[PS] Randen van image "smoother"

Pagina: 1
Acties:

• f.heinen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik heb een logo getekend in LNKSCAPE. Het logo heb ik geexporteerd naar Photoshop. Nu
krijg ik in photoshop een "ge-pixelde" rand, dit klopt ook wel omdat ik het logo een "lage" resolutie wil weergeven (voor een website). Dit zou ik graag wat gladder willen hebben. Hoe kan ik
dit zo mooi mogelijk doen dat het er niet meer zo blokkerig uit ziet.

Logo image

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ziet er eerder uit alsof je hebt ge-exporteerd naar een .jpg ofzo. Kun je niet exporteren naar .eps, .wmf of desnoods .ai? Welke PS versie gebruik je?

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 18-11-2005 20:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

anti alias is the key!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Misschien is dit wat voor je:
http://www.phong.com/tutorials/anti-alias/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ook dat ja, maar dan zal de TS eerst duidelijkheid moeten geven hoe hij/zij ge-exporteerd heeft.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• f.heinen
Ik heb ge-exporteerd naar .eps...

[ Voor 4% gewijzigd door f.heinen op 18-11-2005 20:34 ]

• f.heinen
Mooie tutorial, maar die werkt niet of niet bij Photoshop CS2 (Step3: keurtjes veranderen maar niet de rand zoals in de tut. wordt gezegd...).

Is er geen manier op van LNKSCAPE naar PS te gaan zonder verlies van image. In LNKSCAPE teken je op de honderdste pixel nauwkeurig, ziet er dan ook SUPER uit. Of een betere manier van importeren in Photoshop??

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:15
Wat dacht je van het plaatje 4x (of meer) zo groot exporteren en dan in photoshop resizen? Of denk ik nu te simpel :)

• f.heinen
Dat dacht ik ook... Heb ik geprobeerd maar als de rand het niet met anti-aliasing is dan blijft het blokkerig.... een pixel blijft een pixel, dus je moet zoiets hebben als gausian blur. of anti-aliasing ....

Ik heb ook wat met gausian blur gewerkt maar dan blijf je zelfs de hoeken zien..... het wordt niet mooi rond.

Logo image

Verwijderd

En als je em nou 40x vergroot? of 400x? Het is misschien niet echt een charmante oplossing, maar het zou moeten werken.

• f.heinen
Ok, dit werkt. (openen bij 3200x2400). Dan wordt ie wel mooi. Als ik de image dan verklein in save for web dan maakt PS wel een mooie image (96*72).

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik ken Lnkscape niet, maar ik gok dat het verwacht is aan inkscape(.org) ? Een vector teken programma? EPS (Encapsulated PostScript) is ook een vector-based formaat. Die hoekerige randen verschijnen pas als je de vector gaat renderen naar een bitmap, wat jij blijkbaar doet met photoshop. Ergens moet je bij de omzetting naar bitmap een andere resolutie kunnen kiezen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

of een antialiasing vinkje aanklikken...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zeg, je noemt het nu LNKSCAPE, maar is het niet gewoon inkscape?

Wat ik al zo gek vind is dat je zegt een logo te hebben gemaakt; dan denk ik, scherpe lijnen... en dan zie ik in dat achterste rondje al een glow erop zitten of een viezige jpegcompressie. (laatste kan later gekomen zijn)...
wat heb jij in inkscape allemaal toegevoegd aan die vorm van je? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
waarom niet dit plaatje gebruiken en met paths in photoshop ff omtrekken? perfecte randjes daarna!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 16:01
Tja, onder het bestandsmenu van Inkscape staat alleen bitmap exporteren. Maar je kan gewoon opslaan als... en dan kiezen voor ps, eps of zelfs pov en latex. De eerste twee kan je prima openen in Photoshop zonder problemen.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Savantas schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:25:
Tja, onder het bestandsmenu van Inkscape staat alleen bitmap exporteren. Maar je kan gewoon opslaan als... en dan kiezen voor ps, eps of zelfs pov en latex. De eerste twee kan je prima openen in Photoshop zonder problemen.
Zodra je een .eps opent in CS2 moet je gewoon placen met het vinkje anti-aliasing aangevinkt, mits dit om een vector bestand in de .eps gaat.

• f.heinen
1- Ja het gaat om inkscape. Foutje, dacht dat het Lnkscape hete... Werk er pas een weekje mee. Wel een leuk vector teken programma!! GPL!!

2-
Dark Blue schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:36:
wat heb jij in inkscape allemaal toegevoegd aan die vorm van je? :)
Ik had er al wat effecten in Photoshop toegevoegd...

3-
matiasjansen schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:52:
[...]

Zodra je een .eps opent in CS2 moet je gewoon placen met het vinkje anti-aliasing aangevinkt, mits dit om een vector bestand in de .eps gaat.
Yes, het ging om een EPS bestand. En ontzettend dom |:( dat ik dat vinkje niet heb gezien!!! Moet eerlijk zeggen dat ik voor dit topic niet wist wat anti aliasing was....

Dank u allen voor jullie (leerzame) hulp!!!

PS het resultaat post ik nog als het af is!!

Verwijderd

je kan zoiets ook oplossen met gaussian blur en dan spelen met de levels(ctrl +L)
Pagina: 1