Toon posts:

IDE COntroller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een promise ide ultra 133tx2 gekocht maar nadat ik alle driver enzo heb geinstalleerd (ziet de kaart gewoon correct). het punt is hij kan mijn schijven niet zien. Als ik aan de kaart een schijf op master zet dan detecteerd hij hem niet en daarna blijft windows hangen en dus niet booten!!

Ik maak gebruik van windows 2003 server dus hij zou gewoon moeten werken

Iemand een idee?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Misschien handig om te vermelden welke voor schijven je gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door John2B op 18-11-2005 22:31 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hang je nou een schijf aan de controller die eerst aan een onboard controller zat?
wat dacht je van een schone installatie, waarbij je op F6 ramt tijdens het blauwe install scherm, en dan een floppy in je floppydrive plaatst met de drivers?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

gefeli. FireWurX, dat is het enige correcte antwoord :o

u gaat door voor de wasmachine. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus een schone installatie kan wonderen doen? wel raar opzich als je zoon kaart installeerd

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-03 20:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb nu dan de schijfen die eerst op het moederbord waren aangesloten (waarop Windows 2003 Server geinstalleerd staat) aan deze PCI controller gehangen? Of heb je de OS schijf nog gewoon aan je moederbord hangen? Bij het laatste zou je geen nieuwe installatie van Windows 2003 hoefen uit te voeren.

Wat voor moederbord heb je, zit er nog een promise controller onboard, dat kan namelijk voor heel iritante problemen zorgen. Promise en Promise gaat in bepaalde gevallen gewoon niet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Mijn boot schijf zit nog op onboard ide, een ide controller werkt toch met elk moederbord ofniet?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asrock k7s41

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-03 20:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:06:
Mijn boot schijf zit nog op onboard ide, een ide controller werkt toch met elk moederbord ofniet?
In principe wel, maar bepaalde Onboard Promise controllers vinden het helemaal niet leuk dat je er een extra Promise controller (doormiddel van een PCI kaart) er bij in steekt. Op de een of andere manier geeft dit een conflict.

Zelf heb ik een Dual AMD Athlon bordje van Gigabute met een onboard Promise RAID controller (ATA133) daarnaast wilde ik een extra Promise RAID controller (PCI/ATA100) plaatsen, dit is mij nooit gelukt. Het systeem kwam gewoon niet door zijn boot heen.

Vervolgens ben ik in forums gaan zoeken en kwam tot de ontdekking dat Promise + Promise wel vaker dergelijke problemen opleverd.

Tegenwoordig gebruik ik een S-ATA RAID5 controller van RAIDcore, wat uitstekend bevalt. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat dan uitzetten, ik zie nl niks in de bios daarover staan

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Dat kun je niet uitschakelen

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Pagina: 1