Ik heb een probleempje in access waar ik niet uit kom.
Ik heb een formulier gemaakt waarin ik in een veld "deelcharge" een waarde invoer en waar ik dan de bijbehorende "N" waarde wil laten opzoeken uit een query.
ik heb een query gemaakt "qryvoorraad" met o.a. de volgende velden.
Id
deelcharge
N
de programma code die ik aan het veld deelcharge heb gekoppeld is:
Het probleem is dat ik alleen de N waarde van de eerste record krijg uit de query en niet de N waarde die bij de deelcharge hoort. Ik weet dat ik dan iets met een filter moet doen, maar helaas ben ik niet handig genoeg om die te verzinnen. heb al allerlei combinatie geprobeerd maar dat resulteerde alleen maar in foutmeldingen waar ik niet verder mee kom.
Hoop dat iemand me verder kan en wil helpen.
Ik heb een formulier gemaakt waarin ik in een veld "deelcharge" een waarde invoer en waar ik dan de bijbehorende "N" waarde wil laten opzoeken uit een query.
ik heb een query gemaakt "qryvoorraad" met o.a. de volgende velden.
Id
deelcharge
N
de programma code die ik aan het veld deelcharge heb gekoppeld is:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Private Sub deelcharge_AfterUpdate() On Error GoTo Err_deelcharge_AfterUpdate Me.N = DLookup("N", "qryvoorraad", "??="???") Exit_deelcharge_AfterUpdate: Exit Sub Err_deelcharge_AfterUpdate: MsgBox Err.Description Resume Exit_deelcharge_AfterUpdate End Sub |
Het probleem is dat ik alleen de N waarde van de eerste record krijg uit de query en niet de N waarde die bij de deelcharge hoort. Ik weet dat ik dan iets met een filter moet doen, maar helaas ben ik niet handig genoeg om die te verzinnen. heb al allerlei combinatie geprobeerd maar dat resulteerde alleen maar in foutmeldingen waar ik niet verder mee kom.
Hoop dat iemand me verder kan en wil helpen.
[ Voor 5% gewijzigd door Lustucru op 19-11-2005 14:31 ]