Bluescreen methode software

Pagina: 1
Acties:

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-04 17:17
Hallo,

voor een CKV-project heb ik software nodig waarmee ik twee videostreams kan mergen, waarbij een bepaalde kleur (moet instelbaar zijn) in video #1 wordt vervangen door video #2.

Is hier software voor waarmee dit relatief simpel kan worden gedaan?

Steven

Verwijderd

Relatief simpel wordt lastig denk, je praat hier over chromakey, een techniek die pas sinds kort in pinnacle standaard zit. En zeker als je met 2 videostreams tegelijk wilt hebben, met chromakey is denk ik het enige programma dat bruikbaar is de software van Adobe (hoe heet het ook weer...)

Verwijderd

after effects that is,
weet niet zeker of premiere kan chromakeyen, dacht het niet

maar dat lijken me geen programma's die even voor een ckv beschikbaar zijn :)

* roept XangadiX :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 22:37 ]

• stevenh
adobe premier?

Verwijderd

tja.. wat zal ik zeggen..

utfs, of premiere?

met het laatste kan het iig, zonder twijfel (met aftereffects ook ja..)
maar met het eerste moet je er ook wel uit komen :r

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 22:41 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Primatte heeft hardware matige keyers ;-) Overigens is primatte een heerlijke keyer. Maar als je filmt met DV e.d. wil je liever een groene scherm gebruiken ipv een blauwe. Overigens zijn er genoeg programma die dit kunnen doen waaronder Shake, Combusion, Fusion 5, After Effects, Premierre, Final Cut Pro etc. Maar dat is allemaal alleen niet real-time. Misschien heb je wat aan een Altitude of een VelocityQ.

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 18-11-2005 23:57 ]

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:09
als het streaming moet zou je kunnen denken aan flash...
sinds flash 8 is het theoretisch mogelijk wat je wil..Ik heb het ook al gedemonstreerd gezien.
Simpel zal het echter niet zijn..

Ik denk echter dat er wel betere programma's voor dit doeleinde moeten zijn...(zie boven)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• stevenh
Nou wat ik wil doen is CSS models in een (roze) map zetten en deze dan bovenop de realword monteren

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ah; dit kan op een aantal manieren;
ten eerste; ja, premiere kan al jaren uitstekend keyen en heeft sinds kort een green/bluescreen key erbij gekregen naast zijn 'gewone' color key. Ook after effects kan het uit zichzelf al een beetje. Als je echter echt goede keys wil gaan maken wil je 'ultimatte' hebben; dat is de professionele standaard voor keyen en die kan verbazendwekkend veel 'spill' verwijderen. Dit is een plugin dat zich in bijna ieder compositing pakket laat pluggen.
Echter ik heb het nu over de situatie waarbij je een acteur of danseres voor een groen scherm zet en je deze door je website wilt laten dansen; volgens mij wil jij gewoon een aantal elementen over een livestream heenleggen.

Met een standaard chroma key is het hel goed mogelijk om een willekeurige kleur uit een willekeurig plaatje of videostream te verijderen. Je gaat keyen vanuit een ontwerp (css) dus heb je niet zoveel ingewikkelds nodig. Simpelweg pinnacle, premiere, after effects, combustion, shake, digital fusion, ulead video, avid, pinnacle... etc etc. pakken, de 'chroma key' zoeken en het werkt.

als je het realtime wil gaan doen wordt het lastiger. Ik zou dan eigenlijk een hardware mixer aan raden (een edirol v4 of een panasonic mx50 huur je al voor 50 euro per dag) maar als het per-se sofrwarematig moet dan kom je al snel bij VJ software uit. Alle grote paketten kunnen in principe keyen en als ze het niet kunnen kunnen ze het met de freeframe plugin set (ook voor after effects te krijgen) stiekem toch.
Het makkelijkst is om even de trial van Resolume of Flowmotion te downloaden; beide paketten komen met een standaard chroma keyer

Natuurlijk kan het ook met flash maar om in flash een livestream te koppelen zul je aan de flash communication server moeten; en dat is niet zo makkelijk als je daar geen ervaring mee hebt. flash kan uitstekend omgaan met alpha channels (ook in flash 7 al)

[ Voor 15% gewijzigd door XangadiX op 19-11-2005 16:24 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1