Toegang verkijgen tot mijn documenten van andere account

Pagina: 1
Acties:

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:48

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik post hier even een probleem namens mijn schoonfamilie. Daar heeft de pc met windows xp het gedeeltelijk begeven. Ze konden windows totaal niet meer laden. Windows op een andere partitie geinstalleerd zodat er dus twee windows op de computer staan, de ´kapotte´ versie op C:\ En de nieuwe versie op D:\

Toen hebben ze een diagnose programma gestart en die gaf aan dat een platter van de C schijf een slechte connectie maakte oid. Kortom dat het dus een hardware fout zou zijn.

Nu is er alleen het volgende probleem, mijn vriendin heeft een verslag voor school op account in mijn documenten staan. Maar daar kan ze logischerwijs nu niet bij. Want je probeert toegang te krijgen via een andere account en andere windows en aangezien haar account beveiligd is met een wachtwoord wordt de toegang normaal gesproken dus geweigerd. Is er echter een manier om toch toegang te krijgen tot haar Mijn Documenten? Dacht ooit ergens gelezen te hebben dat onder een account per map tijdelijk kon inloggen met andere account. Dus toch toegang tot de map zonder apart in te loggen....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens goed in de Windows Operating Systems - FAQ gekeken? Of [search=access denied] of [search=toegang geweigerd] geprobeerd? Dan was je er namelijk al veel over tegen gekomen :)

Welke versie van Windows gebruik je? Dit per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:58
Als administrator inloggen en dan in de eigenschappen van de map -> security -> advanced en daar ownership overnemen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:58:
Heb je al eens goed in de Windows Operating Systems - FAQ gekeken? Of [search=access denied] of [search=toegang geweigerd] geprobeerd? Dan was je er namelijk al veel over tegen gekomen :)

Welke versie van Windows gebruik je? Dit per de Windows Operating Systems - Policy :)
Ja had ik al naar gezocht ja, maar leek mij niet dat het op die manier te doen was, aangezien je via de ene windows toegang moet krijgen tot de andere windows. Lijkt me ook niet dat inloggen via administrator dan zin heeft omdat je in een andere windows op een andere partitie gaat inloggen als admin. Het is trouwens windows home edition.

Maar zal het ze in ieder geval even doorsturen dat van ownership overnemen. Heb het vermoeden dat het niet gaat lukken, maar goed wie niet waagt wie niet wint.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 18-11-2005 19:07 ]

Verwijderd

Wij hebben exact het zelfde aan de hand gehad. Met windows kom je er niet in. Ook niet als administrator als je het account voorheen hebt beveiligd met een wachtwoord en aan hebt gegeven dat je de bestanden exclusief aan het account wilt toekennen.
Het is dus zover ik weet met windows niet uit te lezen MAAR, hang de schijf in een linux systeem waarin je support voor NTFS partities op hebt ingesteld, en je kunt op miraculeuze wijze probleemloos alles uitlezen.

Succes :-)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:09:
Wij hebben exact het zelfde aan de hand gehad. Met windows kom je er niet in. Ook niet als administrator als je het account voorheen hebt beveiligd met een wachtwoord en aan hebt gegeven dat je de bestanden exclusief aan het account wilt toekennen.
Het is dus zover ik weet met windows niet uit te lezen MAAR, hang de schijf in een linux systeem waarin je support voor NTFS partities op hebt ingesteld, en je kunt op miraculeuze wijze probleemloos alles uitlezen.

Succes :-)
Tja linux systeem wordt lastig, maar goed zal het onthouden, misschien dat ze dat dan maar weer op nog een andere partitie moeten installeren? Zou het dan kunnen of moet je echt een compleet linux systeem hebben?

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:05
Als het via linux zou werken, kun je dan geen live CD nemen van bijv. Unbuntu of Knoppix (volgens mij zit daar ook NTFS read support op). Dan hoef niets te installen alleen te booten vanaf CD-Rom en de bestanden tee kopieren.

Discoveries are made by not following instructions.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat Peter_B dus al zei...
Zou moeten werken met Knoppix. Kun je alleen lezen, maar goed, kun je het ff op een diskette of CD planten, en klaar...

[ Voor 63% gewijzigd door Brede P op 18-11-2005 19:24 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het lukt alleen niet als de bestanden gecodedeerd zijn. Anders lukt het altijd wel met Windows. Dan heb je dus iets fout gedaan.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Gé Brander

MS SQL Server

Take ownership... Anyone?

En ik slaap weer verder onder de steen waar ik onder vandaan kroop... :Z

[ Voor 82% gewijzigd door Gé Brander op 18-11-2005 19:42 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55

m0nk

16-09-2003 15.15

in verkenner, extra, mapopties, weergave, eenvoudig delen uitvinken. Opties bekijken van de map en dan ownership kiezen. Als het goed is werkt het dan wel weer.. succes

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
djluc schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:00:
Als administrator inloggen en dan in de eigenschappen van de map -> security -> advanced en daar ownership overnemen.
Dat dus ;)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ga er vanavond naartoe, dus zal al deze dingen meenemen, al kan ik nu even niet zo´n live CD branden, maar goed daar mogen ze dan zelf even achteraan.

Tot dusver in ieder geval bedankt.

Pagina: 1