[VB+PHP] Beste manier om Database te contacteren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Hoi,

Ik ben bezig met een XFire-sorrtgelijk programma te maken.
Het probleem is dat ik geen dedicated server heb/kan draaien en daardoor geen server-programma kan schrijven in VB.
Momenteel opent de client via de Inet control een PHP bestand dat enkele acties doet:
-PHP bestand dat het IP van de client refreshed in de database.
-PHP bestand dat de IP's van de Buddies in de lijst van de client opvraagt. (hier zit het probleem)
-PHP bestand dat cookies maakt bij het inloggen.
-PHP bestand om een account te maken.
-...
Het probleem is dat als men een groot aantal gebruikers in zijn lijst heeft het eeuwig duurt eer het programma al de Buddy IP's heeft opgevraagd. Ik heb dit al proberen op te lossen door Load Inet1(Index) te gebruiken maar dat veroorzaakt TimeOuts en dat lagt de server (als er een paar dat tegelijk doen).

Is er misschien een betere substitutie voor een Server-app. dan dit?
Als je met VB rechtstreeks naar de MySQL database connecteert (wat zeker in Google te vinden is wss) dan nog ga je lag veroorzaken , niet?

Grtz , DePhille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ondertussen heb ik al MySQL ODBC getipt gekregen van iemand.

Dit veroorzaakt wel 300Kb meer en het verplicht me ook een Package te maken dat 2Mb is in plaats van de 200kb .exe .

Als jullie nu een lijst zouden hebben met mensen , hoe zou je die hun IPs opvragen uit een database die ergens anders gehost is?

Grtz , DePhille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

xml?

een simpele request naar een php file op het intenet, die een xml file met de personen terug geeft.

Deze xml file parse je daarna, en kun je dan vrij gemakkelijk doorlezen en zoeken.

openkat.nl al gezien?