Toon posts:

problemen met asus WL-167G wireless usb adaper

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Enkele maanden geleden heb ik de asus usb wlan adapter van het type wl-167g gekocht. Deze is aangesloten op een dell inspirion 2500 laptop met win xp pro. In de bijgeleverde software staat er de functie "enable of disable Radio". Als deze op disable staat kan ik geen netwerkverbinding meer maken of op internet surfen. Nu is de functie enkele dagen geleden in "disable radio" gegaan, en als je dan op de knop enable radio klikt dan loopt de sotfware vast. Ook de software verwijderen en opnieuw installeren werkt niet. :( :(,

iemand hiervoor een oplossing?

grtz Nick

• martieni
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05-2020
Voordat je een van de onderstaande dingen probeert, zorg dat je de adapter ook in verschillende usb-poorten stop, het kan nog wel eens schelen als ie in een andere usb-poort zit dan tijdens de oorspronkelijke installatie.

Probeer anders het apparaat eens te starten door handmatig de Wireless Zero Configuration te starten (computermanagement>services>Wireless Zero Configuration). Staat deze aan, dan eerst stoppen en weer opnieuw starten.

Heb je ook al geprobeerd om de kaart te deinstalleren (ook de drivers), daarna de kaart eruit halen en er opnieuw instoppen. Vervolgens installeer je niet de Asus software, maar alleen de drivers van Asus... Daardoor kun je de kaart configureren met de Windows opties (waarschijnlijk ook uitgebreider dan de Asus software). Handmatige installatie kan helpen, selecteer het .inf bestand op de installatie-cd, rechtsklikken en kies "install". Je hoeft dan alleen de adapter er nog maar in te stoppen.

Hoop dat je hier wat aan hebt, Martieni

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu alleen de driver (nieuwste gedload van de asus website) geinstalleerd en de wireles zero config op handmatig gezet, en voorlopig blijkt het te werken :) de asus software heb ik 8erwege gelaten, werk nu alleen met die van windows . Zelfs als ik de key in de andere usb poort plug _/-\o_

bedankt voor je reactie martieni, heb weeral wat bijgeleerd ;)