Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

opleiding ICT beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik weet niet of dit topic hier hoort maar wist niet waar het anders moest staan..

Nou heb ik een korte vraag over "Ict beveiliging" waar weinig informatie over te vinden is omdat weinig mensen deze opleiding oden..

- Weet iemand van jullie welke scholen deze opleiding geven ??
- Wat voor opleiding heb je nodig?? Mavo,Havo,Vwo ??

Want ik zit nu op de mavo en zou graag naar de havo willen dan wil ik eigenlijk een "Computer Shop gaan starten in iedergeval iets met hardware enz"
Maar ict beveiliging lijkt mij ook erg leuk om te doen..

Kunnen jullie mij helpen???? O-)

En vertel anders je eigen ervaring!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Is daar wel een 'dedicated' studie voor? Volgens mij kun je beter je heil zoeken bij HBO/WO informatica, en dan eventueel je master doen in die richting.

[ Voor 9% gewijzigd door prototype op 18-11-2005 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
prototype schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:39:
Is daar wel een 'dedicated' studie voor? Volgens mij kun je beter je heil zoeken bij HBO/WO informatica, en dan eventueel je master doen in die richting.
Ja, het is er wel mijn moeder had het een keer uit een tijdschrift geknipt zei dacht dat daar mavo voor nodig was..

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 15:15
Je kunt eens beginnnen met Security+ van Comptia of als je wat hoger wilt CISSP.

• StefSybo
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Op de TU eindhoven is wel een master Information Security Technology, maar als je dat wil gaan doen ben je dus wel nog behoorlijk lang bezig.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Die master in eindhoven zat (de laatste keer dat ik daar informatie over opvroeg) vol met vakken van de faculteit rechten. Dat is een richting die mij totaal niet trekt, dus ben ik na mijn bachelor informatica naar het buitenland gegaan. Ik zit nu in Perth, Australie om mijn master computer science te halen met een focus op beveiliging. Het is in feite http://www.scis.ecu.edu.a...te/coursework/m_csec.aspx deze master, maar binnen de computer science master, omdat er niet genoeg studenten waren voor de eerst genoemde.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:40:
[...]

Ja, het is er wel mijn moeder had het een keer uit een tijdschrift geknipt zei dacht dat daar mavo voor nodig was..
Als daar een mavo voor nodig is kan je nooit naar het hbo gaan. Je moet daarvoor eerst havo of mbo hebben gedaan om door te kunnen stromen.

Waarom zou je die opleiding precies willen doen? Op het HBO kun je naast je normale informatica opleiding ook nog extra vakken kiezen, om zoals jij misschien wilt een eigen bedrijfje starten.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Mja, wat dit met programmeren van doen heeft, is me eigenlijk een raadsel.

Ik denk dat het beter in Werk en Inkomen past, dan in P&W

p&w->wi

https://fgheysels.github.io/

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als daar een mavo voor nodig is kan je nooit naar het hbo gaan. Je moet daarvoor eerst havo of mbo hebben gedaan om door te kunnen stromen.
:+

In zin a zeg je iets wat je in zin b onderuit haalt. Die opleiding is een MBO opleiding, en tuurlijk kan je daarna nog naar de HBO.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry bedoelde mbo natuurlijk haha B)

Het lijkt mij erg leuk om een klein bedrijf te starten ( dus verkoop van pc's, reperaties enz want werk nu ook in een computer winkel en dat werk bevalt mij wel )

En dan zou ik er eigenlijk ict-beveiliging er naast doen want neem aan dat er niet altijd "iets te hacken" valt..

Zou ik dit met een mbo opleiding halen of is hbo echt aan te raden..

Trouwens bedankt voor zo veel reacties!!! :*) _/-\o_

• bdegroot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 19:46
EDP-auditer is (tegenwoordig ookwel IT auditer) is een richting waar veel aandacht wordt besteed aan beveiling e.d. Het is een postdoctorale studie (mag trouwens ook na HBO).

Dan ben je zegmaar een Registeraccountant op ICT gebied. Mag je ook netjes RE achter je naam zetten.

maargoed, dat is dus ook nog een lange weg te gaan...

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verkoop&reparaties van PCs blijft minimumloon+, oftewel geen carriere en met 68 pas met pensioen - als jegeluk hebt en je baan houdt, en er niet door een jongere collega voor die tijd wordt uitgewerkt. ICT security is inderdaad een betere carriere, dan kan niet iedereen zo maar. Zeker in het MKB zou je zo terecht moeten kunnen met een MBO ICT plus daarnaast een paar security certificaten - wel bijhouden natuurlijk.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Glashelder schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:35:
[...]

:+

In zin a zeg je iets wat je in zin b onderuit haalt. Die opleiding is een MBO opleiding, en tuurlijk kan je daarna nog naar de HBO.
wat haalt hij dan onderuit ja kan niet gelijk van mavo riching het hbo daar moet wat tussen zitten.

Er stond nergens bij dat het om een mbo opleiding ging.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 00:24 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat had je wel kunnen weten omdat hij zegt dat er mavo (VMBO) voor nodig is. Lager dan MBO gaan we niet bij ICT.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Glashelder schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:49:
Dat had je wel kunnen weten omdat hij zegt dat er mavo (VMBO) voor nodig is. Lager dan MBO gaan we niet bij ICT.
En dan is MBO ICT inderdaad geeneens zoveel waar, goh je kan reperateur/installateur/verkoper worden. Er zijn simpelere manieren om verkoper te worden ;-)

Pas vanaf HBO begint je iets te hebben aan ICT studies!

There is no place like ::1

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat jij kan doen na de MAVO qua beveiliging:
- CompTIA Security+
- Exin Short Track Network and Internet Security (te volgen bij de LOI)

Ik zou je echter aanraden om eerst wat bij te leren door bijvoorbeeld eerst CompTIA Network+ te behalen of Exin Network and Datacommunication Foundation. Anders tast je iets te ver in het diepe vrees ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 19-11-2005 14:28 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nvidiot, hebben ze in Eindhoven een rechtenfaculteit dan? Of gebruiken ze mensen van Faculteiten van Tilburg, Nijmegen of Maastricht (of elders).

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb geen idee waar ze die mensen vandaan halen, ik heb dat toen ook niet verder uitgezocht omdat ik totaal niet geinteresseerd ben in de rechten kant van het verhaal. Als dat een probleem wordt moet je toch de bedrijfs-jurist bellen, met een jaar rechten red je het domweg niet m.i. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't verbaast me alleen dat je (min of meer) schijft dat ze aan de TU Eindhoven een Faculteit Rechten hebben.

Ik weet verder niets van de door jou genoemde studie, maar mij lijkt inderdaad dat je bij een TU niet te ver van je leest moet afdwalen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De TUE heeft een mastersopleiding op dit gebied. Niet iets wat je met Mavo wilt / kunt doen maar misschien toch interessant: klik hier voor meer info.

Eerder werd dit gegeven door Euforce aan de TUE. Helaas lijken alle referenties naar Euforce verdwenen te zijn.

Zie ook: klik

edit:
Sorry, niet goed gelezen helaas. Ik had de eerdere post over het hoofd gezien

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 23-11-2005 16:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

De Information Security Master aan de TU/e bestaat voornamelijk uit wiskunde vakken en vakken met betrekking op cryptografie, naast de gewone software ontwikkel vakken

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 12:13

TXC

Cisco heeft daar ook een aantal interessant courses in. Voor bepaalde daarvan moet je alleen wel kunnen aantonen dat je beroepsmatig enige associatie hebt met ICT beveiliging.
Pagina: 1