Toon posts:

[FreeBSD 4.1] Installatie probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de HCC een FreeBSD CD'tje gescoord.
Het ding boot netjes vanaf CD en toont een installatie scherm. So far, So good.

Jammer genoeg wil de installatie niet verder gaan omdat 'ie mn CD-ROM niet kan vinden !

Terwijl die daarvan geboot heeft |:(

Schiet mij maar lek :(. Ik snap het niet.
Iemand een tipje ?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Als ie ervan boot hoeft dat nog niet te betekenen dat je cd-drive ook echt gaat werken

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 17:25 schreef Pc123 het volgende:
Als ie ervan boot hoeft dat nog niet te betekenen dat je cd-drive ook echt gaat werken
GOH daar was hij nog niet achter |:(

<ontopic>Van FBSD heb ik geen kaas gegeten, sorry

Verwijderd

geeft hij toevallig ook nog een exacte melding? lijkt het erop alsof hij hem niet kan lezen, of is het gewoon bam afgelopen?

wat je zou kunnen proberen is je hdd in twee delen te splitsen, waaronder een dos partitie. Daar gooi je dan de hele cd rom op (via bootdiskette of zo), en dan install je de hap op die manier (gewoon booten van cdrom en dan als installatie medium dos filesystem kiezen.

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

als die de cdrom niet kan vinden moet je eerst ff met een windows bootflop de freebsd cd, naar je hd copieren... dan kan je de hele install vanaf je hd draaien.. heeft voordelen... gaat namelijk sneller;)

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ! Dat ga ik effies proberen !

Verwijderd

Of je doet een netwerk-install mbv een bootdisk en je andere werkstation waar je even snel een anon-ftp server installeert :)
Of je doet een install met diskettes die je telkens ff aanmaakt met rawrite (de base install) en later via kabelmodem haal je de rest op
zie maar :)
Pagina: 1