Toon posts:

Wireless vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje.

ik heb een laptop met wlan.

wanneer ik soms kijk in het venster waar je een netwerk kan kiesen zie ik ook wel andere laptops er tussen. hier kan ik ook mee verbinding maken.. (maar verder kan ik zelf niks)

maar kunnen andere mij ook zien in die lijst op hun eigen laptop, zo ja kan ik me zelf ontzichtbaar maken. en als zij met mij verbinden kunnen ze ook dingen op mijn laptop doen?

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:48 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, je komt natuurlijk gewoon in de browse list te staan van DAT netwerk aan je je aan koppelt. Gewoon niets sharen zonder toegang zou ik zeggen ?
Of bedoel je iets heel anders :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik denk dat hij doelt op et feit of hij ook in de lijst staat als zijnde ad-hoc.
Het anwoord daarop is nee, niet als je dit niet expliciet zo hebt ingesteld.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Je moet inderdaad een ad-hoc computer-to-computer netwerkverbinding open hebben staan om zichtbaar te worden voor andere pc's. Dus normaal gesproken ben je zelf niet zichtbaar als je dat niet speciaal hebt gekozen.
Een ad-hoc verbinding is een handige manier om bv snel twee laptops te verbinden en data over te zenden.

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar als iemand met mij verbinding maakt (mocht het wel openstaan), kan diegene dan ook dingen doen/zien. of gaat het net als bij gedraad netwerken dat je eerst ipadressen en gateways ofzo moet invoeren

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

In princiepe moet je op dezelfde iprange zitten. Als jij je ad-hoc hebt ingesteld en je zit in op (bijv) de 192.168.0.1 range en hij ook dan zou het zo kunnen zijn.
Als jij DHCP aanhebt staan en je kaart heeft geen ip op dat moment zal een verbinding niet lukken

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de reacties. ik snap het nu :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 14:31 ]

Pagina: 1