Ik ga zondag me eerste computer in mekaar zetten (yeeeeeaah
) en kreeg gelukkig vandaag net optijd me processor voor het weekend binnen. Maar ik dacht "es kijken hoe hij eruit ziet" en ik merk op dat alleen een processor en een boxed cooler waren meegeleverd. Mijn vraag: is het normaal dat er geen koelpasta bij zit?
Dit is toch weldegelijk nodig voor goeie warmte geleiding. Ik ben nu redelijk desperate. Anders moet ik morgen nog ff langs de lokale pruts0rs computer winkel voor koelpasta
. Help...
inderdaad, er moet pasta tussen, ongeveer een rijstkorrel qua hoeveelheid. dat wordt morgen dus een enkeltje lokale computer handel 
edit: pad kan natuurlijk ook, maar zelf heb ik t meer op the real thing. heb toch zeker t idee dat het beter de warmte transporteerd dan. Niet dat er veel verschil in zit maar toch, als je je cpu flink wil gaan oc'en dan kan ik je zeker aanraden om effe thermal grease oid aan te schaffen
edit: pad kan natuurlijk ook, maar zelf heb ik t meer op the real thing. heb toch zeker t idee dat het beter de warmte transporteerd dan. Niet dat er veel verschil in zit maar toch, als je je cpu flink wil gaan oc'en dan kan ik je zeker aanraden om effe thermal grease oid aan te schaffen
[ Voor 53% gewijzigd door Cybersijp op 18-11-2005 23:56 ]
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Kijk eens onderop de boxed cooler
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Er zit een 'Thermal Pad' onder de koeler. Deze is voldoende voor normaal gebruik
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
Er zit onder de cooler een thermal prutje (vierkant plaatje).
[uhm traag]
[uhm traag]
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 23:55 ]
Ik zou zoiezo een andere cooler kopen.
Die standaard zooi vind ik maar rommel. Een zalman met Arctic silver 5 doet wonderen.
Overigens is de standaard koeler voor normaal gebruik prima, maar de koelpasta is niet echt superkwaliteit. Blijft vaak vastzitten op de processor als je je cooler verwijderd. Dan gaat je CPU mee en is je socket leeg
Die standaard zooi vind ik maar rommel. Een zalman met Arctic silver 5 doet wonderen.
Overigens is de standaard koeler voor normaal gebruik prima, maar de koelpasta is niet echt superkwaliteit. Blijft vaak vastzitten op de processor als je je cooler verwijderd. Dan gaat je CPU mee en is je socket leeg
Voor alle duidelijkheid 
Bij je boxed koeler heb je ook een rechthoekig kartonachtig-uitziend stukje pad gekregen. Dat is een soort van stikker die je op je cpu moet plakken (na eerst natuurlijk de beschermlaag eraf te hebben gehaald
). Hoewel vrijwel alle koelpasta betere resultaten geven, voldoet het uiteraard wel.
Bij je boxed koeler heb je ook een rechthoekig kartonachtig-uitziend stukje pad gekregen. Dat is een soort van stikker die je op je cpu moet plakken (na eerst natuurlijk de beschermlaag eraf te hebben gehaald
^ Wat hij zegt.
Nope, dat is niet zo bij AMD.Z-Dragon schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:58:
Voor alle duidelijkheid
Bij je boxed koeler heb je ook een rechthoekig kartonachtig-uitziend stukje pad gekregen. Dat is een soort van stikker die je op je cpu moet plakken (na eerst natuurlijk de beschermlaag eraf te hebben gehaald). Hoewel vrijwel alle koelpasta betere resultaten geven, voldoet het uiteraard wel.
Daar zit een standaard koelplak op de vertilator en daarover een stuk plastic als bescherming. Deze kun je dus zo monteren op de socket zonder moeite.
Bij intel zit het ook zo, die "plak" is al ouderwets denk
Edit dan maar:
1: Nee maakt niet uit, als je de andere maar goed verwijdert en niet teveel gebruikt.
2: Ze zeggen dat je je processor even flink warm moet laten worden, dan wordt het zacht en moet het er makkelijk afgaan.
3: Voorzichting aandoen, dan kan er weinig fout doen en mijn antwoord op vraag 2 volgen
[ Voor 21% gewijzigd door ID-College op 19-11-2005 00:08 . Reden: edit :P ]
oke nog een paar vragen dan:
1 - is het erg als ik later een andere pasta erop smeer
2 - als ik andere pasta koop, hoe haalik die van de boxed er veilig af
3 - blijft hij echt plakken als ik hem er een keer afhaal, en zo ja, hoe krijg ik hem er dan af
3 - blijft hij echt plakken als ik hem er een keer afhaal, en zo ja, hoe krijg ik hem er dan af
Verwijderd
Met een beeeeeetje zoekwerk had je dit wel kunnen vinden, of neem een biertje minder en zie dat er een pad onder je koelblok hangt 
Succes met het bouwen van je eerste bak
!
Succes met het bouwen van je eerste bak
1 - nee
2 - krabben, plamuurmesje/aardappelschilmesje, voorzicthig, evt. de onderkant van de cooler gladschuren erna
3 - soms wel, soms niet...trek hem er in ieder geval niet in een ruk af, dat levert problemen op
2 - krabben, plamuurmesje/aardappelschilmesje, voorzicthig, evt. de onderkant van de cooler gladschuren erna
3 - soms wel, soms niet...trek hem er in ieder geval niet in een ruk af, dat levert problemen op
Simplicity is de bom...
ff over dei vorige vragen: ik wil namelijk op de hcc dagen een CNPS9500LED (
) kopen maar vroeg me af of het dan al niet te laat is
http://www.amd.com/us-en/...2_869_4348%5E6678,00.html
Hier staat nog een reeks filmpjes van amd over het installeren van een processor, koelpasta of thermal pad en heatsink.
Hier staat nog een reeks filmpjes van amd over het installeren van een processor, koelpasta of thermal pad en heatsink.
Verwijderd
1 - Nee, niet erg, perfect mogelijk indien je het correct doetBuilder N00b schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:04:
oke nog een paar vragen dan:
2 - Best eerst opwarmen, het gros er zo afhalen, de restje met wasbenzine/alcohol of een special product daarvoor bestemd zoals Akasa TIM Clean of het equivalent van Arctic Silver (zijn beiden op citroenzuur gebaseerd)
3 - Dat is mogelijk: best eerst opwarmen zodat de pasta weker wordt. Vervolgens de sink een draaibeweging geven zodat je kan zien of er wel beweging is tussen sink en cpu en dan kan je de sink eraf trekken. Als je de sink eraf trekken, zien dat je hem er recht aftrekt zodat, indien de cpu meekomt, er geen pinnetjes verbogen zijn.
Beetje te laat...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 00:13 ]
Verwijderd
tja hoeft niet he..de boxed cooler die ik bij mijn amd64 939 3500 kreeg is de beste cooler die ik ooit heb gehad.ID-College schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:57:
Ik zou zoiezo een andere cooler kopen.
idle--28 graadjes
stress--37 graden
egt perfect beter als ze zalman bij mij deed ongeveer 5 graden verschil.
Koeler kun je natuurlijk altijd vervangen..Builder N00b schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:09:
ff over dei vorige vragen: ik wil namelijk op de hcc dagen een CNPS9500LED () kopen maar vroeg me af of het dan al niet te laat is
![]()
Moet minder tv kijken onder het reacten
[ Voor 10% gewijzigd door Ilya op 19-11-2005 00:13 ]
Pagina: 1