[2003] Boot niet meer na poging clonen met ghost

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb op Norton Ghost 2003 op een Windows 2003 server geïnstalleerd. Vervolgens heb ik er een nieuwe HD ingestoken en dan gekozen voor "Clone". Ghost begon en vroeg om server te herstarten. Bij het herstarten startte het Ghost-programma op om vervolgens direct vast te lopen (zonder te beginnen).

Nu kan ik echter de server niet meer opstarten. Als ik kies voor "Run Norton Ghost Dos operation" dan loopt hij vast, maar als ik kies voor "Return to Windows without running Norton Ghost", dan loopt hij ook direct vast. Dit zijn de enige 2 keuzemogelijkheden.

Ik heb de nieuwe HD al uit het systeem verwijderd, maar dit helpt niets.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Heb je niet toevallig de lege nieuwe gekloond naar de ouwe? :X

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
UltraSub schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:01:
Heb je niet toevallig de lege nieuwe gekloond naar de ouwe? :X
Nee, dit heb ik enkele keren nagekeken. Het Ghost proces was trouwens niet succesvol verlopen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WimB schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:00:
Ik heb op Norton Ghost 2003 op een Windows 2003 server geïnstalleerd. Vervolgens heb ik er een nieuwe HD ingestoken en dan gekozen voor "Clone". Ghost begon en vroeg om server te herstarten. Bij het herstarten startte het Ghost-programma op om vervolgens direct vast te lopen (zonder te beginnen).
Mogen we ook weten waarom je met een consumentenprodukt een enterprise OS gaat behandelen, en wat precies de bedoeling was van die Clone actie?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:33:
[...]

Mogen we ook weten waarom je met een consumentenprodukt een enterprise OS gaat behandelen, en wat precies de bedoeling was van die Clone actie?
Dat lijkt me niet echt belangrijk, los van het feit dat w2k3 niet alléén een enterprise product is, maar ook in MKB (soms 3 man) flink gebruikt wordt.

Ghost 2003 kan je in zo'n geval beter niet installeren, maar enkel en alléén opstarten van cd. dan wordt er niks(zover ik weet) op de disks geschreven(das een lesje voor de volgende keer).

Waarschijnlijk start hij nu op van de partitie die ghost heeft gecreeerd. Ik weet niet of er gdisk ergens op die ghost cd staat maar probeer eens de partitie van w2k3 als Active in te stellen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:45:
Dat lijkt me niet echt belangrijk, los van het feit dat w2k3 niet alléén een enterprise product is, maar ook in MKB (soms 3 man) flink gebruikt wordt.
Van mij mag je rustig 2003 als Server inzetten, graag zelfs (beste Windows Server OS tot nu toe vind ik).

Maar waar het mij om ging was dus precies wat jij vermeld:
Ghost 2003 kan je in zo'n geval beter niet installeren, maar enkel en alléén opstarten van cd. dan wordt er niks(zover ik weet) op de disks geschreven(das een lesje voor de volgende keer).

Waarschijnlijk start hij nu op van de partitie die ghost heeft gecreeerd. Ik weet niet of er gdisk ergens op die ghost cd staat maar probeer eens de partitie van w2k3 als Active in te stellen.
En als je een schijf wil clonen, is dat voor een backup of om er een mirrorset van te maken (raid1)?
Daar zijn betere methodes voor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Misschien omdat de harddisk te klein werd.

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:52
Ik weet de oplossing,

Ghost maak tijdelijk een kleine extra partitie aan welke hij verwijderd na de clone. Als je deze via fdisk handmatig verwijderd, de normale partitie op actief zet zul je zien dat hij weer werkt.

Ghost heeft dit probleem bij sommige serial ata controllers en andere nieuwe IDE controllers.

Probeer maar, ik heb het ook 2 keer meegemaakt.

Succes.

Verwijderd

Geweldig Ivocare. De perfecte oplossing, nadat ik hier een zelfde probleem had met Ghost 2003. Dankjewel.

Verwijderd

Halleluja, het werkt! Bedankt Ivo!

Wilde een clone maken van laptop-disk naar partitie op een externe usb-disk. Ik kreeg dezelfde meldingen en had steeds een freeze na het dos menu van ghost. Mijn comp heeft geen a-drive, dus moest ik die eerst slopen uit een oude bak. Daarna heb ik op de pagina http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm Windows ME OEM Boot disk gedownload. PC opgestart met a-drive, fdisk opgestart en die evil ghost-partitie verwijderd. Daarna de windows-partitie weer actief gemaakt.

Wat een gezeik....! Maar nogmaals... bedankt _/-\o_
Pagina: 1