Toon posts:

access probleem met DlookUp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje in access waar ik niet uit kom.
Ik heb een formulier gemaakt waarin ik in een veld "deelcharge" een waarde invoer en waar ik dan de bijbehorende "N" waarde wil laten opzoeken uit een query.
ik heb een query gemaakt "qryvoorraad" met o.a. de volgende velden.
Id
deelcharge
N

de programma code die ik aan het veld deelcharge heb gekoppeld is:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Private Sub deelcharge_AfterUpdate()
On Error GoTo Err_deelcharge_AfterUpdate

Me.N = DLookup("N", "qryvoorraad", "??="???")

Exit_deelcharge_AfterUpdate:
    Exit Sub

Err_deelcharge_AfterUpdate:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_deelcharge_AfterUpdate

End Sub

Het probleem is dat ik alleen de N waarde van de eerste record krijg uit de query en niet de N waarde die bij de deelcharge hoort. Ik weet dat ik dan iets met een filter moet doen, maar helaas ben ik niet handig genoeg om die te verzinnen. heb al allerlei combinatie geprobeerd maar dat resulteerde alleen maar in foutmeldingen waar ik niet verder mee kom.

Hoop dat iemand me verder kan en wil helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lustucru op 19-11-2005 14:31 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hoi Zoef3,

Welkom op GOT :)
Het filterargument wordt uitgebreid met voorbeelden omschreven in de helpfile van GOT. We kunnen dat natuurlijk wel herhalen, maar daar schiet je dan ook niks mee op. Het zal iets moeten worden als "deelcharge=" & me.deelcharge, maar wat snap je precies niet aan de uitleg in de helpfile?

En terzijde: waarschijnlijk zijn er betere oplossingen voor je probleem dan DLookup ;)

offtopic:
Ik heb je code even tussen [ code=vb][/code] tags gewrot. Doe je dat de volgende keer zelf?

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 19-11-2005 14:33 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Niesje,
Ik moet toegeven dat ik zelf echt een groentje ben op access gebied.
Als ik de help file van access doorneem zie ik allemaal begrijpelijke antwoorden.
als ik die voorbeelden vertaal naar m'n eigen situatie werkt het toch op de e.o.a. manier niet.
het voorbeeld wat jij hebt geopperd had ik ook al eens geprobeerd, maar krijg dan steeds weer de volgende foutmelding:
"Syntaxisfout (operator ontbreekt0 in query-expressie [deelcharge]=04AV29"
Voor mijn gevoel zou het niet zo moeilijk moeten zijn, maar ben er nu al 2,5 week mee bezig zonder resultaat.
Als je me op weg kan helpen (eventueel met een betere oplossing..) hou ik me aanbevolen.
Heb jouw idee toch nog ff in de code gezet, maar krijg daar dus bovengenoemde foutmelding op.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Private Sub deelcharge_AfterUpdate()
On Error GoTo Err_deelcharge_AfterUpdate

Me.N = DLookup("N", "qryvoorraad", "[deelcharge]=" & Me.deelcharge)

Exit_deelcharge_AfterUpdate:
    Exit Sub

Err_deelcharge_AfterUpdate:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_deelcharge_AfterUpdate

End Sub

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 19-11-2005 18:49 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

me.deelcharge is een tekst, en geen cijfer, en moet dus tussen -enkele- aanhalingstekens:
Visual Basic:
1
2
3
..., "deelcharge = '04AV29'"
cq
...,"deelcharge = '" & me.deelcharge & "'"

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Fantasties...
het werkt..
Heb een tijdje geleden een beschrijving met een voorbeeld code daarin gedownload. Daarin stond het (blijkt nu...) ook zo, alleen stonden de aanhalingstekens stijf tegen elkaar aan geplakt. en heb toen niet begrepen dat het enkele en dubbele waren.
zoals gezegd ben een groentje, dat blijkt nu wel weer.

Maar ik ben geholpen en kan weer verder bouwen.
Bedankt.