[XP] Netwerkverbinding verdwenen, ping werkt wel

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Avond,

Ik zit echt met grote ogen te kijken naar me pc... Want dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Standaard (Internet gebruikende) programma's draaide op me pc... Opera, mIRC, Azureus, Trillian...

Opeens merk ik dat ik geen sites meer kan berijken. Ook begint Azureus te melden dat hij timeouts krijgt naar seeds en trillian valt ook weg. IRC blijft wel draaien en ik kan gewoon pingen naar sites (via hostname en dus dns) maar alles behalve ping weigert dienst.

Het enige wat ik in de 10 min voor dat gedaan heb was mijn auto virus scan van die week in kasparsky uit zetten. Had de processortijd nodig, voor de rest alleen surfen.

Ik geef me router een zet (reset), wacht even maar niets. Dus zet ik me laptop maar aan. Die krijgt meteen wireless netwerk van de router, ik heb de port op de router en de kabel getest maar die zijn gewoon best. en ook aan een draadje met wireless uit heeft de laptop internet, ook me server en me zustje's pc heeft internet.

Ik heb de pc ge-reboot en voor ongeveer 20 sec leek het dat ik netwerk had maar het viel toen weg (opstartende software die wat vaags doet?). Ook na een tweede reboot krijg ik totaal geen internet toegang meer. Ook IRC niet meer (pingen werkt gewoon nog wel).

Ik krijg ip, dns, gateway enzo van mijn router en deze zijn identiek aan die van mijn laptop.

Ik ben processes aan het afschieten om te kijken of het een software probleem is met iets maar dat lijkt me sterk.

Ideeen zouden welkom zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Namu op 18-11-2005 19:28 ]

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
*schaam*
*erg veel schaam*

Met processes afschieten heb ik een progje gevonden dat msmsgr.exe heet. Wat in de register staat als "Windows Login Security".... riiight... Het is geen virus zegt Kasparsky.... Spybot en Ad-aware konden hem beiden niet vinden... en hij stond in m'n sys32 directory... Dus mischien maar ff melden bij ze ofzo.

Maar goed, sluit het draadje maar.

Verwijderd

Namu schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:20:
*schaam*
*erg veel schaam*

Met processes afschieten heb ik een progje gevonden dat msmsgr.exe heet. Wat in de register staat als "Windows Login Security".... riiight... Het is geen virus zegt Kasparsky.... Spybot en Ad-aware konden hem beiden niet vinden... en hij stond in m'n sys32 directory... Dus mischien maar ff melden bij ze ofzo.

Maar goed, sluit het draadje maar.
whehe :D
http://www.malwhere.com/processes/msmsgr.exe.html

Je weet wel wat msmsgr is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En je trapt er met open ogen in.
Mooi voorbeeld waarom iets nooit is wat het lijkt.

Ding hoort namelijk niet in je system32 dir te staan, en al helemaal niet als Service te lopen met de omschrijving zoals TS die geeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb ik ook gehad.. probeer netwerkkaart eens te verwijderen (systeem->apparaatbeheer) en op nieuw te installeren door te zoeken naar nieuwe hardware. Evt nog netwerkverbinding instellen.

Had zelf een of andere dns entry uit mijn register verwijderd en het werkt nu weer prima..

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:05:
[...]

En je trapt er met open ogen in.
Mooi voorbeeld waarom iets nooit is wat het lijkt.

Ding hoort namelijk niet in je system32 dir te staan, en al helemaal niet als Service te lopen met de omschrijving zoals TS die geeft.
Precies!

Ik weet precies wat msmsgr is, daarom vond ik het verdacht. Ik wil gaag wel denken dat ik weet wat er op m'n systeem draait en het feit dat ik namelijk een bloed hekel heb aan msn en zelf trillian gebruik.

Het is eigelijk ook een fout van mezelf...
Ik ben uit gaan zoeken hoe ik nou in hemelsnaam die troep op me pc krijg wanneer ik ook geen IE enzo gebruik... Kennelijk zat er aan een "programmatje" wat een ander "programma" "extra functionaliteit" geeft waar je normaal voor moet dokken (if you catch my drift) iets gebonden wat dus niet gepakt werdt door spyware/virus detectie die pas na 10min gaat werken en die exe in je system32 dir gooit en in je local_machine/software/microsoft/current_ver/run/ een key zet om het programma te draaien.
Pagina: 1