Toon posts:

Verschil in bereik van WLAN op twee computers *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Vandaag hebben zijn ze bij mij thuis Versatel telefonie, televisie en adsl aan komen sluiten. Allemaal goed gegaan alleen heb ik dus niet de beloofde 4 mbit internet en mijn zus wel.

We hebben een modem gekocht met 2 draadloos netwerk adapters. Rechtsonder op mijn beeldscherm staat er dat ik een zwak signaal heb maar ik dacht dat normaliter draadloos netwerk in het hele huis even snel zou moeten zijn?

Anyway, hier even een snelle schets waar de modem staat.

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/3273/voorbeeld5ek.jpg

Enige idee hoe ik dat op kan lossen? Misschien een versterker halen oid?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoeveel haal je dan wel? Als het 802.11G is moet in een normaal huis (!= kasteel) meer dan 4 mbit altijd wel lukken.

Het is inderdaad wel zo dat niet iedereen dezelfde signaalkwaliteit hoeft te hebben. Grote metalen objecten hebben ook invloed, als je je wireless spul naast/in een stalen archiefkast zet, kan dat behoorlik merkbaar zijn (op een doorgaan negatieve manier).

{signature}

Verwijderd

magnetron, electriciteitskabels, monitoren, (gewapend)betonnen vloeren/plafonds, dect-telefoons en weet ik veel wat nog meer stoort allemaal op je draadloze netwerkje, ware het niet dat 4 mbit toch wel redelijk makkelijk haalbaar moet zijn.

Wat is je testmethode? speedtest.nl? Probeer eens een 100 MB bestand van de versatel ftp te downloaden, kijk hoe rap dat gaat. Dat is een stuk betrouwbaarder.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens speedtest 80 KB/s.

Verwijderd

Tsja, als jij in een betonnen huis woont is die extra afstand funest. Kun je weinig aan doen behalve iets veplaatsen of een tweede WLAN AP/router plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Die router is een soort versterker neem ik aan?

(heb hier geen verstand van :'( )

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 22:57 ]

Verwijderd

Dat kan, maar ik zou zelf eens kijken naar de nieuwe apparaten van netgear http://www.netgear.com/products/details/WPN824.php die doen het verdraaid goed, ook in betonnen pandjes. Misschien kan je er één ergens ter test lenen. Ik zelf heb een wat ouder model, en boek al veel betere reultaten dan ik met een 3com of Linksys had.

Ik weet niet of je in pc's PCI kaarten met atenne heb zitten, maar het verlengen van de antenne wil ook weleens helpen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 23:01 ]

Verwijderd

Mja zoiets heb ik eerder gehad,

install goede drivers van de wireless kaartjes op de systemen, misschien is het een optie om een hoe heet zo ding... WiFI antenne te kopen, het versterkt je signaal goed vooral bij nieuwbouwhuizen is de isolatie (meestal) erg goed. Als dat alles niet werkt koopt dan zon ding

voor nog geen 4 tientjes ben je klaar en vlieg je over het internet

Voorbeeldje:

Hawking Technologies HAI7SIP, 2.4GHz Hi-Gain WiFi antenne verbetert uw draadloze signaal sterkte tot wel 300%.
Incl SMA en TNC connectors

39,95

bij een van je computerzaken

Verwijderd

Topicstarter
En ik neem aan dat ik zo'n ding gewoon boven ergens neerzet in stopcontact doe en dat 't werkt? Of zet je dat ding naast je access point neer?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan het trouwens ook zo zijn dat de verbinding bij mij slecht is omdat ik dezelfde usb adapter gebruik als die andere pc?

Het gaat om de Tornado 120 802.11g USB 2.0 Dongle.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
het is heel normaal dat dit wat trager word als je verder zit, vind je dit echt een probleem??
Bij draadloos heeft elke factor een rol.. bekabeling in huis, eventuele apparaten die storen..

In jouw situatie, zou je een anders usb adapter kunnen nemen. Met een wat grotere antenne, dit helpt zeker.

Andere opties zijn, je modem/router op een gunstigere plaats zetten.
Al met al... het gaat je waarschijnlijk geld kosten om dit op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit helpen? Gewoon de antenne die nu op de modem zit losschroeven en zo eentje er op schroeven?

Mocht dit ook niet helpen zou ik dan een soort signaal versterker kunnen kopen die het signaal oppikt en versterkt doorzend?
Pagina: 1