Toon posts:

Cavalier 2 als case voor volwaardig systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me een beetje aan het voorbereiden voor de aanschaf van een pc en nu zag ik dat de Cavalier 2 een erg net kastje is om te zien.
Nu vind ik de meeste pc kasten vrij lelijke met veels te veel franjes enzo en daarom beviel deze mij wel (kan em eventueel bij me stereotoren zetten dan)
Maar nu zat ik een paar revieuws door te bladeren en zag dat er een klein model voeding-etje in van 300 watt.
Nu vraag ik me af als ik een vrij potentieel systeem in dit kastje wil maken (Denk aan snelle athlon 64 oid / 7800 gtx en 2 hd's) dit nog gaat draaien of dat ik dan toch op zoek moet na een andere kast.
Ik houd me trouwens ook nog aangeboden tot tips voor mooie strakke kasten (hoeft geen desktop te zijn)

Alvast bedankt.

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:35
je kunt er ook een andere voeding inplaatsen een antec of targan die zijn beter en kun je tot bij de 500 watt kopen

I've GoT a solution

Verwijderd

Topicstarter
roelke schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:33:
je kunt er ook een andere voeding inplaatsen een antec of targan die zijn beter en kun je tot bij de 500 watt kopen
oh fijn, die zijn dus van hetzelfde kleine formaat begrijp ik?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 15:43
Jah, een gewoone ATX voeding is altijd dezelfde maat.

Er zijn wel Dell machines met custom made voedingen, maar die zul je niet zomaar in het wild aantreffen.

Ps kijk even of je dat kast zonder voeding kunt aanschaffen, kan iets in prijs schelen en je hebt geen losse voeding in je kast liggen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Deze kast heeft _geen_ ruimte voor een normale ATX voeding.
ook al zegt bovenstaande dat wel !

[ Voor 35% gewijzigd door M55 op 18-11-2005 20:48 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De mensen hier lezen dus niet wat de TS schrijft. De voeding is een speciale kleine voeding.

Power Supply Proprietary PS2

Met andere woorden je hebt een voeding nodig van het PS2 formaat wil hij erin passen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
lemming_nl schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:47:
De mensen hier lezen dus niet wat de TS schrijft. De voeding is een speciale kleine voeding.

Met andere woorden je hebt een voeding nodig van het PS2 formaat wil hij erin passen.
Ja dat bedoelde ik, ik zie de kans op een "heftige" voeding erg krimpen

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het is hier niet voor niets casemodding ;) Maar andere merken (Tt, silverstone, antec enz.) hebben niets naar wens?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:44

drooger

Falen is ook een kunst.

Je kan natuurlijk ook een shuttle voeding kopen.

Hoe groot mogen die voedingen zijn die er in passen, want in een redelijk normale kast passen altijd wel atx-voedingen(hoe krap het ook mag zitten, alleen shuttles en custom mades zijn uitzonderingen ;))

edit: 'k zie nu de kast pas, ik denk wel dat de voeding sterk genoeg is hoor. Die voedingen zijn volges mij niet echt qua wattage te vergelijken met andere voedingen.

[ Voor 25% gewijzigd door drooger op 18-11-2005 21:02 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Vlgs modthebox.com :

The Cavalier 2 CAV-T02 Case is bundled with a Macron Power MPT-301 PSU which is rated for 300 watts. The MPT-301 is a generic PSU that is both AMD/Intel ATX12V certified and features a low noise temperature controller. The overall cable layout includes a 20-pin ATX connector, P4 12v connector, 6-pin AUX P4 connector, 2 x 5-pin Serial ATA connectors, 4 x 4-pin Molex connectors, and 2 x floppy connectors.

Kanttekening: de review is uit oct 2004 dus kans dat er we wat veranderd kan zijn qua PSU

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Nope, heb er laatst een gekocht en daar kan echt geen ATX PSU in. Erin modden is geen optie, er is simpel weg geen ruimte, tenzij je de voeding extern plaatst.
Zelf gebruik ik 'm als MCE HTPC, zit dus geen dikke hardware in (XP2400 op een Gigabyte mATX bordje). Maar het is geen klein desktopje hoor, neemt flink wat ruimte in!

edit: en die VU meter slaat ook nergens op eigenlijk, veels te traag :r

[ Voor 12% gewijzigd door coorz op 18-11-2005 22:34 ]

• nsa1984
M55 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:46:
Deze kast heeft _geen_ ruimte voor een normale ATX voeding.
ook al zegt bovenstaande dat wel !
Sorry ik had het kennelijk fout . Ik kon echter nergens een index met formfactors voor voedingen vinden met
Kennelijk is zoon voeding kleiner dan de normaale ATX voeding, vandaar ook dat in mijn post stond dat als het om een gewoone ATX voeding ging dat je die gewoon kon wisselen.

Met excuses

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

What's up..Neighbour...

[ Voor 96% gewijzigd door Egg op 19-11-2005 12:22 ]

MSI GX660R for the win!

• nsa1984
Egg schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:16:
Ik kan me niet voorstellen, dat wanneer deze kast in aanmerking komt:
[hoop afbeeldingen van towers]
deze 2 laatste hebben nog meer ruimte ook, en hebben tevens plaats voor een fatsoenlijke voeding...
het gingen om een Afbeeldingslocatie: http://www.ctr-onlineshop.de/images/produkts/cdt-042.jpg

dus een Cavalier 2

[ Voor 4% gewijzigd door nsa1984 op 19-11-2005 12:23 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Voedingen en niet-gemodde cases horen OH.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:57:
Het is hier niet voor niets casemodding ;) Maar andere merken (Tt, silverstone, antec enz.) hebben niets naar wens?
Merken ken ik niet (ben er niet erg in thuis) maar ik zal daar ff op google-en
coorz schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:33:
Nope, heb er laatst een gekocht en daar kan echt geen ATX PSU in. Erin modden is geen optie, er is simpel weg geen ruimte, tenzij je de voeding extern plaatst.
Zelf gebruik ik 'm als MCE HTPC, zit dus geen dikke hardware in (XP2400 op een Gigabyte mATX bordje). Maar het is geen klein desktopje hoor, neemt flink wat ruimte in!

edit: en die VU meter slaat ook nergens op eigenlijk, veels te traag :r
Ik denk dat je dat toch houd, te klein past er weer niks in, te groot is het geen porem.
Denk dat het dan toch weer een "gewone" tower moet worden
Pagina: 1