Ik ben sinds een paar dagen de gelukkige eigenaar van de Nexus 4090, Na het installeren constateerde ik alleen een snerpend geluid. Het is hoog, scherp en het heeft een soort "vladerend" ritme. Ik heb reeds contact opgenomen met het bedrijf waar ik de voeding vandaan heb zijn vinden het goed als ik hem terugstuur maar voordat ik aan die procedure ga beginnen zou ik toch graag de ervaring horen van anderen. Hebben zij dit ook? Het is overigens geen hard geluid, maar het overstemd wel mijn zalman 7000B-Cu & VF700-Cu. Ik heb verder geen idee wat voor een componenten er in een voeding zitten en of het gebruikelijk is dat deze een dergelijk geluid produceren. Laat het me weten, alvast dank!
Ok, een tijdje terug heb ik dit gepost, inmiddels heb ik de voeding geruilt, maar.... het snerpende geluid is weg ik hoor nu slechts een hele zachte maar hele hoge piep. Is dit normaal bij voedingen over het algemeen? Zitten er componenten in die een dergelijk geluid veroorzaken? Ik blijf het raar vinden... zou iemand die een Nexus 4090 heeft zijn oor eens bij de voeding willlen houden en kunnen luisteren of dat ze ook een hoge piep horen...
Dus de vraag:
Hoor iemand bij de Nexus 4090 een hoge piep? Hoor je hem niet omdat ie door ander geluid in de kast wordt overstemd, dan moet je je pc gewoon uitzetten, dan blijf je hem horen...
iemand?
Dus de vraag:
Hoor iemand bij de Nexus 4090 een hoge piep? Hoor je hem niet omdat ie door ander geluid in de kast wordt overstemd, dan moet je je pc gewoon uitzetten, dan blijf je hem horen...
iemand?
Verwijderd
In de huiskamer heeft men geen lastpiepende en snerpende geluiden, wellicht kun je het beter op een ander forum proberen, een Nexus dinges is dat niet een auto? gewoon wat harder rijden lijkt me, hoor je de piepjes ook niet meer.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 02:08:
In de huiskamer heeft men geen lastpiepende en snerpende geluiden, wellicht kun je het beter op een ander forum proberen, een Nexus dinges is dat niet een auto? gewoon wat harder rijden lijkt me, hoor je de piepjes ook niet meer.
Ontopic,
Waarschijnlijk is het gewoon een zoemende spoel,
Bij veel voedingen zit er een stukje krimpkous omheen om het resoneren tegen te gaan, dat zou je zelf eens kunnen proberen wellicht?
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Deze voeding zou niet mogen piepen (die ik in mijn handen heb gehad, deden dat iig niet...;))
Wellicht zou je de voeding uit de kast kunenn testen: dus niks aangekoppeld, en de power-good met de aarde verbinden. Als hij dan nog steeds piept, is het iig zeker de voeding.
Wellicht zou je de voeding uit de kast kunenn testen: dus niks aangekoppeld, en de power-good met de aarde verbinden. Als hij dan nog steeds piept, is het iig zeker de voeding.
Love Hardware!
Heb je tip opgevolgd, en tja het is de voedingSjeepee schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 09:24:
Deze voeding zou niet mogen piepen (die ik in mijn handen heb gehad, deden dat iig niet...;))
Ehm... volgens mij gaat die piep er niet door langer laten draaien uit... maar we zullen zienVerwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:40:
[...]
Heb je tip opgevolgd, en tja het is de voedingik vind het jammer want het is mn 2e al
Maargoed niet getreurd heb contact met de winkel gehad zij zeggen, het kan zijn dat hij een tijdje moet draaien o.i.d. ik wacht het even af, doet hij het over een paar dagen nog gaat hij weer vrolijk terug.
Volgens mij doet Nexus en hun distributeurs sowieso niet zo moeilijk over het vervangen van de voeding
Love Hardware!
Ik snapte dat ookal niet maarja, het is al mn 2e voeding
t maakt mij nix uit tis alleen beetje irri iedere x opsturen wachten.... pff ik wil gewoon dat ie ut doet
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn vorige PC, mijn 1e voeding (Xilence 380W) maakte ook dat irritante geluid, werd erg heet en brandde uiteindelijk door. Mijn 2e voeding gaf hetzelfde irritante geluid, heb hem direkt omgeruild voor een Zalman voeding. Deze gaf geen enkel probleem.
Foo
Foo
Pagina: 1