Abit ka7 Vs Asus k7v

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik ben binnenkort aan een upgrade toe...

Een athlon uiteraard :)

Nu zou ik graag willen weten of er nog verschil zit tussen deze 2 mobo's. En welke ik het beste kan nemen, en waarom.

ThanX

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Als je veel en makelijk wilt overclocken dan zou ik NIET de K7V nemen.

De K7V is de snelste bij een niet getweakte config, maar overclocken gaat niet echt lekker. Heb het zelf al geprobeerd :)

Ohja, ik heb zelf een K7V. De bios update van 1003 naar 1005 doet echt wonderen. Sneller, stabieler.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik ben best wel een echte tweaker... Dus kan ik dan beter voor de ABIT gaan.. Ik hou ook wel veel van stabiliteit btw..

Ennuh, snelle reply! :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Ik zit erover te denken om ook een Athlon t ekopen. Na veel lezen komt de Abit er iets beter (stabieler) uit dan de Asus. De Abit Ka7 /100 is een hele interessante optie omdat je er 8 ide devices aan kunt hangen. Verder heeft de Abit nog een Isa slot, geen AMR, en zes pci-sloten, wat wil je nog meer?

Abit Ka7 /100 399DM www.aha-computer.de

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Mijn keus heb ik hierbij gemaakt.. ThanX

Maar uh waarom in Duitsland kopen als het in Nederland een stuk goedkoper kan?

Grafi-call F 425,-

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Oh ja, nog iets.. Welke Voeding moet ik nemen. Die voeding die ik nu heeft is 235 Watt.. En dat ding maakt nog een kolere herrie ook :)

Which one?

Verwijderd

Je moet een 250 of 300 watt voding hebben.. in-win miditowers zijn geschikt voor athlon (en natuurlijk veeeeeel meer kasten)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?

Verwijderd

Deathknight,

Die Ka7 bij graficall is de normale versie, niet de ka7 /100. De normale kan 4 ide apparaten aan en is goedkoper.

normale ka7 365dm, iets goedkoper dan bij graficall. Voor mij is het makkelijk om naar Aken te gaan, vanuit Maastricht in een ruim half uurtje gratis in Aken centrum met de interliner en OV !

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Ik heb thuis een A-open Bigtower. Lekker ruim en de voeding is goed gekeurd door AMD (300 Watt) Zo'n A-open kast kost ongeveer 250 piek, maar dan heb je ook echt wat.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb slechte ervaringen met die oerlelijke AOPEN grafkisten :(

Verwijderd

Bestaan er nog athlon-mobo's met 2 isa sloten? Volgens mij niet toch?

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Je kunt ook proberen een losse voeding te scooren. Die kan je dan zo in je huidige kast prutsen. Toen je het had over tering herrie dacht ik direct aan een LOW NOIZE voeding. Die laat de fan dus wat zachter sraaien als het niet zo warm is.
Ik heb er zelf ook een, maar jammergenoeg kan ik niet zeggen of ie stiller is. Constant 3 HD-tjes laten draaien een een K6-II 350@400 maakt waarschijnlijk iets te veel warmte.

Succes met zoeken!!
Triple

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

INWIN kassies werken perfekt, 300watt athlon koeler, en 3x extra fans, temp in kassie na langdurig aan, dagen is dan 23 graad :)

btw is een q500n waar ik het over heb, oa te koop bij comptechworld

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Bestaan er nog athlon-mobo's met 2 isa sloten? Volgens mij niet toch?
Nee, en binnekort zal het ISA slot totaal verdwijnen... Heb alleen nog een AWE64 ISA...

Verwijderd

Das niet zo mooi, dan moet ik dus ook nieuwe isdn kaart en netwerkkaart kopen.. Het leven is duur (maar mooi)

Verwijderd

Uh ik zou toch echt voor asus gaan hoor. op een ka7 zitten dan wel 6 pci sloten maar de kx133 ondersteund maar 5 busmasters. en weer zo'n lekkere aksie van abit die extra ide poorten gaan natuurlijk ten koste van een irq

je krijgt dan allemaal irq share gezeik
Pagina: 1