[A8N SLI] Windows start zeer traag op

Pagina: 1
Acties:

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-04 20:41
Zijn er meer mensen die last hebben van een traag opstartende Windows (XP MCE) met een a8n sli mobo?

Ik heb het gisteren geinstalleerd en vanaf het begin blijft hij lang staan op het zwarte scherm met windows logo en groene pixels die van links naar rechts verschuiven.

Moet hij veel dingen laden? De pc is daarna wel rete snel (was amd2200+ gewend en heb nu amd64 3200+)

Kan ik misschien in de boot.ini iets veranderen?

[ Voor 8% gewijzigd door achterop23 op 19-11-2005 10:09 ]

• The__Virus
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je toevallig de IDE-drivers, de netwerksuite en/of de onboard firewall geïnstalleerd? In dat geval: allemaal verwijderen! Die zullen zeer waarschijnlijk het probleem veroorzaken.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kun je de onbaord LAN aansluiting wel gebruiken zonder de netwerk suite te installeren? Waarom lijkt Asus alleen problemen met deze software te hebben? Ik lees dit soort klachten namelijk (bijna) nooit bij andere bordjes.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• The__Virus
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dat laatste weet ik niet, maar het netwerk doet het uiteraard nog gewoon zonder die suite, draai zelf uiteraard ook gewoon zonder. Als het niet meer zou werken, zou ik dit niet gezegd hebben ;).

• achterop23
The__Virus schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:34:
Dat laatste weet ik niet, maar het netwerk doet het uiteraard nog gewoon zonder die suite, draai zelf uiteraard ook gewoon zonder. Als het niet meer zou werken, zou ik dit niet gezegd hebben ;).
Volgens mij heb ik dat niet geinstalleerd. Wel alleen drivers voor de netwerkgedeelte want anders deed hij het niet.

Waar moet dat staan? Zie niets staan onder software

[ Voor 7% gewijzigd door achterop23 op 19-11-2005 14:34 ]

• achterop23
ik heb alles verwijderd.
hoe installeer ik nu alleen de nwkaart drivers?

Verwijderd

achterop23 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:52:
ik heb alles verwijderd.
hoe installeer ik nu alleen de nwkaart drivers?
Ik zou windows opnieuw installeren en alleen drivers installen (behalve IDE), geen software dus, je krijgt tijdens installatie van nForce chipset drivers de vraag of je netwerk suite wil installeren en daar kies je voor NEE.

Download de nieuwste nF4 chipset drivers van nvivia site en lan drivers van asus site, laat die drivers cd dus met rust ;)

• achterop23
hmm...

net alles mooi en netjes geinstalleerd.

ach vooruit, ik probeer het wel

Verwijderd

Er zijn vele topics over vergelijkbare problemen op o.a. de NIET SLI variant van dit board. Soms lag het aan drivers/biosversie, soms lag het aan maxtor S-ATA schijven in combinatie met de nforce4 chipset.

Persoonlijk heb ik vrij lang met dit probleem gestoeid (ook de A8n-sli). Soms leek het weer beter te gaan en de problemen weg te zijn.... en dan kwamen ze weer keihard terug. Toppunt was zelfs dat het op een verse windows install terug kwam (zonder nog enige driver dus).

In mijn geval is het nu (voorlopig..) opgelost. In mijn event viewer (rechtermuisknop 'deze computer' -> beheren > logboeken > systeem) kwam ik deze melding meerdere malen tegen:

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking.

eerst dacht ik dat het weer iets was met mijn SATA schijf (maxtor verruild met hitachi) of eventuele bios versies (1013) of nforce drivers (maar die stonden er nog niet op). Maar na even nadenken bleek het mijn DvDRom speler te zijn (NEC 3520), had namelijk 2e partitie nog niet aangemaakt...

Anyway door deze cdrom speler van de secondary slave af te halen en op primary master te gooien kreeg ik ineens geen problemen meer, windows start weer asap op, geen errors meer in log, laatste nieuwe Nforce drivers werken ook perfect.

Samengevat:
1. controleer of je de bovenstaande foutmelding krijgt,
2. if true, trek alle apparaten er uit behalve je HD (offtopic:... eigenlijk standaard iets bij fouten opsporen... maar DVD speler ! komop dat mag toch niet verkeerd gaan.... /offtopic)
3. hopen dat het werkt! (geen windows reinstall nodig, zou gelijk moeten werken)
Pagina: 1