk verricht voordat je een topic opent.

[ Voor 45% gewijzigd door DataGhost op 19-11-2005 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:00:
En als je dat gedaan hebt kan je de eerstvolgende keer dat je een BSOD krijgt de informatie die op het scherm staat noteren en dan zoeken (in de Windows XP en 2000 BSOD guide bijvoorbeeld) in plaats van een topic openraggen in het bovenste forum waar je iets in kan posten. Uit je topicstart zie ik namelijk vrij weinig PMG (eerder WOS), hoewel ik je probleem aan de titel al zag (net als de oplossing).
Als je ook even had gezocht op de titel van je topic had je tig topics gezien die dit topic volledig overbodig maken.
Een klein beetje inzet tonen is ook niet verkeerd, uit je TS blijkt namelijk dat je geen moeite hebt gedaan om te zoeken (wel in je eventlog maar daar keek je niet goed) en daarna vragen om een vertaling van 12 woordjes engels -> nederlands (waar alleen 'start' nog voor geplakt hoeft te worden) vind ik persoonlijk redelijk not-done
sorry hoor ;S.

pmg wos oid.
ik heb wel gezocht maar je wil niet weten hoevaak in een topic restart voorkomt etc.
plus ik ben behoorlijk noob qua dit shit.
dus aub niet van die shoutouts waar ik al niets van snap :O sorry.
plus je had ook gewoon kunnen zeggen. please use search.

maaruh heb ik gedaan en kon het niet zo snel vinden.

flame on

Verwijderd

Ik wet niet of het al is opgelost maar ik wet nog uit mijn hoofd dat ik dit tegenkwam bij mijn paginaop www.packardbell.nl (depagina van mijn computer) http://support.packardbell.com/nl/mypc/?PibItemNr=instr_winxp_bsod1&PibItemParent=P852017505#show

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Die waarschuwing van de systeemklok kun je gerust negeren. Die leidt niet tot herstarts. Die waarschuwing van je TCP-IP connectie's ook niet, volgens mij, al is daar wel een fix voor. Ik neem aan dat je iets doet met P2P (bittorrent, emule, shareaza o.i.d.)

De te nemen stappen staan in elk geval in de windows xp en 2000 BSOD guide, zoals al eerder gezegd.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1