Hercules DeLuxe Webcam |
![]() |
Voorlopige specs |
|
Meer info |
| Hercules introduceert 2 nieuwe en verassende WebCams. 2 modellen zijn voorlopig voorzien, de Classic (25 euro) en de DeLuxe versie (30 euro). Hercules wil met een zeer concurerende prijs laten zien wat volgens hun mogelijk is qua techniek en design met een klein budget Uitgerust met een CMOS-sensor, een fotomodus resolutie van 1280 x 960 pixels (1.3 mp) en 640 x 480 videomodus (30 f/sec), inclusief microfoon doet hij in niets onder voor de luxere (en veel duurdere) exemplaren van Logitech, Philips en Trust. Naast de hardware wordt ook nog een behoorlijk pakket software meegeleverd waaronder; Arcsoft Funhouse, Arcsoft PhotoImpression 5 en Arcsoft VideoImpression 2. Begin November zou de webcam langzaam aan leverbaar moeten zijn. Ik ben benieuwd naar reacties en evt gebruikservaringen. |
Je hebt wel gelijk, maar ook trust is (soms) nog duurder.
Daarnaast, hier staat wel een goed exemplaar van Trust, echter zonder microfoon en toch duurder dan de Luxe versie van Hercules (39.95), dus !!!
Verwijderd
Iemand die weet waar ik deze webcam kan kopen?
Wil em voor kerst geven, maar ja.. moet ik em wel eerst zien te vinden!
Beetje googlen en je komt er wel een paar tegen. Daarnast kan je nog op de PW kijken of bijvoorbeeld bij kieskeurig.nl . De webcam lijkt er overigens verdacht veel op een webcam van Typhoon.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:57:
Iemand die weet waar ik deze webcam kan kopen?
[ Voor 19% gewijzigd door Just_I op 03-12-2005 12:10 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Volgens mij zijn ze nog niet (of heel moeilijk) leverbaar bij de winkels. Ik zit er ook over te denken om hem te kopen...
heb de deluxe bij pcgate(€21) besteld... daar was ie zon beetje 2* zo goedkoop als bij sallandautomatisering(€40 ofsow).
De cam is vanmiddag gearriveerd maar krijg het ding niet werkend. Windows zegt dit:
Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)
- installatie "by the book" gedaan
- Andere driver helpt niet, wel originele eerst verwijdert.
- direct of via hub-met-aparte-voeding maakt niks uit
Andere pc:
Tsja, alleen de pc van mams wou, naast deze, starten... dus die maar geprobeerd. 't is een ouwe pentium1 166mhz met 64mb edoram en win98se. Duurde maar liefst 3 kwartier voordat de hercules webcam software was geinstalleerd. Zal wel zo lang hebben geduurd omdat directx nog niet geinstalleerd was
.
Maar ok. Cam aangesloten na herstart pc. Ding wordt herkent, geen fouten. Ik start hercules webcam station (oid), géén melding van "geen cam aangesloten" die ik op mijn pc wel had. Maar toen dat prog beelden van cam zat te laden liep ie gelijk vast. Te zwaar dus. Maar cam was WEL goed geinstalleerd.
Ik heb dit ook voorgelegd aan hercules, wacht nog op reactie.
Er is trouwens nog wel iets.... ik had pas zon logitech sphere gekocht. Ding werkte niet. Bleek dat WDMA_USB.INF en USB.INF niet aanwezig waren in windows\inf map. Maar zelfs mét die bestanden deed de sphere het nog niet, die is dus allang weer terug naar winkel.
mischien nu soortgelijk probleem?
mijn pc, waar de cam niet op werkt:
win XP prof+sp2
athlonxp 1800+
2* 512mb ram
ecs k7s5a rev 3.1
Wie kan mij helpen?
De cam is vanmiddag gearriveerd maar krijg het ding niet werkend. Windows zegt dit:
Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)
- installatie "by the book" gedaan
- Andere driver helpt niet, wel originele eerst verwijdert.
- direct of via hub-met-aparte-voeding maakt niks uit
Andere pc:
Tsja, alleen de pc van mams wou, naast deze, starten... dus die maar geprobeerd. 't is een ouwe pentium1 166mhz met 64mb edoram en win98se. Duurde maar liefst 3 kwartier voordat de hercules webcam software was geinstalleerd. Zal wel zo lang hebben geduurd omdat directx nog niet geinstalleerd was
Maar ok. Cam aangesloten na herstart pc. Ding wordt herkent, geen fouten. Ik start hercules webcam station (oid), géén melding van "geen cam aangesloten" die ik op mijn pc wel had. Maar toen dat prog beelden van cam zat te laden liep ie gelijk vast. Te zwaar dus. Maar cam was WEL goed geinstalleerd.
Ik heb dit ook voorgelegd aan hercules, wacht nog op reactie.
Er is trouwens nog wel iets.... ik had pas zon logitech sphere gekocht. Ding werkte niet. Bleek dat WDMA_USB.INF en USB.INF niet aanwezig waren in windows\inf map. Maar zelfs mét die bestanden deed de sphere het nog niet, die is dus allang weer terug naar winkel.
mischien nu soortgelijk probleem?
mijn pc, waar de cam niet op werkt:
win XP prof+sp2
athlonxp 1800+
2* 512mb ram
ecs k7s5a rev 3.1
Wie kan mij helpen?
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 11-01-2006 22:56 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als die Sphere het ook al niet deed, dan lijkt het me slimmer om Windows even opnieuw te installeren ipv steeds die webcams de schuld te geven.
Ik zou even de hele handel deinstalleren, rebooten, regclean of een ander dergelijk progje draaien, weer een reboot en dan nog eens proberen te installeren. Zou me niks verbazen als de Sphere het e.e.a. aan zut heeft achtergelaten waar de hercules niet lekker van wordt 
Werkt dat niet, dan deinstall van hercules-meuk, SP2 opnieuw installeren (zodat je de goede basic USB-drivers van XP heb) en reinstall proberen.
Reinstall van een SP werkte bij NT4 ook vaak met dit soort dingen; ik sluit niet uit dat XP ook van die kuren heeft
Werkt dat niet, dan deinstall van hercules-meuk, SP2 opnieuw installeren (zodat je de goede basic USB-drivers van XP heb) en reinstall proberen.
Reinstall van een SP werkte bij NT4 ook vaak met dit soort dingen; ik sluit niet uit dat XP ook van die kuren heeft
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
reinstall xp doe ik (nog) niet. heb nog ruimte te kort voor backups e.d.
sp2 herinstalleren, geen idee of dat kan, heb zo'n slipstreamed cd gebruikt.
Is er geen manier waarmee alléén de usb-drivers geherinstalleerd worden? desnoods met gebruik van de moederbord cd?
sp2 herinstalleren, geen idee of dat kan, heb zo'n slipstreamed cd gebruikt.
Is er geen manier waarmee alléén de usb-drivers geherinstalleerd worden? desnoods met gebruik van de moederbord cd?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
net mailtje terug van pcgate (waar webcam wegkomt).
Daar denken ze dat het gewoon komt doordat ik een (kwalitatief) niet al te goede usb controller op me toetsenbordje heb zitten. Hun raden me aan om een los usb pci kaarrtje te kopen, hier heb ik helaas niets aan omdat mijn kast een beetje vol zit.
Nou heb ik hier nog een OC'ed P3 (350mhz@598mhz) bak staan met een tekram p6b40-a4x rev1.0 moederbordje derin en 128mb ram. Wegens ram gebrek heb ik suse 9.3 (die erop stond) der maar af gegooit en heb ik xp erop gezet die overigens geheel stabiel loopt ondanks het overklokken. (straks nog ff UT GOTY demo testen
)
Na windows installatie gelijk die hercules software geinstalleerd en wat gebeurt er, de webcam doet het! helaas niet op de pc waar ik em achter wou hebben maar ok. Moet ik maar mee leven.
Ik pleur daar straks wel ff msn op om te kijken hoe het beeldkwaliteit overkomt bij anderen
Daar denken ze dat het gewoon komt doordat ik een (kwalitatief) niet al te goede usb controller op me toetsenbordje heb zitten. Hun raden me aan om een los usb pci kaarrtje te kopen, hier heb ik helaas niets aan omdat mijn kast een beetje vol zit.
Nou heb ik hier nog een OC'ed P3 (350mhz@598mhz) bak staan met een tekram p6b40-a4x rev1.0 moederbordje derin en 128mb ram. Wegens ram gebrek heb ik suse 9.3 (die erop stond) der maar af gegooit en heb ik xp erop gezet die overigens geheel stabiel loopt ondanks het overklokken. (straks nog ff UT GOTY demo testen
Na windows installatie gelijk die hercules software geinstalleerd en wat gebeurt er, de webcam doet het! helaas niet op de pc waar ik em achter wou hebben maar ok. Moet ik maar mee leven.
Ik pleur daar straks wel ff msn op om te kijken hoe het beeldkwaliteit overkomt bij anderen
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 13-01-2006 15:55 ]
Oscar Wilde
Pagina: 1