Kijk, dat is dus GEEN Samsung, die eerste twee tekens geven aan welke fabrikant het is, TM=TwinMos.

Ik kan zelf geen info vinden met deze gegevens. Dus Mr (wel erg strenge) Moderator ik hoop dat je me iets wijzer kunt maken.
Ahum, erg streng
1) als je met zwaargeladen termen als vervalsing, oplichting en dergelijke aan komt zetten rust er een even zware plicht op je schouders om dat te onderbouwen.
2) in het PMG beleid staat gewoon letterlijk:
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!
[...]
# geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
Ik doe niets meer en niets minder dan vragen dat je je aan het beleid houdt...
Het staat letterlijk op de chips. Zoals Erasmus al zei
Ite ad fontes! - ga naar de bron ipv een of andere vage programma die een of ander vage EPROM uitlees te vetrouwen

Begrijp me niet verkeerd maar als je goed leest beweer ik NIET dat het vervalst is, ik vraag het me af. Ik heb meer dan gemiddeld mijn huiswerk gedaan, maar ik kan ook niet alles weten.
Op moment dat je iets wat gewoon middenin de eerste pagina van het PMG Beleid pas na meerdere keren vragen geeft, zou ik niet zeggen dat je je huiswerk bovengemiddeld gedaan hebt...
Vervolgens zijn mijn redeneringen, en ook die van anderen gewoon logisch gezien de feiten. Blaten is iets beweren zonder er over nagedacht te hebben. Maar genoeg daarover, ik respecteer de moderators, ook al ben ik het er misschien niet mee eens en vind dat er dus niet goed gelezen wordt. Dat doen we overigens allemaal wel eens, maar een klein hintje geven is toch niet verboden.
Feiten? Op basis van de code op de chips is haarfijn te achterhalen dat er geen ene steek klopt aan wat die SPD allemaal beweert (of wat programmas als CPU-Z en Everest ervan bakken - daar kan het ook aan liggen...).
En even voor de duidelijkheid: Het draait NIET stabiel, ook niet met verschillende instellingen, ook niet met een schone Windows install. Ik krijg BSOD of vastlopers. Alleen als er auto wordt gekozen in het bios en dus op 333 draait lijkt het stabiel te draaien. Echter Memtest86 geeft geen fouten op 400 mhz

Dus ligt de instabiliteit niet aan het geheugen maar aan iets anders...
RMA was ik al van plan maar wilde eerst méér weten, zeker omdat memtest geen fouten geeft. Je moet wel een poot hebben om op te staan en alleen beweren dat het niet stabiel draait is niet erg overtuigend. En als zij dan weer gaan beweren dat het op het stickertje staat.....
Wederom, niks sticker, uit wat op die chips zelf geschreven staat is duidelijk zat dat die vage programma's het als zo vaak bij het verkeerde eind hebben. En met RMA ga je als Memtest geen fouten geeft niets opschieten. Al wil de winkel meewerken, als het probleem niet aan je RAM ligt, gaat nieuw RAM exact niets helpen.
En nee het ligt in zekere zin niet aan mijn mobo of iets anders. Het vorige setje, waarvan een reepje errors in memtest gaf draaide wel stabiel (heeft andere chipjes zo blijkt, maar wel "hetzelfde" geheugen. Daarnaast heb ik er voor gekozen omdat het in de BBB wordt geadviseerd en Twinmos geheugen zou kunnen op een A8N-SLi met AMD 3500+ venice.
Tja, als we het over feiten hebben, waar blijven dan die memtest fouten? Alles wat je hier schrijft wijst op een andere oorzaak van instabiliteit.
P.S. Het verbaast mij wel dat SPD onbetrouwbaar is. Ik blijf erbij dat als je DDR400 koopt en je bios op auto staat (is een default setting) en het dan door de SPD op 333 draait dat dat dan als fabrikagefout gezien mag worden. Een handleiding oid kan dingen rechtzetten.
Er zijn twee kanten aan het SPD verhaal, enerzijds wat in SPD zelf vermeld staat en anderzijds wat degene die het uitleest ervan maakt. Beide zijn onbetrouwbaar, maar beide zijn volstrekt irrelevant - 'auto' modus is een handigheidje voor mensen die niet zelf weten hoe conform spec in te stellen. Die repen zijn gegarandeerd te werken volgens de spec waaraan ze verkocht worden. Als dat werkt, is er geen defect.
[
Voor 64% gewijzigd door
dion_b op 19-11-2005 17:24
]