[XP] Beveiligde map toch te openen

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74502

Topicstarter
goeiendag,

ik heb hier een beetje een verrot probleem.
Mijn windows ging een beetje rot doen (explorer afsluiten als ik rechtsklik, geen dingen verwijderen etc.).
Dus ik een nieuwe windows installatie er over heen gooien (zonder te formatteren, alle bestanden bleven intact), maar ik was alleen vergeten dat mijn oude account, dat die beveiligd was met een wachtwoord.
Nu heeft windows nieuwe account lopen maken, en kon ik in geen mogelijkheid in C:\Documents and Settings\Oude Account\.

nu heb ik de beveiligsinstellingen veranderd, met deze instellingen:
" Extra --> Mapopties --> Eenvoudig delen van bestanden gebruiken uitvinken.

Ga naar de map waar je niet in kan komen --> eigenschappen --> Beveiliging --> Geavanceerd --> Eigenaar --> en dan je eigen account aanklikken."

hier door kon ik in de map, en ik zie alle bestanden. Maar ik kan ze niet kopieren of openen..

Hoe dit op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 74502 op 19-11-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je jezelf daarna ook rechten verleend op de map? Waren ze misschien encrypted? Windows Operating Systems - FAQ

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 19-11-2005 11:41 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:40:
Heb je jezelf daarna ook rechten verleend op de map? Waren ze misschien encrypted? Windows Operating Systems - FAQ
nou,
ik heb het volgende gedaan:
rechtmuisknop op de map (met daarin alle onderliggende mappen erin).
Eigenschappen
Beveiling
Namen van groepen of gebruikers
Ik heb mezelf toegevoegd (Administrator en mn eigen account)
Machtigingen voor Administrator staan allemaal op Toestaan (wel grijs aangevinkt), behalve Speciale Machtigingen, want die KAN ik niet aanvinken.
als ik dan vervolgens op Geavanceerd klik, krijg ik dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://82.94.225.138/~imagehost/thumbs/tn_S1M89014.jpg

en volgens mij klopt dat allemaal, ik kan dus wel IN die map, maar ik kan de onderliggende bestanden niet kopieren of openen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 14:05
Dir probleem is op te lossen door jezelf eigenaar te maken van de bestanden.
eigenschappen -> beveiliging -> geavanceerd -> tabblad eigenaar
daar klikken op nieuwe eigenaar: administrators en vinkje plaatsen bij 'eigenaar van subcontainers en objecten vervangen' en dan toepassen

dan kun je de rechten in die mappen weer naar hartelust veranderen, want als eigenaar kun je altijd bij de maprechten.

[ Voor 22% gewijzigd door Yezz op 20-11-2005 13:45 . Reden: even wat tekst erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yezz schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:44:
Dir probleem is op te lossen door jezelf eigenaar te maken van de bestanden.
eigenschappen -> beveiliging -> geavanceerd -> tabblad eigenaar
daar klikken op nieuwe eigenaar: administrators en vinkje plaatsen bij 'eigenaar van subcontainers en objecten vervangen' en dan toepassen

dan kun je de rechten in die mappen weer naar hartelust veranderen, want als eigenaar kun je altijd bij de maprechten.
danku, het is gelukt!
:)