DVD-brander: of toch wachten op Blueray??

Pagina: 1
Acties:

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik wil een DVD-brander gaan kopen en ik heb ca 2,5 jaar geleden een Sony DRU 500 gekocht toendertijd 430 euro jaja ;(

maar nu heb je al een brander die veel sneller en goedkoper is (zo hoort het ook)

Dat ik een nieuwe wil is omdat de andere met 2.4 speed maximaal =RW kan branden ondanks alle firmwire updates.

Ik weet dat Plextor goed is, sony kan ik uit eigen ervaring zeggen dat ze ook goed zijn, philps is niks

maar nu zag ik een goedkope van 40 euro die 8X speed +RW kan branden maar liefts 3X zo snel als ik nu kan maar deze is van samsung hoe is jullie ervaring met een samsung

en is double-layer echt belangrijk want blue-ray klopt al aan de deur

en light scribe is dat iets om rekening mee te houden, aangezien het wel handig is maar de media ervan is reteduur

Het gaat specifiek om deze brander: http://www.paradigit.nl/pdf/10011846v.htm

Firefox - Iphone

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb ervaring met NEC en Pioneer (Pioneer heb ik zelf), beide goede branders. Wat betreft Samsung, Sony, Plextor en Philips: Die doen het ook wel, kies gewoon goede media om te branden. ;)

LightScribe is een leuke techniek, maar ik pak net zo graag een CD/DVD markertje.

De eerste Blueray branders zullen ook 'reteduur' zijn, ik zou nu een DVD brander kopen als ik in jouw schoenen stond.

[ Voor 25% gewijzigd door PD2JK op 18-11-2005 22:29 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laten we eerlijk zijn, voor 40 euro heb je al een fikkertje (mijn DRU500AX was destijds net zo duur als de jouwe, waar je er nu gewoon 11 kan kopen voor hetzelfde bedrag :P). Ik vind dat niet echt een bedrag om iets niet voor te kopen, zeker omdat het toch nog wel effe duurt voordat blu-ray beschikbaar is voor de consument.

Hoe die Samsungs zijn weet ik niet, ik heb verder enkel ervaring met de NEC 3500 serie en ik moet zeggen dat die perfect werken.

• babybox
Maar is er nog wat mogelijk in snelheid?? ik bedoel of zijn de branders en de media nu aan hun max? totdat blueray of HDDVD de kop opsteken??

Firefox - Iphone

Verwijderd

Dewelke altijd als min of meer de beste uit de tests komen zijn NEC en Pioneer. Plextor kan je ook overwegen als je een SATA brander wilt, deze zijn ook altijd wel goed (zeker na firmware update).
Wachten op Blu-Ray zou ik niet doen, want dan kan je nog wel een tijdje wachten denk ik, zeker tot het betaalbaar is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

babybox schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:29:
Maar is er nog wat mogelijk in snelheid?? ik bedoel of zijn de branders en de media nu aan hun max? totdat blueray of HDDVD de kop opsteken??
Sneller dan 16x zal het niet gaan, (er zijn ook geen spelers die sneller dan 16x gaan, simpelweg omdat ze anders te snel moeten draaien). Dus wat dat betreft zou ik gewoon zo'n fikkertje kopen en mocht ook blu-ray komen tzt zo'n ding kopen. Je kunt wel eeuwig wachten, maar dan koop je nooit wat.

• babybox
oke, ben overtuigd :Y)

maar er is toch nog wel enige snelheidsverbetering in double-layer mogelijk of niet?

what about de merken Aopen, Asus zijn deze nog wat

of moet ik me echt beperken tot

Plextor, NEC, Pioneer??

Firefox - Iphone

Verwijderd

Denk dat de nec de beste keus is qua prijs/kwaliteit maar de plextor gewoon beter ik heb zelf een Nec 16 speed brander (3540 geloof ik) en 2 Plextors (PX 716A) maar de plextor is toch stiller en is iets sneller maar voor de prijs zou ik gewoon een Nec nemen.

heb ook een Asus Msi en een Pionier gehad maar hebebn het alle 3 begeven na ongeveer 6 a 9 maanden

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 22:44 ]

• babybox
oke ik heb besloten tot deze (voor 80-90%) ;)

NEC 3550 DVD +/- Rewr 16sp wit bij funprice

want de 3540 is een goede en de 3550 moet dan wel een nog betere opvolger zijn.. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door babybox op 18-11-2005 22:49 ]

Firefox - Iphone

Verwijderd

Ik dacht dat er zelfs al een 4xxx opvolger was maar ik kan verkeerd zijn.

Verwijderd

4450 of niet, als je nu een 3540 haalt (bijvoorbeeld) raak je daar echt niet aan bekocht, ook al doe je er maar een half jaartje mee. Voor die vier tientjes hoef je het niet te laten, dat is twee weekenden zuipen :)

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 02:27:
4450 of niet, als je nu een 3540 haalt (bijvoorbeeld) raak je daar echt niet aan bekocht, ook al doe je er maar een half jaartje mee. Voor die vier tientjes hoef je het niet te laten, dat is twee weekenden zuipen :)
Wat drink jij dan?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er is nog vrij veel mogelijk wat snelheid betreft.
Binnenkort komt de nieuwe Plextor uit die DVD-R/+R aan 18x kan branden. Maar de snelheidswinst zal wellicht maar enkele seconden zijn tov. 16x.
Double layer brandt deze drive ook aan een recordsnelheid: 10x.
Maar jammer genoeg zul je deze drive niet voor 40 euro kunnen kopen.

NEC is een goede keuze. Voor 40 euro heb je ook al de ND-4550 die DVD-RAM kan branden.
Mijn ervaringen met Samsung zijn behoorlijk slecht.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
blue ray schijven = rete duur
blue ray brander = rete duur
Daar ga ik even van uit ;) en voor die prijs waarschijnlijk overkill voor je opslag behoeftes.

double layer schijven = duur ( koop je 10 single voor)
dvd brander = goedkoop ( en alleen in double layer verkrijgbaar dus geen keus)
single layer schijven = goedkoop

Als je zo'n berg geld hebt om zo'n blue ray te halen dan lig je ook niet wakker van je 50 euro dvd brander die je niet lang hebt gebruikt :P Vraag jezelf eens af of je werkelijk zoveel grote bestanden hebt om een blue ray nodig te hebben voor zo'n prijs. Lekker uitwisselen met bekenden is er ook niet bij niemand heeft zo'n ding. Ik vind het appeltje eitje :)

[ Voor 17% gewijzigd door BARACUS op 19-11-2005 05:24 ]

Verwijderd

En daarbij is snelheid ook niet alles hoor. Ik kan best begrijpen dat je het beu bent om op 2.4X te moeten schrijven, maar persoonlijk ben ik er geen voorstander van om altijd tegen de hoogst mogelijke snelheid te branden. 8X bij gewone recordables vind ik al genoeg. Om er perse 16X uit te persen gaat amper snelheidswinst opleveren maar de kwaliteit van de gebrande schijfjes zal wel heel wat minder zijn. Het is al meer dan eens aangetoond dat branden op een snelheid die 50% is van waarop de media zijn gequoteerd, veel kwalitatievere schijfjes produceert (minder PI en PIO errors)dan branden op topsnelheid...

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:14
Pagina: 1