Problemen na toevoegen Sata PCI + SATA HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik ondervind problemen met mijn systeem, die ik niet weet op te lossen of exact te determineren.

Ik heb een 3 jaar oud systeem met de volgende specs:

• Asus A7 V266-E moederbord
• AMD XP 1800+
• 2 IDE HDD's
• DVD+-RW
• CD-RW
• Ati Readon 9800 Pro
• Enermax 350W
• Sound Blaster Audigy

Omdat mijn HDD-ruimte niet groot genoeg was heb ik een PCI Sata-kaartje gekocht en een 200 GB HDD met SATA aansluiting. Mijn vermoeden was (en is nu nog) dat mijn voeding dit aan moet kunnen.

Sinds de aansluiting ondervind ik het probleem dat koud booten soms niet goed ging, hij stopte:
- Vlak naar de BIOS met een zwart scherm
- Na de volledige windows boot, waarna windows nergens op reageerde.

Nu kon ik redelijk leven met dit probleem, nog een keertje booten en dan liep het altijd goed door.
Vandaar dat mijn vermoeden nu richting voeding gaat, de reboot werkte altijd.

Sind vandaag begon het systeem na een uur actief te zijn te piepen uit de boxen (dus niet het mobo), nadat ik een filmpje wilde openen :?

Het systeem wilde niet meer reageren. Een reboot hielp ook niet.
Het weghalen van de PCI-kaart en de HDD heeft er voor gezorgd dat ik dit weer kan tikken.

Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door gelezen, hierin staat dat problemen bij opstarten mede door niet geaard zijn kan komen, dat is deze pc, maar dat verklaart niet de verandering sinds de HDD. Het is nu wel lekker warm in huis, maar mijn pc is niet overgeclocked.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik kan proberen om mijn 200 Gb HDD weer in mijn systeem te kunnen hangen?

edit:
Als ik even niet reageer, ik ga nog wat proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 18-11-2005 20:19 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Skup.

De PC openschroeven, 5 minuten laten luchten en daarna de PCI-kaart er in en HDD aansluiten en hij doet het weer als vanouds.

Met de koud opstart problemen dus..

Mijn vragen blijven:
• Wat kan het veroorzaken dat de pc problemen heeft met het nieuw starten, even een reboot met de knop aan de kast en daarna gaat het altijd goed.
• Wat kan het probleem van gisteren hebben veroorzaakt, de PC die hangt en de lange piep uit de boxen.

edit:
Damn, weer zo;n crash. Nu was de kast van de PC open, dus mijns inziens was het niet de warmte in de kast. Sata kabel losmaken en pc boot weer. :X

* Tukk heeft het gevoel een weblog bij te houden over zijn pc probs ipv dat iemand hem kan helpen :'(

edit: Heb gevraagd om topic te sluiten...

[ Voor 30% gewijzigd door Tukk op 21-11-2005 15:56 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.