Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] 1 ccfl aan dual inverter hangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu al een tijdje aan het zoeken geweest en kon eigelijk geen duidelijk antwoord vinden. Ik heb vandaag een Vantec Nexus 305 binnen gekregen, maar nu blijkt dat het moeilijk word om bijde ccfl buisjes in mij pc te stoppen. Is het mogelijk om gewoon 1 buisje aan de inverter te hangen ipv 2. Ik heb ook nog twee 10cm ccfl liggen, maar voor zover ik heb gevonden met de search is het niet slim om die aan de 30cm inverter te hangen...

Leek me verstandiger eerst even te vragen voordat ik een nieuwe controller of ccfl opblaas:)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:57
Nee, het is zover ik weet geen probleem om ééntje aan te sluiten ipv twee.

Bij de sharkoon single kits krijg je zelfs standaard een dual inverter ;)

edit:
een 10 cm en 30 cm CCFL combineren op één inverter heb ik ook weleens gedaan maar dat heb ik maar kort geprobeerd. Ik weet niet of dat op langere termijn ook goed gaat.

[ Voor 46% gewijzigd door Carpento op 18-11-2005 20:00 ]

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

gaat prim op langer termijn, heb het zelf ook in mijn case :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Verwijderd

Topicstarter
zijn er meer mensen die een 10cm en 30cm ccfl op een dual inverter hebben hangen? Zou echt perfect zijn als dat goed mogelijk is...

Verwijderd

Ja hoor, ook een hele tijd gehad tot ik het Pimp gehalte toch wat hoog vond worden. Heeft een jaartje zo bijna 24/7 gedraaid. Setje van Sunbeam of Spire was dat des tijds geloof ik. Ze doen het nog steeds :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het zoeven geprobeerd, 10cm en 30cm op 1 inverter en het werkte gewoon. Als er iets fout gaat bij een van de ccfl's heb ik iig nog een back-up :P bedankt voor de info iig! :)

Verwijderd

Dat is geen probleem. (ik heb een sharkoon dubbel inverter setje). Bij mij hangen er 2 uv ccfls van 30 cm op. En als je op een dubbele inverter 1 buisje aansluit levert dat ook geen problemen op (tenminste bij mij niet). Wel merk ik dat de inverter wat warmer wordt met 2 buisjes ,maar dat is bijna verwaarloosbaar. Er gaat niets kapot ofzo dus het is gewoon mogelijk })

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 15:50
Je kan ze wel aansluiten houdt er aleen rekening mee dat verschillende merken soms niet samen gaan. Bv sunbeam met (shit ff merk kwijt), nou ik had een heel mooi crom cffl na 6 uurtjes draaien en een lekker stinkende kamer. Bleek dat dat andere merk iets meer stroom uit zn inverter stuurde naar de ccfl's.

Whupa sunbeam de deur uit, en met een gesmolten inverter terug naar de winkel..

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:14
Ik heb zelf een 20cm en 10cm CCFL op dezelfde invertor draaien (nu bijna 10 maand ongeveer) werkt nog prima.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 15:47
ff met mijn ac ryan testen............

(hang 1 ccfl aan inverter)

conclusie:

kan gewoon!

Verwijderd

Topicstarter
gaat bij mij ook goed, dus zal wel goed blijven gaan dan. Geen van de twee ccfl word warmer of feller dan de ander. Dus zit nu wel goed :)
Pagina: 1