[2003 Terminal Server] uploaden met Site Manager lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Edit: zie mijn post op 28 nov 7:48. De oorzaak is gevonden, zoek nu een mogelijkheid om Citrix speedscreen webbrwoser acceleration uit te schakelen voor een bepaalde groep.....

[Situatie]
Windows 2003 SP1 terminal server, Citrix MPS 4.0, Powerfuse 7.1

[Probleem]
Beheer van de website (extern gehost) met Site Manager 3.0 geeft problemen bij het uploaden van afbeeldingen (JPG). De applicatie (geheel webbased en geplaatst bij de webhoster) geeft de melding ' ongeldig bestandstype' bij het uploaden.

Op de oude omgeving (NT) of op een XP werkstation is het geen probleem, iets in de instellingen op de 2003 terminal server is hier dus de oorzaak van. Ook onder het admin account lukt het niet, kan een machine policy zijn, of instellingen van Internet Explorer misschien.

De webhoster heeft ook geen oplossing, dus ze kennen dit probleem niet, iemand een idee welke instelling / policy setting dit kan veroorzaken ? Heb al van alles geprobeerd en gecontroleerd, maar tot nu toe geen resultaat....

[ Voor 11% gewijzigd door seq_uence op 28-11-2005 07:50 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• seq_uence
*schop*

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Heb je Enhanced Security voor IE uninstalled op die 2k3 server?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Ga je door een proxy => doe eens een bypass;
Probeer eens een andere browser => Firefox.
Eventueel een network sniffer proberen?
Virusscanner Probleem?
Probeer eens een filetje te uploaden naar een andere website, gaat het dan wel goed vanaf je server?

• seq_uence
Abom schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:32:
Heb je Enhanced Security voor IE uninstalled op die 2k3 server?
Is er al af..

Verwijderd

Laten we het eens in WOS proberen: move PNS > WOS

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer inderdaad eens met FireFox - het "mooie" (en jammere :P ) aan Firefox is dat het geen policies snapt en dus kan je daar dan geen last meer van hebben :)

Verder klinkt het alsof IE een verkeerde header meestuurt, ik geloof dat je met Fiddler kan kijken welke headers je client meestuurt - je zou kunnen proberen die te vergelijken tussen je TS en je workstation om te zien ofdat daar een verschil in zit :)

• mutsje
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

elevator schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:03:
Probeer inderdaad eens met FireFox - het "mooie" (en jammere :P ) aan Firefox is dat het geen policies snapt en dus kan je daar dan geen last meer van hebben :)

Verder klinkt het alsof IE een verkeerde header meestuurt, ik geloof dat je met Fiddler kan kijken welke headers je client meestuurt - je zou kunnen proberen die te vergelijken tussen je TS en je workstation om te zien ofdat daar een verschil in zit :)
er zijn inmiddels custombuild adm templates voor firefox \o/

• seq_uence
Na van alles te hebben gecontroleerd kom ik tot de vreemde conclusie dat het wel werkt in een RDP sessie, en niet in een ICA sessie.

Dus Citrix is de oorzaak, maar wat zou dit dan kunnen veroorzaken, op de citrix site en andere forums kan ik er niets over vinden...

• elevator
  • Niet online

elevator

Interessant - IE redirection staat niet aan? :)

(en geef eens antwoord op de vragen die hierboven nog staan :) )

• seq_uence
Rolfie schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:33:
Ga je door een proxy => doe eens een bypass;
Probeer eens een andere browser => Firefox.
Eventueel een network sniffer proberen?
Virusscanner Probleem?
Probeer eens een filetje te uploaden naar een andere website, gaat het dan wel goed vanaf je server?
- vanaf een werkstation over dezelfde proxy gaat het wel goed
- vanaf de server op een adsl lijntje zonder proxy lukt het ook niet
- virusscanner uitschakelen maakt niet uit
- file uploaden naar andere site kan ik niet testen, maar in RDP sessie lukt het dus wel vanaf dezelfde terminal server
- netwerksniffer heb ik nog niet gedaan

IE redirection, pfff ff kijke... kan ik dat in de policy in de buurt van folder redirection vinden of expliciet bij IE setting ? Ben het in ieder geval nog niet tegengekomen. Maar goed, in RDP sessie gaat het wel goed...

Ik heb alleen nooit gdacht dat bij zo'n file upload Citrix nog iets doet....

[ Voor 19% gewijzigd door seq_uence op 23-11-2005 22:23 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

In de CMC kan je opgeven ofdat webbrowsing geredirect moet worden naar de client - heb je dat aanstaan? :)

• seq_uence
elevator schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:11:
In de CMC kan je opgeven ofdat webbrowsing geredirect moet worden naar de client - heb je dat aanstaan? :)
Bedoel je de optie 'enable content redirection from server to client' die ik vind bij de Metaframe settings ? Die staat niet aan....

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

seq_uence schreef op donderdag 24 november 2005 @ 07:43:
[...]

Bedoel je de optie 'enable content redirection from server to client' die ik vind bij de Metaframe settings ? Die staat niet aan....
Dat is inderdaad content redirection :)

• seq_uence
mutsje schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:29:
[...]

Dat is inderdaad content redirection :)
Ok, staat dus niet aan, maar dat heeft meer te maken met lokale apps zoals een webbrowser toch ?

Ik heb nu wel de oorzaak gevonden denk ik, in de citrix sessie wordt in de header aangegeven dat de content-type een x-citrix-pjpeg is terwijl in een RDP sessie wordt aangegeven dat het een pjpeg is. Het formaat x-citrix-pjpeg staat niet in de lijst met toegestane formaten.

Maar is dit in Citrix te wijzigen of moet de code op de site worden aangepast zodat dit formaat toegstaan is.....

• seq_uence
Heb inmiddels ook contact gehad met de webmaster, ze hebben nog twee keer een aanpassing gedaan in de code. Maar zonder resultaat, heeft iemand een idee hoe dat nou precies zit. Wat doet citrix met die informatie, en kan ik dit aanpassen ?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

seq_uence schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:11:
[...]

Ok, staat dus niet aan, maar dat heeft meer te maken met lokale apps zoals een webbrowser toch ?
Nee je zet bv op de citrix server content redirection aan voor de DOC extensie (word) als de client nu een word document wil openen start een citrixsessie op. (hou er wel rekening mee dat local drives geconnect moeten zijn anders krijg je meldingen als cannot find doc...blabla).

• elevator
  • Niet online

elevator

seq_uence schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:58:
Heb inmiddels ook contact gehad met de webmaster, ze hebben nog twee keer een aanpassing gedaan in de code. Maar zonder resultaat, heeft iemand een idee hoe dat nou precies zit. Wat doet citrix met die informatie, en kan ik dit aanpassen ?
Vermoedelijk gebruikt Citrix dit mime-type om zeg maar z'n browser optimalisaties te kunnen uitvoeren. Je zou natuurlijk kunnen proberen deze value (staat vermoedelijk in je HKCR) aan te passen naar het normale type? :)

• seq_uence
elevator schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:34:
[...]

Vermoedelijk gebruikt Citrix dit mime-type om zeg maar z'n browser optimalisaties te kunnen uitvoeren. Je zou natuurlijk kunnen proberen deze value (staat vermoedelijk in je HKCR) aan te passen naar het normale type? :)
Dat wordt dan een uitdaging, heb al diverse regkeys gewijzigd en getest, maar zonder resultaat. Iemand een idee welke regkey dat zou moeten zijn ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik bedoelde eigenlijk "Speedscreen browser acceleration" - staat die aan in je CMC?

Ik heb zelf even wat rond gekeken op een Citrix server maar de directe koppeling tussen .jpg file en het mimetype wat je Citrix server doorgeeft kan ik eigenlijk niet vinden.

Maar laten we eens kijken - als we http://msdn.microsoft.com...r/overview/appendix_a.asp lezen moet je idd onder HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg zijn waar je een content-type hebt. Hoe staat dat bij jou? :)

• seq_uence
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit aan speedscreen als oorzaak hebt gedacht, maar inderdaad, ik heb het eens uitgezet en dan werkt het. De jpg compressie die door speedscreen wordt gedaan is dus de oorzaak voor het niet kunnen uploaden op de site.

Elevator bedankt voor je input !

Nou nog eens kijken of ik dmv een Citrix policy dit voor een aantal webredacteuren uit kan zetten, maar ik ben bang dat het een serverpropertie is die gelijk voor alle gebruikers op die server geldt.

Iemand die daar nog iets over kan zeggen ? :)

edit:

Natuurlijk ook de overige medeforummers bedankt voor de input ! :)

[ Voor 9% gewijzigd door seq_uence op 28-11-2005 07:50 ]

• seq_uence
Even een schopje,

Helaas kan ik bij de citrix policy's alleen speedscreen image acceleration uitschakelen voor bepaalde groepen, nu zou het kunnen dat browser acceleration hier ook onder valt, maar mijn test wijst anders uit..

Het moet toch mogelijk zijn om dit voor bepaalde groepen uit te schakelen ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Sommige documenten op Google refereren naar een "SpeedBrowse=Off" setting in je ICA file - je zou eeens kunnen proberen om vanuit je CMC vanaf een published app een .ICA file te creeeren, hier "SpeedBrowse=Off" bij te zetten op een strategische plek en kijken wat het doet :)

• seq_uence
elevator schreef op maandag 28 november 2005 @ 09:49:
Sommige documenten op Google refereren naar een "SpeedBrowse=Off" setting in je ICA file - je zou eeens kunnen proberen om vanuit je CMC vanaf een published app een .ICA file te creeeren, hier "SpeedBrowse=Off" bij te zetten op een strategische plek en kijken wat het doet :)
Dat zou ik kunnen doen, maar ik publish de desktop en kan dit dus niet in de pratijk brengen. :)
Heb ook al de syntax speedcreenBA gezien met de waarde OFF overigens...

[ Voor 3% gewijzigd door seq_uence op 28-11-2005 12:07 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

seq_uence schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:07:
[...]

Dat zou ik kunnen doen, maar ik publish de desktop en kan dit dus niet in de pratijk brengen. :)
Heb ook al de syntax speedcreenBA gezien met de waarde OFF overigens...
Je kunt ook een ica file van een published desktop creeeren..... en deze handmatig aanpassen.

• seq_uence
mutsje schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:57:
[...]

Je kunt ook een ica file van een published desktop creeeren..... en deze handmatig aanpassen.
Ben ik nu mee bezig, maar de beschrijving voor Powerfuse 7.01 en hoger is weer anders dan lagere versies. Uiteindelijk heb ik wel die ICA file nodig om de settings te kunnen doen.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

je kunt gewoon rechtsklikken op de published app of desktop in je Citrix Management Console kortweg CMC geheten en dan Create Ica file :)

• seq_uence
mutsje schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:05:
je kunt gewoon rechtsklikken op de published app of desktop in je Citrix Management Console kortweg CMC geheten en dan Create Ica file :)
Ja dat weet ik, alleen had ik gehoopt op een wat meer geïntegreerde oplossing van RES. In RES kan ik ook een ica file aanmaken van die applicatie, deze wordt dan in de RES share gezet. Maar om deze vervolgens weer aan te bieden in de RES desktop moet ik blijkbaar weer een applicatie toevoegen met verwijziing naar die ica file. Dan krijg je weer dat de gebruiker moet aanmelden bij het opstarten, dat is te omzeilen toch ?

En de optie om speedscreen uit te schakelen werkt nog niet.... :(

Pagina: 1