Toon posts:

sata probleem bij opstarten windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

ik had gister een nieuw maxtor 200 gb sata hd gekocht en heb em in me kast gezet en aangesloten. N het installeren van wat drivers voor me abit mobo en het daarna vereiste opnieuw opstarten, herkende windows me harddisk. Maar nu komt het probleem.
Na de volgende keer opstarten van me pc kwam ie niet verder dan het laadscherm van windows waar die oneindig blijft hangen. Als ik de sata schijf onkoppel dan start windows wel normaal op van me 80 gb maxtor ata schijf.

iemand een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je bij het installeren van windows wel netjes de S-ATA drivers bij de setup ingeladen (dus met F6 en dan van een floppy af die dingen erop zetten?). Als je dat niet dat dan kan dat nog wel eens wat problemen geven.

Verwijderd

Topicstarter
bij me drivercd van me mobo zaten en ook via sata drivers en die heb ik geinstalleerd

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:35:
bij me drivercd van me mobo zaten en ook via sata drivers en die heb ik geinstalleerd
Maar dus niet direct bij de install of wel?

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je hebt dus windows niet geinstalleerd op je nieuwe schijf? Je hebt de nieuwe schijf er slechts bij in gezet?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Installeer je windows dan eens opnieuw en installeer direct bij de setup de drivers voor je controller. Grote kans dat het dan werkt.

Verwijderd

Topicstarter
windows staat op een 80 gb ata schijf

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:37:
windows staat op een 80 gb ata schijf
Dan heb je die drivers, waar Terw_dan het over heeft niet nodig, aangezien je niet van die schijf hoeft te booten, in windows heb je wel de sata drivers van je moederbord geinstalleerd?

PS: welk abit moederbord heb je?

PS2: Waarschijnlijk is het probleem wel verholpen als je Windows opnieuw installeert (op de sata schijf) en dus de drivers wel gebruikt door middel van F6 tijdens de installatie, zoals Terw_dan al aangaf.

[ Voor 65% gewijzigd door Laurens op 18-11-2005 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
kv8 pro socket 754

ps: niet me diskette want da heb ik niet :p

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 23:45 ]

Verwijderd

ik heb 't zelfde probleem geloof ik...

Net mijn nieuwe computer in elkaar geknutseld:

3200+
1.5GB DDR (2x TwinMOS 512 & 512DDR no-name)
Nec DVD brander
X800GTO
Maxtor 200GB DiamondMax10
En alles op een Asus A8N-E

Nu heb ik (zo mogelijk) de slechte combinatie van onderdelen gekozen want TwinMOS werkt niet altijd lekker (geen problemen gehad tot nu toe) en Maxtor wil ook nog wel eens tegen stribbelen met Asus borden heb ik hier glezen.

Ik had nog een 40GB Fireball(p-ata) van maxtor met waardevolle data, dus die heb ik er ook gewoon ingeprikt. Nu staat in mn bios de 200GB er wel in, maar XPpro herkent m niet.

Ik heb gewoon alles aangesloten, Asus cd-tje erin en de hele zooi geinstalleerd, maar mooi geen 200GB te vinden in windows.

Moet ik XP eerst alleen op de SATA(200GB) schijf gooien? De pata schijf blijft in t systeem, dus hij hoeft niet te kunnen booten van de SATA200GB, maar om die 200gb vol te kunnen gooien lijkt me toch wel erg handig...
What to do?
@TS, heb jij ondertussen al een oplossing?

Hmm, misschien moet ik m eerst maar is gaan formateren en partitioneren :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik moet nog een ding toevoegen dat hij wel opstart in veilig modus
Pagina: 1