[XP] Geen windows geluid meer, rest van geluid wel

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Hoi, :)

Ik heb een nogal raar probleem (althans dat is mijn mening ;) )
ik heb een maand terug mijn hardware omgebouwd naar een nieuwe kast, sindsdien heb ik geen windows geluid meer (teminste ik merkte het toen voor het eerst op). hiermee bedoel ik dus de standaard windows geluidjes bij foutmeldingen etc. ik dacht eerst dat het aan .wav lag maar ik hoor bijvoorbeeld wel .wav geluid in winamp.
In 1e instantie dacht ik dat hier nog wel mee te leven zou zijn maar, ik heb ook geen geluid bij flash filmpjes en in msn plus (geluiden naar elkaar versturen) nu begin ik me er toch behoorlijk aan te irriteren en ben de afgelopen 2 weken druk bezig geweest om het probleem te zoeken.
ik heb de standaard instellingen meerdere malen na gelopen en zover ik heb gezien staan alle schuifjes netjes ergens in het midden of hoog. ik moet denk eerlijk gezegd niet dat er met een simpel vinkje of schuifje zo'n probleem kan ontstaan aangezien het bij een paar specifieke gevallen is waar ik geen geluid heb.
ook heb ik nergens op het internet een pagina kunnen vinden met iemand die hetzelfde probleem had. dus bij deze hoop ik genoeg informatie te hebben gegeven (anders hoor ik het wel) en kunnen jullie mij een stapje in de goede richting helpen.

bvd.

sorry vergeten [XP] in de titel te zetten dit wil vast een mod wel even voor mij doen :>

[ Voor 5% gewijzigd door LocoShady op 19-11-2005 00:17 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 12:36

DinX

Motormuis

Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Geluiden

Staat daar een geluidsschema ingesteld ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• LocoShady
DinX schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:17:
Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Geluiden

Staat daar een geluidsschema ingesteld ?
windows standaard op dit moment.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je daar eens wat anders instelt?
Heb je de pc al goed gescand op virussen, spyware ed?
Ik zet nog even [XP] in de titel :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:37
Je moet dan in register een sleutel weggooien,

Ik check ff, hier zijn genoeg topic over.

Open HKEY_CURRENT_USER in het register verwijder rechts de waarde (rechtermuistoets -> verwijderen)
(Default) Type=REG_SZ Data=(value not set).

Succes

• LocoShady
ivocare schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:28:
Je moet dan in register een sleutel weggooien,

Ik check ff, hier zijn genoeg topic over.

Open HKEY_CURRENT_USER in het register verwijder rechts de waarde (rechtermuistoets -> verwijderen)
(Default) Type=REG_SZ Data=(value not set).

Succes
dan krijg ik de melding dat ik hem niet kan verwijderen ?

• LocoShady
onderhand maar eens een kick.. het is me tot nu toe nog steeds niet gelukt ;(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke melding krijg je precies? En probeer je wel de goede key te verwijderen? En ziet het er wel zo uit zoals ivocare hierboven beschrijft? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En anders kan je misschien nog de rechten toewijzen op de betreffende sleutel. Kan zijn dat je die default alleen maar mag lezen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• LocoShady
een heel hoog schopje, ik heb geprobeerd de sleutel te verwijderen maar dit kan dus nog steeds niet. Aan de rechten moet het nie tkunnen liggen (administrator). Heb ook tijdelijk een gast account gemaakt om te kijken of ik hier wel geluid had bij flash en googlevideo e.d. maar helaas... ook niet ;(
ik snap er werkelijkwaar niks van..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij stonden er sowieso nog vragen die je niet beantwoord hebt ;)

• LocoShady
elevator schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:30:
Volgens mij stonden er sowieso nog vragen die je niet beantwoord hebt ;)
je hebt gelijk :)

heb er een screenshot van gemaakt:

http://upload.server8.org/p2259.JPG

• valkhyr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02 11:49
De registry current_user keys weggooien helpt je windows om zeep. Daarom kan je dit ook niet standaard verwijderen.
Kan je wel wav files afspelen?
Ben je niet je wav files kwijt? Kan je bij Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Geluiden de losse wav bestanden afspelen? Bijvoorbeeld probeer default beep af te spelen en op de bijbehorende wav file te zoeken in je windows directory.

• LocoShady
valkhyr schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:22:
De registry current_user keys weggooien helpt je windows om zeep. Daarom kan je dit ook niet standaard verwijderen.
Kan je wel wav files afspelen?
Ben je niet je wav files kwijt? Kan je bij Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Geluiden de losse wav bestanden afspelen? Bijvoorbeeld probeer default beep af te spelen en op de bijbehorende wav file te zoeken in je windows directory.
- ja ik kan wel .wav files afspelen in bijvoorbeeld winamp,
- ik kan bij geluiden en audio apparaten ze wel afspelen alleen ik hoor ze dan niet.
de geluiden staan allemaal nog wel in de windows directory, en als ik die afspeel in winamp wil het wel.

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 03:02
Je moet eens naar je config scherm gaan en dan naar "Spraak, geluid en geluidsapparaten" en dan naar geluiden en geluidsapparaten. Ga naar het tabblad audio en kijk of je hier de goed geluidskaart in hebt gesteld (mocht je er twee hebben of een ander foutje) zet daarna onderin "Gebruik alleen standaard apparaten" aan.

• LocoShady
stevenh schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:15:
Je moet eens naar je config scherm gaan en dan naar "Spraak, geluid en geluidsapparaten" en dan naar geluiden en geluidsapparaten. Ga naar het tabblad audio en kijk of je hier de goed geluidskaart in hebt gesteld (mocht je er twee hebben of een ander foutje) zet daarna onderin "Gebruik alleen standaard apparaten" aan.
ja heb ik al een aantal keer gekeken, alleen bij midi staan er 2 apparaten verder overal 1.

Afbeeldingslocatie: http://upload.server8.org/p2260.JPG
Pagina: 1